Da je nogomet, a posebno Liga prvaka, tvornica novaca više i nije neka novost. To najbolje znaju sami nogometaši (pitajte, primjerice, Neymara), ali i sponzori koji skupo plaćaju stavljanje svog loga na dres nekog sportskog kluba. Stoga nimalo ne čudi da su zeleni loptački tereni i ispunjeni stadioni oduvijek bili itekako zanimljivi i marketinškim odjelima auto proizvođača. Ništa drugačije nije ni sad, a najveći magnet su, dakako, oni najveći, najstariji i najpopularniji te najuspješniji klubovi, premda vrhnje katkad uberu i oni manji, posebno ako su osnovani nedaleko središta kakve velike automobilske kompanije.
Audi, Jeep, Chevrolet, Citroën i Volkswagen već se godinama ozbiljno igraju i s nogometnom loptom, a od ove sezone tu je i talijanski Alfa Romeo, koji je ponovno sklopio godišnji ugovor o stavljanju svog logotipa na dres Eintrachta iz Frankfurta te američki Valvoline koji sad podmazuje i mančesterske nogometaše koji su na platnoj listi arapskih šeika.
Neki su, pritom, dakako, više, a neki manje darežljivi, no svi očito od cijele priče imaju itekakve koristi, jer u suprotnom sigurno te sponzorske ugovore ne bi stalno produživali. Pogotovo u slučajevima kad i najveće zvijezde kluba umjesto u neki drugi, sjednu baš u neki njihov najnoviji automobil...
REAL MADRID
Ne smeta im što uz njih časte i Barcelonu
Madridski Real s pipe automobilske tvrtke iz Ingolstadta pije još od srpnja 2003., od kad i njihovi igrači svake godine dobivaju na poklon nove Audijeve automobile, a njemački premium proizvođač u vlasništvu koncerna Volkswagen u Španjolskoj osim njih sponzorira i suparničku Barcelonu, Athletic Bilbao, Villarreal i Atletico Madrid.
CHELSEA
Samo Chevrolet plaća više od Yokohame
Klub iz zapadnog Londona potpisao je 2015. drugi najveći ugovor za sponzoriranje dresa u engleskom nogometu - petogodišnji ugovor s tokijskom tvrtkom Yokohama Rubber Company, po kojem se japanski proizvođač guma obvezao Chelseau isplatiti 200 milijuna funti (50 milijuna godišnje). Više od njih za logo na dresu plaća tek Chevrolet.
JUVENTUS
Tu se ne zna ni tko je kome vlasnik
Američki proizvođač terenaca je umjesto BetClica postao glavni sponzor talijanskog Juventusa 2012., a 2014. dogovorio i šestogodišnje produženje ugovora po kojem je njihov doprinos Juventusu porastao s inicijalnih 11,7 na 17 milijuna eura godišnje. Podsjetimo, Jeep je u vlasništvu Chrysler grupe, koju je Fiat kupio 2009, a i Fiat i Juventus su u vlasništvu grupe Exor, koju kontrolira obitelj Juventusovog predsjednika Andrea Agnellija, čiji je djed brat Giannija Agnelli, dugogodišnjeg gazde Fiata.
OLYMPIQUE LYON
Slaba zamjena za kladioničare
Južnokorejski proizvođač Hyundai 2012. je godine nakon državne zabrane smijenio francusku tvrtku za internet klađenje BetClic na mjestu glavnog sponzora nogometnog kluba iz Lyona, no navodno je tu čast pristao plaćati samo 5 milijuna eura godišnje, odnosno dva milijuna eura manje no što su to plaćali njegovi prethodnici...
BAYERN MÜNCHEN
Svake sezone euri i novi auti
Audi osim s Realom ima ugovor i s njemačkim Bayernom, u kojem posjeduje i 8,33 posto vlasničkih dionica. Prvi sponzorski ugovor su potpisali 2002. godine i 2015. ga produžili do lipnja 2025. godine. Bayernu godišnje plaćaju oko 10 milijuna eura, a po ugovoru su dužni i pred svaku sezonu igrače opskrbiti svojim najnovijim automobilima.
