PAPRENA JURILICA

VOZILI SMO FORD FIESTU ST Tri cilindra, turbina i 200 KS pretvaraju ga u džepnu raketu

Ford

Novi 1,5-litreni EcoBoost prvi je motor sa tri cilindra u nekom Fordovom Performance modelu, a i od ta tri, jedan se gasi u manje zahtjevnim situacijama. Sa 200 KS prava je mjera za fantastičnu, divno upravljivu i zabavnu Fiestu ST...

Tko kaže da papreni mališani više nisu u modi? Premda ih na našim cestama ne vidimo često kao u u zlatnim danima prije krize, ovaj segment u posljednje vrijeme kao da doživljava pravu malu renesansu. I to kakvu: samo u proteklih dva-tri mjeseca imali smo prilike voziti niz noviteta, od Pola GTI i Suzukija Swift Sport, do Toyote Yaris GRMN i Renaulta Clija R.S. Posljednji od njih, ali srećom nikako ne i zadnji, jedan od onih koje smo očekivali s mnogo zanimanja i još više očekivanja, svakako je Fiesta ST.

Kad Ford za vozačku prezentaciju svog novog modela odabere ceste u zaleđu Nice i Cannesa prema Grasseu i Grenobleu, uključujući čuvenu Route Napoleon, zazubice rastu i prije zavlačenja za upravljač. Fiesta u ST izdanju, k tome, vizualno će – bilo da se radi o trovratnom ili petvratnom izdanju - privući i one koji možda ne znaju što krije pod njezinim prednjim poklopcem…

 

Foto: Ford

Potpuno novi 1,5-litreni EcoBoost prvi je motor sa tri cilindra u nekom Fordovom Performance modelu, a i od ta tri, jedan se gasi u manje zahtjevnim situacijama. Dežurni skeptici će vjerojatno već sada početi sa prigovaranjem, no takve ne slušajte, jer nemaju pojma o čemu pričaju. Cilindar se isključuje za 14 milisekundi, što je 20 puta brže od treptaja oka, tako da nema šanse da primijetite da se išta dogodilo. S druge strane, kada ga nagazite kako treba 200 KS i 290 Nm itekako ćete primijetiti: Fiesta ST do stotke stiže za 6,5 sekundi i ne posustaje sve do 230 km/h. Sama vožnja čisti je gušt, jer tu je osim mehaničke špere Quaife i nova geometrija stražnjeg ovjesa s posebnim asimetričnim oprugama. Masa je upravo zato oko 10 kg manja nego da se straga koristila Wattova poveznica, a sve to do punog izražaja dolazi na otvorenoj cesti, kada se u priču uključuje i sjajan, nikad precizniji upravljač, jednako dobar ručni mjenjač (za koji je vezana možda jedina prava primjedba: ručica mu je postavljena prenisko) te kočnice koje stoički podnose sva maltretiranja i stotine kilometara uzbrdo i nizbrdo. Po prvi put u Fiesti, k tome, nudi se i mogućnost izbora između Normal, Sport ili Track programa, od kojih drugi pojačava odaziv na gas i preciznost upravljača te obogaćuje zvuk motora, a treći sasvim isključuje kontrolu trakcije, a ESC uključuje samo djelomično i to kada je to apsolutno nužno. Kome je previše i to, može ga isključiti u potpunosti, te se za svoj račun poigravati s (inače jako lijepo uravnoteženom) Fiestom… Na kraju, ne manje važno od navedenoga, bilo vožena na 17 ili 18 cola, ona uvijek ostaje dovoljno udobna da se može koristiti i kao prvi odnosno jedini obiteljski auto. Koliko će stajati u nas još nije poznato, ali kao (vrlo grubi) orijentir može poslužiti ulazna cijena u Njemačkoj, postavljena na 22.100 eura. Za točnu svotu pričekati ćemo dolazak na domaće tržište, koji se očekuje ovaj mjesec…

Ukratko

Jedan od tri cilindra novog Ecoboosta se po potrebi isključuje, ali to traje tek 14 milisekundi, što je oko 20 puta brže od treptaja oka. Sama vožnja čisti je gušt - uz opcijski dostupnu mehaničku šperu Quaifeu tu je i nova geometrija stražnjeg ovjesa s posebnim asimetričnim oprugama

Ručni mjenjač je odličan, precizan i brz, no ručica mu je za naš ukus prekratka, odnosno postavljena prenisko

Unutrašnjost je dobro poznata iz standardne Fieste, lijepo je oblikovana i ergonomski gotovo savršena. Bila na 17 ili 18 cola, Fiesta ST je uvijek udobna da se može koristiti i kao prvi odnosno jedini obiteljski auto

Od tri programa Normal, Sport i Track, drugi pojačava odaziv na gas i preciznost volana te obogaćuje zvuk, a treći isključuje TC i ESC pali samo djelomično

Izdvajamo

Iz drugih medija