OBUKAO SPRINTERICE

VOZILI SMO FIAT 500X SPORT U novoj šminkerskoj verziji, svaka sličnost s Abarthom je, čini se, namjerna!

    AUTOR:
    • Dujo Bilić

  • OBJAVLJENO:
  • 10.10.2019. u 11:00

Fiat

 

Nikad brojnija konkurencija među gradskim crossoverima dobro je pritisnula Fiat 500X, talijanski gradski SUV koji silazi s istih proizvodnih traka kao i njegov tehnološki blizanac Jeep Renegade.

Pet godina na tržištu ipak nije malo… Kako bi se zadržala pažnja kupaca trebalo je smisliti nešto svježe i atraktivno, a izbor je pao na izvedbu Sport.

 

Dojam je da je Fiat, uvjerili smo se na prezentaciji u okolici Firenze, neznatnim, ali spretnim promjenama u izgledu i s ponešto mehaničkih dorada od 500X napravio prilično zavodljiv SUV.

Čak se može ustvrditi da izgledom 500X Sport podsjeća na Abarth, koji pak – saznali smo iz prve ruke - nije u planu. Umjesto toga Talijani su se usredotočili na fino brušenje postojeće tehnologije, pa tako i na optimizaciju motora FireFly.

 

Fino utegnut 500X Sport, serijski ušminkan s atraktivnim alu naplacima od 18 cola (oni od 19 dolaze uz doplatu), dvostrukom kromiranom ispušnom cijevi i lažnim difuzorom stiže u dvije verzije.

Prva je pogonjena trocilindarskim turbobenzincem 1.0 sa 120 KS i 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, dok se ispod prednjeg poklopca drugog nalazi 1,3-litreni četverocilindarski turbobenzinac sa 150 KS koji stiže uparen sa 6-stupanjskom automatikom s dvostrukom spojkom i polugicama za izmjenu stupnjeva.

 

Razlike između dosadašnjih modela Urban i Cross u najvećoj mjeri su estetske, ali Fiat je s 500X Sportom napravio i neke promjene ispod lima.

Podvozje je spušteno za 13 mm, što mu uz nove opruge na prednjem i stražnjem dijelu daruje veću upravljivost. Konkretno, izračunao je netko pedantno, za 26 posto.

 

S druge strane, 500X Sport je nešto tvrđi i bučniji kad se vozi po neravnom asfaltu, a opreznije treba pristupati i ležećim policajcima.

U vožnji smo, međutim, primijetili da se lijepo ponaša u zavojima, upravljanje je iznimno precizno, a općenita kontrola automobila na zavidnom nivou.

 

Snažniji 1,3-litreni turbobenzinac se pritom povremeno ponašao pomalo lijeno i sporo, a nije mu pomogao ni mjenjač koji teško prebacuje u nižu brzinu.

Brojke na papiru, međutim, govore da se stotka u ovom slučaju hvata za kratkih 9,1 sekundi i juri 200 km/h, pa je naš dojam vjerojatno i pomalo subjektivan. Uz sportski ušminkano okruženje vozač, čini se, jednostavno očekuje snažniji nastup…

 

Unutrašnjost 500X se nije znatnije promijenila, no djeluje luksuznije i otmjenije, dijelom i zahvaljujući upravljaču osvježenim s ravnim donjim dijelom i malo Alcantare.

Unaprijeđena je i multimedija, ali veličinom zaslona još uvijek kaska za konkurencijom. Je li to dovoljno za surovu tržišnu utakmicu, pokazat će vrijeme…

UKRATKO

Na popisu šminkerskih dodataka nalaze se atraktivni alu naplaci od 19 cola (doplata), dvostruke kromirane ispušne cijevi i sportske papučice

Unutrašnjost 500X djeluje luksuznije i otmjenije, dijelom i zahvaljujući upravljaču osvježenom s ravnim donjim dijelom i malo Alcantare

Sportski detalji u unutrašnjosti tjeraju vozača da neprestano snažnije stišće papučicu gasa, koja i sama dolazi s kromiranim obrubom

Uz za 13 mm spušteno podvozje i tvrđe podešene opruge izvedba Sport je primjetno upravljivija od dosadašnjih izvedbi 500X

Izvedba Sport stiže u dvije verzije – slabiju pogoni trocilindarski turbobenzinac 1.0 od 120 KS, a snažniju četverocilindarski turbobenzinac 1.3 sa 150 KS

Neznatnim, ali spretnim promjenama u izgledu i s ponešto mehaničkih dorada dobivena je nova, sportski nastrojena izvedba kojom je talijanskom gradskog crossoveru podarena druga mladost. No, nije riječ o iskonskom trkaču, kako bi se dalo zaključiti iz naziva…

Izdvajamo

Iz drugih medija