MANCHESTER UNITED
Đavoli vole GM-ove novce, ali ne i aute
Popularni crveni đavoli iz Manchestera postigli su dogovor o sponzorstvu s Chevroletom, brandom koji djeluje u sklopu američke korporacije General Motors 2012. godine, nakon što su prekinuli višegodišnju suradnju s velikom internacionalnom konzultantskom tvrtkom AON. Chevrolet im se tad obavezao tijekom sedam sezona isplatiti sveukupno 350 milijuna funti, a poslao im je i flotu od 15 automobila, koja su, kako je prije tri godine otkrio Daily Mail, zvijezde Uniteda naprosto - odbile voziti...
UDINESE
Rumunji su kupili i pravo na ime stadiona
Dacia, rumunjski automobilski proizvođač u vlasništvu francuskog Renaulta, s talijanskim klubom iz Udina u partnerstvu je još od početka 2009. godine, a Udinese im je lani prodao i prava da ime njihovog svježe obnovljenog stadiona Stadio Friuli prekrste u Dacia Arena Friuli te je usput i sponzorski ugovor produžio do 2020. godine.
VFL WOLFSBURG
Prvo tek igračka za zaposlenike, a sad i zgodni reklamni pano
Ne baš pretjerano uspješni njemački nogometni klub Wolfsburg nije samo sponzoriran od strane Volkswagena, oni su ga zapravo i osnovali (1938, pod imenom kao Stadt des KdF-Wagen, za djelatnike svoje tvornice u Wolfsburgu), a danas su i njegov stopostotni vlasnik. Vjeruje se da u klub godišnje ubacuje minimalno 30 milijuna eura samo u pokroviteljskim troškovima, a pritom valja znati kako VW uz to sponzorira još četiri bundesligaška kluba - Hannover 96, SV Werder Bremen, FC Schalke 04 i TSV 1860 München.
EINTRACHT FRANKFURT
Alfa Romeo ponovno izgurala BMW s dresa
Logo talijanskog Alfa Romea ove je sezone ponovno na dresu frankfurtskog Eintrachta i to umjesto loga tvrtke BMW, za što je Alfa platila lijepih 6 milijuna eura. Sponzor istog kluba bili su i od 2014. do 2016., dok je tvrtka BMW, odnosno njezinih najvećih dealer u Njemačkoj, BMW Euler Group, to bio lani i od 2008. do 2013. godine.
VFB STUTTGART
U Stuttgartu prolazi samo trokraka zvijezda
Daimlerova divizija Mercedes-Benz ne samo da je stavila zvijezdu na Stuttgartov dres, nego je čak i klupski stadion, prvo iz Neckarstadion preimenovan u Gottlieb-Daimler-Stadion, a 2008. u Mercedes-Benz Arena. Uz to ovih su dana kupili i 11,75 posto dionica kluba (za 41.5 milijuna eura).
ARSENAL
Nisu baš najdarežljiviji, ali su ipak sveprisutni
Arsenal i Citroën su svoj prvi partnerski ugovor sklopili 2008. godine te ga 2014. produžili na još tri godine, a premda nije glavni sponzor, Citroën je vrlo prisutan u klubu, odnosno njegovim raznim marketinškim, digitalnim i prodajnim aktivnostima, a osigurava i svoja vozila trenerima i osoblju.
MANCHESTER CITY
Valvoline podmazuje i nogometaše
Engleski klub u vlasništvu arapskih šeika lani je sklopio globalno partnerstvo s američkim proizvođačem motornih ulja Valvoline, koji je sad njihov “službeni automobilski podmazivač”, pa se i logo pojavio na rukavu klupskog dresa. Inače, sponzori istog kluba su i Nissan te Nexen Tire.