AKTUALNO

VOZILI SMO: Hyundai Kona Hybrid spremna je za budućnost kakva god bila. Evo što nudi najnovija hibridna izvedba

Hyundai

Nakon što je Konu prvo predstavio u izvedbama pogonjenim motorima s unutarnjim izgaranjem, a zatim i kao potpuno električno vozilo, Hyundai sada na ceste šalje i hibridnu kombinaciju temeljenu na istom onom pogonu kakav koristi i Ioniq

Sve što je dosad napravio vezano uz Konu, Hyundai je napravio baš kako treba. Potvrđuju to i veliki interes javnosti prilikom prvog predstavljanja, i redom pozitivne kritike struke, kao uostalom i dobri prodajni rezultati na raznim tržištima. I taman kad se šušur oko nje počeo smirivati, Korejci su povukli sljedeći, jednako važan i jednako dobar potez i ukratko, sve što smo naveli za Konu, ponovili se i za Konu Electric...

 

Sada na scenu stupa i posljednja, izvedba u nizu, hibridna: temeljena na 1,6-litrenom GDI motoru sa 105 KS i147 Nm, uz asistenciju 43,5 konja snažnog elektromotora sa 170 Nm, ova Kona sa 1,56-kilovatsatnom regenerativnom litij-ion polimerskom baterijom u konačnici raspolaže sa 141 KS i 265 Nm okretnog momenta. A ako vam sve to zvuči poznato razlog, dakako, leži u tome što je riječ o istom onom sklopu kojega već neko vrijeme koristi Ioniq Hybrid, i to vrlo uspješno.

Pogon je prednji, straga je multilink, a mjenjač je 6-stupanjski DCT, sa dva moda rada, Eco i Sport, za kojega je ručicu potrebno prvo pomaknuti ulijevo, a zatim nastaviti koristiti kao i svaki drugi automatski mjenjač.

Za bolju ekonomičnost vožnje tu je Eco-DAS (Driving Assist System), a integrirani Coasting Guide u Eco modu (na bilo kojoj brzini između 40 i 160 km/h) ima mogućnost analize cestovnih informacija iz navigacijskog sustava te vozača može upozoriti na predstojeće usporavanje, čime se može znatno smanjiti potrošnja goriva, ali i minimizirati upotreba kočnica.

 

Nadalje, Eco-DAS je opremljen Predictive Energy Managementom koji vodi računa o punjenju i pražnjenju baterije na uzbrdicama odnosno nizbrdicama kako bi maksimizirao upotrebu same baterije. Kada se na putu očekuje uspon, a baterija je slabo napunjena, vozilo će pojačati upotrebu motora da bi je dodatno napunila prije same uzbrdice.

 

To osigurava da elektromotor može pomoći pri usponu i minimizirati neučinkovitu upotrebu benzinskog motora. Kad je baterija dovoljno napunjena, Kona Hybrid povećava potrošnju struje na usponu prije spuštanja i time smanjuje potrošnju goriva, dok se nizbrdo struja vraća u baterije regenerativnim kočenjem. S obzirom na to da smo Konu u vozili u Nizozemskoj, ovakve situacije u praksi baš i nismo imali prilike isprobati, no užitak u vožnji pritom nije izostao.

 

U odnosu na Kone s kojima smo se susretali dosad, ovdje je primjetna i nova multimedija, s većim i responzivnijim dodirnim središnjim ekranom. Instrumentna ploča dakako ovdje nema klasičnog okretomjera, nego se umjesto nje tamo nalazi potenciometarska skala na kojoj se mogu pratiti energetski tokovi pogona: Charge (regenerativna vožnja), Eco (štedljiva vožnja) i Power (maksimalna snaga pogona)... Sve u svemu, prvi su dojmovi jako dobri, a više o cijenama i specifikacijama za hrvatsko tržište bit će poznato uskoro.

 

UKRATKO

Osim novih naplataka od 16 ili 18 cola, kupci će moći birati između čak 26 kombinacija boja karoserije odnosno krova

Za bolju ekonomičnost vožnje tu je Eco-DAS (Driving Assist System), a integrirani Coasting Guide u Eco modu (na bilo kojoj brzini između 40 i 160 km/h) ima mogućnost analize cestovnih informacija

Hibridna Kona temeljena na 1,6-litrenom GDI motoru sa 105 KS i 147 Nm, uz asistenciju 43,5 konja snažnog elektromotora sa 170 Nm: ukupno 141 KS i 265 Nm

Kokpit se nije mijenjao, no instrument ploča nema klasičnog okretomjera, a novi je i središnji zaslon multimedije

Konina 1,56-kilovatsatna regenerativna litij-ion polimerska baterija smještena je ispod stražnjih sjedala

Kona je i u hibridnom izdanju ostala jednako upotrebljiva kao i dosad, što znači da prtljažnik i ovdje broji 361 litru, a sklapanjem naslona povećva se na 1143

Kad je baterija dovoljno napunjena, Kona povećava potrošnju struje na usponu prije spuštanja i time smanjuje potrošnju goriva, dok se nizbrdo struja vraća u bateriju

Izdvajamo

Iz drugih medija