GODIŠNJE TESTIRANJE

VELIKI TEST 19 DJEČJIH AUTOSJEDALICA: doznajte koje su najbolje, a koje opasne po život djeteta!

Testiranje dječjih autosjedalica trebalo bi olakšati izbor kupcima i utjecali na razinu sigurnosti prilikom prevoženja najmlađih putnika u automobilima. Na drugom ovogodišnjem testu autosjedalica testirano je 19 kandidata svih skupina težine i rezultati su sve bolji, no prilikom testiranja sjedalice Jane Grand, i Recaro Optia & Smart Click Base pokazale su se opasnim po život djeteta
 HAK

Hrvatski autoklub objavio je rezultate drugog ovogodišnjeg testa dječjih autosjedalica. Testiranje koje tradicionalno provode ADAC i njegovi partneri iz europskih autoklubova, uključujući i HAK, obuhvatilo je 19 dječjih autosjedalica. Rezultati su solidni: 14 sjedalica ocijenjeno je ocjenom dobar, 3 zadovoljavaju, a samo 2 nisu prošle naše testiranje i smatraju se lošima. O važnosti korištenja autosjedalica sve je već odavno rečeno ne samo zbog toga jer obvezu njihova korištenja propisuje Zakon o sigurnosti prometa na cestama, nego i stoga što one djetetu doslovno mogu spasiti život. Istraživanja pokazuju kako djeca koja pravilno vezana sjede u dječjoj autosjedalici imaju sedam puta manje izgleda da u slučaju prometne nesreće zadobiju teške, čak i po život opasne ozljede od djece koja nisu vožena na ovaj način. Stoga HAK poziva roditelje neka ne dopuste da njihovo dijete postane dio crne statistike nego se pobrinu za njegovu sigurnost. Testiranja autosjedalica služe upravo tome.

Iz gomile auto sjedalica koje se mogu pronaći na tržištu, u testiranju su izdvojene one najbolje te se upozorava na prednosti i nedostatke svakog testiranog proizvoda. Testiranja su vrlo detaljna, sa standardnim kriterijima koji se posebno ocjenjuju. Naglasak je, naravno, na elementima sigurnosti, no ne zanemaruju se ni ostali kriteriji poput jednostavnosti korištenja, ergonomije ili kemijskog sastava od kojeg su izrađeni materijali. Ovogodišnje jesensko testiranje imalo je 19 kandidata i može se izraziti zadovoljstvo ostvarenim rezultatima. Iako ponovno nema sjedalice s maksimalnom ocjenom, najveći broj testiranih autosjedalica zaslužio je ocjenu dobar, što je pokazatelj kako proizvođači iz godine u godinu povećavaju razinu sigurnosti svojih proizvoda. Autosjedalice su i ovoga puta pripadale svim skupinama težine, od onih namijenjenih najmanjima iz grupe 0+, koje služe za djecu od rođenja pa do 13 kilograma težine, pa do sjedalica iz kombinirane grupe II/III od 15 do 36 kilograma. Osim toga, među kandidatima su se našle i "i-size" sjedalice, a bilo je i proizvoda s mogućnošću postavljanja u oba smjera, kako u smjeru vožnje, tako i u suprotnom smjeru, suprotnom od onoga u kojem se kreće automobil. Takve sjedalice okrenute u suprotnom smjeru u pravilu su i najsigurnije, no one se mogu koristiti samo od rođenja pa do otprilike četvrte godine starosti djeteta. Važno je pritom još jednom napomenuti kako djeca lakša od devet kilograma i mlađa od 15 mjeseci nikad ne bi trebala biti okrenuta u smjeru vožnje, jer zbog njihove krhke građe to može znatno povećati rizik od ozljeda.

Ipak, proizvođači su se dosjetili kako doskočiti ovom problemu pa se na tržištu počinju nuditi i univerzalni proizvodi. Neke sjedalice, kao što su GB Vaya i-Size, Nuna Rebl Plus i-Size i Recaro Zero.1 Elite, nude mogućnost postavljanja u oba smjera, i u smjeru vožnje i u kontra smjeru, pa se ti proizvodi mogu koristiti od rođenja pa do otprilike djetetove četvrte godine. Kad je riječ o najbolje ocijenjenoj autosjedalici, najbliže se maksimalnoj ocjeni na ovom testiranju približila autosjedalica Cybex Aton M i-Size & Base M i-Size za djecu od 45 do 87 centimetara visine ili manje od 13 kilograma težine, odnosno otprilike godine i pol starosti. Riječ je o vrlo sigurnoj sjedalici s niskim rizikom od ozljeda pri frontalnom, odnosno vrlo niskim pri bočnom sudaru, koja se vrlo jednostavno postavlja na ISOFIX bazu koju će se nakon postavljanja moći ostaviti u vozilu.

Razlike među 14 sjedalica s ocjenom dobar doista su minimalne i kupci neće pogriješiti izaberu li bilo koji od tih proizvoda. Tko je području sigurnosti najkvalitetniji rezultat ostvarila je sjedalica koja je odnijela i ukupnu pobjedu, Cybex Aton M i-Size & Base M i-Size. Kod jednostavnosti korištenja i ergonomije dominirale su Bébé Confort Rodi XP i Maxi-Cosi Rodi XP, obje iz kombinirane grupe II/III, dok su po pitanju korištenja štetnih sastojaka svi proizvođači otišli vrlo daleko, sveli ih na minimum pa ovdje ne treba nikoga posebno izdvajati.Unatoč općenito više nego solidnim rezultatima i čak 14 dobrih ocjena, tri auto sjedalice (Concord Vario XT-5, Joie Bold, Chicco Oasys23 Fixplus Evo) našle su se u nižem razredu onih koje zadovoljavaju, a dvije (Jane Grand, Recaro Optia & Smart Click Base) ovog puta nisu prošle na testiranju, obje zbog nedostataka uočenih pri frontalnom sudaru u kojem je rizik od ozljeda vrlo visok. Prilikom testiranja sjedalice Jane Grand, Isofix je s jedne strane popustio, dok je kod sjedalice Recaro Optia & Smart Click Base neprolazna ocjena zarađena zbog pucanja spoja školjke sjedalice i Isofix baze. Jane je nakon lošeg rezultata ponudio provjeru već isporučenih autosjedalica uz dodatne informacije na internetskoj stranici proizvođača, dok je Recaro preporučio besplatnu zamjenu svojeg proizvoda.

Detaljni rezultati testa autosjedalica 2017. potražite OVDJE.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
30. ožujak 2024 05:59