NOVITET

Vozili smo Fiat Tipo 5 vrata: dobar materijal za tržišni hit

Fiat

Prvi kilometri u peterovratnoj i skladno isklesanoj izvedbi novog Tipa ostavljaju dojam da je Fiat na dobrom tragu da ponovi barem dio uspjeha istoimenog prethodnika iz devedesetih, jer uz povoljnu cijenu nudi puno mjesta, dobre motore te korektnu i čvrstu izvedbu

Nakon predstavljanja limuzinske izvedbe Tipa, koja je u samo četiri mjeseca prodana u 35.000 primjeraka, Fiat ubacuje u šestu brzinu i ujesen uvodi još zanimljiviju i koncepcijski praktičniju izvedbu sa pet vrata. Skladno i moderno isklesan kompakt dugačak je 4,37, širok 1,79 i visok 1,5 metara, a kao i 16 centimetara duža limuzina vozi na platformi osovinskog razmaka 2,64 metra (modifikacija platforme modela 500L), pa je jedan od najprostranijih modela svoje klase.

 

Foto: Fiat

Na stražnjem sjedalu bilo nam je sasvim komotno i za koljena i za ramena i za tjeme, a središnji dio nije izbočen, pa je i osobi u sredini bilo udobno. Osim toga, kut otvaranja vrata od 80 stupnjeva, najveći u ovoj klasi, omogućuje i vrlo lagodan ulazak i izlazak iz automobila. Osim putničkog dijela, prostora je obilje i u prtljažniku. Obujam od 440 litara na samom je vrhu kompaktne klase, jednako kao dobra funkcionalnost s dodatnom podnicom (koja ublažava učinke visokog praga) i dvostrukim dnom te dvotrećinski djeljivim stražnjim sjedalima.

Što se vozačkog okruženja tiče, osjećaj je vrlo sličan limuzinskom, ali zbog izdvojenog 7-inčnog zaslona multimedijskog uređaja u boji, sa 3D prikazom navigacije TomTom, smještenog na gornjem dijelu armature, sve se doima nijansu uzvišenije i bogatije. Za razliku od limuzine, u kojoj je zaslon manji i ugrađen u armaturu, novi i veći zaslon u kompaktu izgleda ljepše, a pruža i veći raspon sadržaja. Putem uređaja Uconnect omogućena je povezivost sa svim platformama pametnih telefona, kao i internetska i wi-fi veza, glasovne naredbe, slanje SMS poruka…

Zaslon služi i kao ekran parkirne kamere, koja u limuzini zasad nije na raspolaganju. Što u seriji, što u doplati nudi se i niz modernih sigurnosnih uređaja, od radarski reguliranog tempomata do aktivnog kočenja. Solidna je i zvučna izolacija, sve je sklopljeno čvrsto i doima se robusno, materijali variraju od tvrde do mekane pjenaste plastike i u cjelini su korektni, dok je završna izrada vrlo dobra.

Nove karoserijske izvedbe Tipa nude jednak izbor motora i mjenjača kao i limuzina, ali i ovdje neće svi motori biti dostupni na svim tržištima. Na izbor su pruženi provjereni, štedljivi dizelski motori s drugom generacijom common-rail ubrizgavanja 1.3 Multijet (95 KS) i 1.6 Multijet (120 KS), benzinski atmosferski 1.4 Fire (95 KS) i 1.6 E-torQ (110 KS) te turbobenzinski 1.4 T-jet (120 KS).

Kompakt težak od 1270 do 1395 kilograma očekivano najbolje diše s najsnažnijim dizelskim i benzinskim motorom, ali s obzirom na smiren karakter cijelog auta, na što upućuju i dobro izbalansiran rad robusnog i vrlo čvrstog ovjesa (straga polukrut), sposobnog da bez oštećenja istrpi i jače udare s kolnika te ponekad umjetnog volana, sasvim dobro mu odgovaraju i manje snažni motori. Samo mali dizelaš ima ručni mjenjač sa 5 stupnjeva, svi ostali sa 6 (benzinac sa 110 KS samo s automatikom), dok će se uz jači dizelaš moći doplatiti za brz i efikasan automatski mjenjač sa 6 stupnjeva i dvije spojke (DCT).

Na nekim tržištima postojat će i dizelska verzija 1.6 Multijet Eco, s potrošnjom od samo 3,4 litre i ispuhom CO2 od 89 g/km. Imat će prilagođen dizajn maske i 16-colnih naplataka sa “štedljivim” gumama, serijski start/stop uređaj, kao i posebnu konstrukciju alternatora te pumpe ulja i goriva. Osnovni peterovratni Tipo 1.4 u Italiji stoji 12.750 eura, odnosno 250 više od limuzine. U Hrvatskoj bi mogao stajati 103.000 kuna, no za točne cijene trebat će se strpjeti do rujna, kad će peterovratna izvedba stići i na naše tržište.

Izdvajamo

Iz drugih medija