NAJBOLJA MJERA

VOZILI SMO HIBRIDNI MERCEDES A 250e Sa ukupno 218 KS i 450 Nm vuče kao lokomotiva, a troši upola manje od 8800 kuna skupljeg dizelaša A220d

 

Pritiske za smanjenjem emisije štetnih ispušnih plinova i prijetnje visokim novčanim kaznama ukoliko se ne ispoštuju zadane vrijednosti Mercedes shvaća uz punu dozu ozbiljnosti i do kraja 2020. u ponudu će uvesti više od 20 verzija plug-in-hibridnih i električnih automobila.

Ovako velika ekološka ofanziva zapravo je samo nastavak već ranije započete mobilizacije u smjeru čišćeg pogona, također utemeljene na hibridima, a u posljednje vrijeme i EQ električarima.

Ubrzani zamah zahvaća i A-klasu, koja pod novom oznakom 250e nudi poznat četverocilindarski 1,3-litreni turbomotor (160 KS i 250 Nm), ali sada povezan s elektromotorom (75 kW i 300 Nm), automatskim mjenjačem s osam brzina i baterijom kapaciteta 15,6 kWh (teške 150 kilograma).

Prva iskustva stečena u gustom njemačkom prometu upućuju na misao o promišljenom pristupu novom pogonu, koji bi vrlo brzo nakon alternativnog mogao dobiti status glavnog.

Foto: Mercedes

Naime, perfektna sinhronizacija rada benzinskog i elektromotora u svim režimima vožnje, glatkoća laganih i silina jačih ubrzanja i tišina vožnje jednostavno daju materijala za razmišljanje, jer kombiniran rad hibridnog sklopa ukupne snage 218 KS i 450 Nm i s neosjetnim naizmjeničnim prelascima između vrste pogona pruža opijajuću lakoću vožnje i to uz vrlo skromnu potrošnju.

Na kraju testne rute, sastavljene pretežno od grada i lokalnih cesta te manjeg udjela brzog autobahna računalo je ispisalo 2,9 litara benzina i 18,3 kWh struje na 100 kilometara i to je, iako očekivano više od deklariranih 1,5 litre i 15 kWh, upola manje od dizelaša.

Pritom jednako fasciniraju ubrzanje do stotke za samo 6,6 sekundi, lakoća međuubrzanja i konačna brzina od 235 km/h, koliko izuzetno štedljiv karakter u uvjetima smirene vožnje, u kojima glavninu pogona preuzimaju elektromotor i baterije, uz vrlo rijedak angažman benzinskog motora.


Promišljenim doziranjem gasa i odabirom najvišeg stupnja rekuperacije energije užitak gotovo besplatne i bešumne vožnje može trajati do 76 kilometara, a korisna je i asistencija zanimljivog i pametnog programa Eco Assist.

Radari i kamere detektiraju konfiguraciju rute upisanu u navigaciju, intenzitet prometa i na toj bazi računalo simulira moguće situacije i sugerira optimalni režim vožnje. Zanimljivo, hibrid je od usporedivog dizelaša 220d (190 KS i 400 Nm) jeftiniji 8800 kuna. Kvaka? Ima C02 od samo 34 g/km.

Ukratko

Punjenje na brzom Wallbox punjaču do punog kapaciteta baterija traje sat i 45 minuta, ali već nakon 25 minuta baterija ima 80 posto kapaciteta. Samo na struju može se pojuriti do 140 km/h

A-klasa 250e već je u prodaji (peterovratni kompakt za 252.670 kuna i četverovratna limuzina za 255.130 kuna), a ubrzo će stići i B-klasa s jednakim pogonom

Na kraju prvih vožnji ulicama Frankfurta i okolnim otvorenim lokalnim cestama putno računalo je pokazalo realnu potrošnju od samo 2,9 litre benzina i 18,3 kWh struje/100 km

Na dodirnom ekranu MBUX sustava se putem zanimljivih grafika može pratiti čitav niz inoformacija o radu hibridnog sklopa. Doseg samo na struju može biti 77 kilometara

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 12:55