BUDITE OPREZNI PO MRAKU

Umor i vozači pod utjecajem alkohola najveća su opasnost za vrijeme vožnje noću, pa valja biti dvostruko oprezniji

    AUTOR:
  • OBJAVLJENO:
  • 10.07.2019. u 13:58

Marko Miščević

 

Premda većina vozača, pogotovo manje iskusnih, izbjegava putovanja noću i radije vozi danju kad ima dobar pregled situacije na cesti, stariji i iskusniji vozači na dulji put radije kreću uvečer. Osim što je noću promet neusporedivo rjeđi, a ljeti je zbog nižih temperatura putovanje ugodnije (pogotovo putujete li s malom djecom), na otvorenoj je cesti lakše voziti po mraku jer zbog svjetala bolje vidite kad vam drugi vozači dolaze u susret, a s posljednjom generacijom diodnih svjetala, koja k tome još i prate zavoje, možete sasvim lijepo vidjeti što vas očekuje na sljedećih 300-400 metara. Također, ništa manje bitan nije ni podatak da je u sitne noćne sate i manje policije na cesti.
Vožnja noću, međutim, krije i brojne opasnosti. U prvom redu, pijane i vozače željne dokazivanja. Stoga treba biti oprezniji nego za vožnje danju. Treba, također, izbjegavati i dulja putovanja u sitne sate, između dva i pet sati ujutro, kad je naše tijelo naviklo na odmor. A ako baš morate na odredište stići u ranim jutarnjim satima, bar se prije polaska dobro naspavajte. Jer, umor je tihi ubojica. I stoga treba reagirati već na prvi znak - peckanje u očima ili svrbež pri korijenu nosa - stati sa strane i odspavati 15 do najviše 20 minuta. To je jedini lijek. Kava ili među mladima popularna energetska pića pomoći će samo kratkotrajno, a nakon što prestanu djelovati naći ćete se u još većoj nevolji. 

Jedno svjetlo ne mora biti motocikl

Marko Miščević
 

Žaruljice su potrošna roba. Pregaraju redovito, a automobil izgleda kao da je riječ o motociklu. Pogotovo ako uz žaruljicu pregori i pripadajući osigurač, pa prestane raditi čitav svjetlosni sklop (kratko i dugo svjetlo, pozicija…). Nije, međutim, teško razlikovati motocikl od automobila s pokvarenim svjetlom. Motociklisti se, naime, u pravilu voze sredinom vozne trake, pa će svjetlo uz desni rub trake ili uz sredinu ceste vjerojatno pripadati automobilu s pregorenom žaruljicom, odnosno osiguračem.

Ne palite stražnju maglenku u gradu


Čak i u gradu, gdje je pojava magle prava rijetkost, vozači često već na najmanji znak magle pale prednje i stražnje maglenke. Korist? Nikakva. Samo bespotrebno ometaju ostale vozače u prometu i unose nervozu. Stražnje svjetlo za maglu treba koristiti samo kad iza vas nema nikoga. Čim se netko pojavi, maglenku trebate isključiti, jer ako vi u retrovizoru vidite prednja svjetla drugog automobila, znači da i vozač tog automobila vidi stražnja, pozicijska svjetla vašega.

Koristite duga svjetla kad i gdje god to možete


Iz sasvim nepoznatog razloga, brojni vozači izbjegavaju paljenje dugih svjetala na otvorenoj cesti ili autocesti. A to može biti skupa pogreška, jer je obično prekasno kad s kratkim svjetlima uočite opasnost, poput šlepera koji se ispriječio nasred autoceste ili kamiona koji se polukružno okreće nasred ceste kroz šumu. Stoga koristite duga svjetla kad i gdje god možete i smijete! Također, automobil s kratkim svjetlima na zavojitoj je cesti puno teže preteći, jer vozač drugog automobila ne može vidjeti cestu dovoljno daleko da bi ocijenio smije li krenuti u pretjecanje.

Budite dvostruko oprezniji zbog umora i pijanih vozača

Putujete li u sitne noćne sate, vodite računa o umoru. Umor je, naime, tihi ubojica. Stoga se već na prve znakove umora - peckanje očiju, svrbež u korijenu nosa - valja zaustaviti kraj ceste te odspavati najviše 15-20 minuta. Kava vam neće pomoći, jer će vas samo kratkotrajno razbuditi, a isto vrijedi i za energetske napitke. Samo san može otkloniti umor. A petkom, subotom i nedjeljom u vremenu između 2 i 6 ujutru budite posebno oprezni, jer su ceste pune mladića željnih dokazivanja, često i pod utjecajem alkohola. Dvaput provjerite prije nego li krenete kroz raskrižje, bez obzira što vam je upaljeno zeleno svjetlo…

Ne krećite na put u sitne noćne sate


Premda brojni vozači vole putovati noću, a neki to čine jer na odredištu žele ili moraju biti već jutarnjim satima, trebalo bi izbjegavati dulja putovanja u sitne noćne sate kad je naše tijelo naviklo na odmor, odnosno između dva i pet sati ujutro. Polazak na put od četiri-pet sati u ponoć ili jedan ujutro prilično je opasan, pogotovo ako prije toga niste uspjeli odspavati dva-tri sata. Kad planirate putovanje, računajte da se s putovanja u pravilu ne bi trebalo vraćati iza jedan ili dva ujutro, niti kretati prije pet ili šest ujutro.

 

Kroz Vozačku će vas akademiju u šest nastavaka voditi naš Daniel Šaškin, prvak Hrvatske u reliju 2005. i 2013., koji je početkom godine sa suvozačem Sašom Bittermanom osvojio 35. mjesto u ukupnom poretku na reliju Dakar

Izdvajamo

Iz drugih medija