NOVITET

Vozili smo: Audi A5 Coupe ili kako je A4 postao pravi gran turismo

    AUTOR:
    • Hrvoje Tomić

  • OBJAVLJENO:
  • 14.07.2016. u 16:23

Audi

Premda izgleda gotovo u dlaku isto kao i devet godina stari prethodnik, novi A5 Coupe je zahvaljujući nijansu prostranijoj i osjetno tišoj karoseriji, kao i motorima od 190 do čak 354 KS, postao pravi gran turismo

Pred hotelom Montebelo u portugalskom Ilhavu dočekao me novi Audi A5 Coupe. U srebrnoj boji koja sjajno otkriva svaki detalj na karoseriji na prvi mi se pogled učinio tek kao još jedan redizajn originalnog A5 Coupea iz 2007. (nastalog na platformi A4 i već redizajniranog 2011.). Isti miljama dug poklopac motora, ista lepršava bočna linija s izbačenim blatobranima i isti odrezani prtljažnik kao i na originalu čije je linije majstorski povukao u međuvremenu umirovljeni Walter de Silva. Samo su linije oštrije, pa novi A5 Coupe parkiran kraj devet godina starog prethodnika izgleda kao filmska zvijezda nakon zatezanja bora na onim fotografijama Prije i Poslije.

 

Foto: Audi

Tek sam nakon pažljivijeg promatranja s terase kafića uz cestu koja je od hotela vodila do stotinjak kilometara udaljenog aerodroma u Portu uočio da je prepoznatljiva singleframe maska hladnjaka sad spuštena par centimetara niže i dodatno nakićena kromom, da su duga i kratka svjetla uokvirena diodama i da su vanjski retrovizori konačno pričvršćeni na vrata, gdje im je uostalom i mjesto kad je posrijedi auto koji se trudi biti gran turismo. I to je sve.

Šokirao se, očekivano, nisam ni u unutrašnjosti. Sve tu miriši na stari A5. I zaslon na vrhu središnjeg grebena, i širok središnji tunel, i okrugli prekidač središnjeg upravljačkog sustava MMI. I, dakako, uvjerljivo najbolji materijali i izrada, nijansu bolji nego li ih nude BMW i Mercedes. A s obzirom da sam virtualnu instrumentnu ploču i minijaturnu ručicu automatskog mjenjača već vidio u novom A4, jedino pravo iznenađenje jest otvor za ventilaciju koji se sad proteže doslovce od retrovizora do retrovizora. U prvi mah djeluje neobično, ali čini mi se da brže i ugodnije rashlađuje unutrašnjost. I stvara osjećaj širine, koji i nije samo osjećaj. Premda je karoserija 8 milimetara uža i milimetar niža nego u prethodniku iz 2007., više je prostora i za glavu (+1,2 cm) i za ramena (+2,6 cm), kao i za koljena dvoje putnika na stražnjim sjedalima (+2,3 cm).

S obzirom da sam iz hotela krenuo među zadnjima, na parkiralištu me dočekao osnovni turbodizelaš 2.0 TDI (S5 su još prije svitanja razgrabili kolege iz Rusije). Privezujem sigurnosni pojas kojeg mi na dohvat ruke dovodi elektromotor, ručicu automatskog mjenjača postavljam u položaj D i zbunjeno pogledavam prema okretomjeru, jer je 2,0-litreni turbodizelaš toliko tih da mi se čini kao da sam zabunom sjeo u 2.0 TFSI. A sličan je dojam i u vožnji.

Četverocilindraš sa 190 KS i 400 Nm već pri 1750 okretaja doslovce se poigrava 1,4 tone teškim četverosjedom – za 7,2 sekunde stiže do stotke i na autocesti ne odustaje od obećanih 235 km/h, a pritom idalje ostaje nevjerojatno tih (čuje se samo kotrljanje serijskih guma Hankook Ventus S1 Evo) i štedljiv (8,6 l/100 km). S obzirom da za upravljačem sjedim sasvim opušteno u nevjerojatno udobnim novim sjedalima, a prtljažnik nudi rekordnih 465 litara (+10 litara), lako zaključujem da je novi A5 Coupe rođeni gran turismo.

Strepiti pritom ne mora ni od zavoja kojih u zaleđu Porta ima pregršt, jer elektromehanički servoupravljač pruža više osjećaja nego ranije, a auto neusporedivo manje podupravlja od, po tom pitanju, problematičnog prethodnika iz 2007. I premda cijene još nisu poznate, jer k nama stiže tek u listopadu, za pretpostaviti je da bi osnovni A5 Coupe 2.0 TFSI (190 KS) trebao stajati oko 360.000 kuna. U ponudi će još biti 2,0-litreni turbobenzinac sa 252 KS, 3,0-litreni V6 turbobenzinac sa 354 KS (S5), zatim 2,0-litreni turbodizelaš sa 190 KS te 3,0-litreni V6 TDI sa 218 i 286 KS.

Izdvajamo

Iz drugih medija