ČIME SE TRGOVALO

TRŽIŠTE Što se kupovalo u prvom kvartalu: Renault Clio najpodavaniji, svaki sedmi je “narodni”

A new Tiguan sports utility vehicle (SUV), produced by Volkswagen AG (VW), is transported on an elevation platform as new VW automobiles sit in storage bays inside one of the automaker's glass delivery towers at the VW factory in Wolfsburg, Germany, on Tuesday, March 14, 2017. Volkswagen sought to draw a line under the diesel scandal that has locked it in crisis mode for more than a year, with sweeping restructuring efforts starting to take hold and profitability improving at the namesake auto brand. Photographer: Krisztian Bocsi/Bloomberg via Getty Images
Bloomberg via Getty Images / Bloomberg via Getty Images

U prva tri mjeseca registrirano je 10.876 novih automobila, za 19,1 posto više nego 2016. Najbolje se prodavao Renault Clio, tijesno ispred Suzuki Vitare, ali najdojmljivija je dominacija VW-a, s udjelom od 13,8 posto

Nastavlja se trend rasta prodaje novih automobila. U prva tri mjeseca registrirano je solidnih 10.876 primjeraka, odnosno 1747 više nego u isto vrijeme lani. U postocima, povećanje za 19,1 posto jedno je od najvećih u Europi pa odjekuje još snažnije, tim više što je ovo već četvrta godina zaredom kako na ceste dolazi sve veći broj novih auta.

Ivan Lacković

A što se kupovalo? Odabir se uglavnom kretao ustaljenim stazama, s ponekom iznimkom. Clio, Vitara i Astra su tercet koji je poveo igru u prvom kvartalu i jedini imaju više od 400 registriranih primjeraka, premda treba reći da prednost pred Octavijom i Focusom zapravo nije velika. Zanimljivo je da Volkswagenovih modela nema u samom vrhu, odnosno među pet vodećih, ali ipak vidljivo dominiraju na ljestvici 10 najprodavanijih. Polo, Tiguan, Golf i Passat, na pozicijama od šeste do desete, zauzeli su gotovo pola prostora na ljestvici.

Emblems of VW Golf VII car are pictured in a production line at the plant of German carmaker Volkswagen in Wolfsburg, February 25, 2013. REUTERS/Fabian Bimmer/File Photo
REUTERS / REUTERS
 

Treba pritom istaknuti izuzetno dobru prodaju novog Tiguana, a s druge strane jedan od najslabijih plasmana Golfa posljednjih godina, dobrim dijelom uzrokovanog smjenom starog i redizajniranog modela. Bez obzira na to, sve marke koncerna VW izuzetno dobro su poslovale, baš sve su zabilježile osjetan rast prodaje i zajedno osvojile gotovo trećinu tržišta (29,9 posto). Sam Volkswagen drži 13,8 posto (svaki sedmi prodani auto u Hrvatskoj je marke VW), a čak je i Audi, čiji modeli nisu jeftini, ušao u društvo 10 najprodavanijih proizvođača.

Ivan Lacković

Kao zanimljivost bilježimo nakon duljeg vremena i Ladu u prodajnim statistikama. Registrirane su dvije nove Nive. Premda je tržište raslo, neke marke nisu uspjele pratiti pozitivan trend. Manje nego lani prodali su Mazda, Peugeot, Toyota, Mini, Smart i Subaru. S druge strane, nešto bolje se prodavala za naše prilike ekskluziva. Jaguar je tako prodao 14 primjeraka, Porsche 11, a na ceste je izašao i jedan Maserati Quattroporte.

BMW

A posve suprotno europskim i svjetskim trendovima, pravi potop doživjeli su hibridi i električni automobili. Lani je u ovo doba registrirano 119 hibrida i 22 električna auta, a sada niti jedan hibrid i samo dva električna. Hrvati i dalje najviše vole dizele, čiji udio doduše pada, ali i dalje je prevladavajućih 59,1 posto.

Ukratko
Visok plasman Tiguana, bolji od Golfa i jednak Polu, iznenadio je mnoge, no bez razloga jer kombinacija VW i rastući segment SUV ne mogu biti nezanimljiva kombinacija.  Fabia se pak prodaje dvostruko bolje nego 2016.

Clio ima 68 posto bolju prodaju nego lani i najtraženiji je auto prvog kvartala. Vitara mu međutim, vruće puše za vratom

Dok druge države potiču prodaju hibrida i električnih auta, naša je rekla - ne može. Prodani su samo po jedan BMW i3 i e-Golf

29,9 posto udjela drže marke koncerna VW, najviše u novijoj povijesti hrvatskog tržišta

48.000 prodanih auta očekuje se do kraja godine, 10-ak posto više nego 2016. (44.106)

Izdvajamo

Iz drugih medija