HIBRIDNA KRSTARICA

VOZILI SMO LEXUS LS 500h Autentična zbirka dizajna, vrhunske tehnologije i luksuza u visokoj klasi

Lexus

Lexusova limuzina visoke klase s hibridnim sklopom od 359 KS, performansama sportaša i potrošnjom dizelaša, ponovno je u svemu posebna. Zbirka je autentičnog dizajna, visoke tehnologije i luksuza, ali i japanske tradicije neobičnih rješenja i ručno rađenih dijelova, poput maske od 5000 elemenata… Pritom otkriva i novi talent, fino izbrušen vozački karakter u što se na cestama Omana uvjerio naš novinar kao jedini predstavnik nekog domaćeg auto magazina

Impresivan je novi Lexus LS. U trenutku kad se pred vama nečujno klizeći, poput ogromnog duha stvori hibridna limuzina dugačka čak 523,5 centimetara, pritom široka i relativno niska, teško je ostati hladan. S prednjim dijelom koji izgleda kao da će iz njega iskočiti kakvo čudovište, izgleda stvarno impozantno i sjekira je u med onome tko i u visokoj klasi želi pokazati ekstravagantniji smisao za dizajn. Životinjski opasno škilje i prednja diodna svjetla sa 16 moćnih dioda, a prizor zaokružuju brojne kromirane površine i lijepi naplaci od 19 ili 20 cola. Fascinaciju sličnim prizorom donio je lani doduše coupe LC, ali da će vrlo slična forma zaživjeti na gospodskoj limuzini, na to je malo tko računao. First class dojam ostavlja i trenutak u kojem zračni ovjes blago spušta automobil za lakši ulazak, a vrata se sama automatski do kraja zatvaraju. Znak je osobnijeg dočeka vozača… Odmah primjećujemo da je karoserija niža od konkurencije i treba se mrvicu jače pognuti.

 

Foto: Lexus

To je međutim, danak pomalo coupeovskoj figuri i prvi je simbol posebnog, vozačkog karaktera ovog automobila, suprotnog od svih njegovih prethodnika. Relativno niska pozicija sjedenja, veličina, izvedba i položaj volana, kao i pogled na armaturu i kroz vjetrobransko staklo neprestano prizivaju sportski duh atraktivnog coupea LC. Sve je naravno, prilagođeno i podređeno limuzinskim proporcijama i kriterijima, od foteljaških sjedala do izvedbe armature i središnjeg grebena s naglaskom na prozračnost i širinu, što interijeru daje drukčiju dozu ekskluzivnosti. Neki su dijelovi ručno rađeni, odabir materijala vrlo pažljiv, opširan i podložan čak i bizarnim željama, a i finoća izrade (prirodnom kožom je obložena i armatura) govori o kojoj se klasi limuzine radi. Nema više ni trunke naznaka povezanosti s matičnom Toyotom, sve je autentično i uzvišeno Lexusovski. U ambijentu sveopće sofisticiranosti, neobičnih i pametnih rješenja i vrhunske opreme zgodan je detalj lijep analogni sat, tik uz velik i sadržajan info zaslon kompjutorskih proporcija.

Lexus
 

Ne djeluje nimalo anakrono, dapače. Velika je pažnja posvećena sigurnosti, pa se u moru inteligentnih sigurnosnih sustava ističe unaprijeđeno aktivno izbjegavanje naleta na pješake. Osim što uobičajeno samostalno koči, sada i sam skreće automobil, procijeni li da je nalet neizbježan i da za skretanje ima mjesta. A mjesta ima i za misao kako je veliki hibridni Lexus, sada 90 kilograma lakši od prethodnika (težak od 2175 kg na više), konačno i u vožnji postao stvarno dobra vozačka limuzina. Koriste se svi benefiti modificirane platforme ekstravagantnog coupea LC, projektirane na sportsku krutost, pa na stranu što benzinac 3.5 V6 potpomognut dvama elektromotorima (Lexus je odavno predvidio trendove, prognao dizele i priklonio se hibridima) sportskom lakoćom hvata stotku za samo 5,4 sekundi, snažno međuubrzava i uhvati konačnih 250 km/h, još je veće otkriće „europsko“ ponašanje u vožnji, naročito u programima Sport i Sport+. Zračni ovjes postaje niži i tvrđi, odziv na gas oštriji, volan precizniji, a reakcije automatskog CVT mjenjača sa simuliranih 10 stupnjeva brže. Zanimljivo i jedinstveno rješenje je dodatni mjenjač sa 4 jake brzine, za ručno prebacivanje polugicama iza volana! Tada Lexus, uz dodatno umjetno nabrijan sportski zvuk, pokazuje vozački karakter kakav u dosadašnje četiri generacije nismo poznavali.

Lexus
 

Nema plivanja ni ljuljanja, ali pritom je naravno, pronađena ravnoteža sa udobnosti pa je ugoda prisutna i na lošijoj cesti. Uglavnom, veličina i težina na volanu se ne osjete u očekivanoj mjeri i Lexusom se sada može biti prokleto brz (i nevjerojatno tih!) ne samo na ravnoj autocesti. U programima Normal i Eco reakcije su osjetno umrtvljene i uz češću asistenciju elektromotora sve je podređeno smirenoj i štedljivijoj vožnji, s prosjekom ispod 8 litara. A tko se spreman poigrati pametnim korištenjem potencijala dva elektromotora i kapaciteta litij-ionskih baterija može samo na struju povremeno krstariti gradom, pa i na otvorenoj cesti, sve do 140 km/h. Cijene? Ovo je rasna hibridna igračka za velike igrače koji barataju velikim iznosima pa zato ni očekivanih 980.000 kuna za početni model nije za snebivanje. To je uostalom manje od njemačkih dizelaša ove klase…

Ukratko

S prednjim ili 4x4 pogonom te u pet razina opreme, prodaja kreće u siječnju 2018., kada se Lexus nakon nekoliko godina stanke i službeno vraća na hrvatsko tržište

Novi LS dugačak je impozantnih 523,5 centimetara, širok punih 190 i visok umjerenih 145 cm. Osovinski razmak ima čak 312,5 cm, ali prtljažnik tek 420 litara. Hibridni sklop atmosferskog benzinskog motora 3.5 V6 VVT-i te dva elektromotora u konačnici isporučuje snagu od 359 KS. Impresivni su i dizajn i snaga diodnih svjetala

Prednja sjedala masivna su poput fotelja, ali teže svega 6 kilograma. Nude 28 opcija namještanja, dok automatski mjenjač ima rekordnih 10 brzina. Neobično mala instrumentna ploča sadrži podatke bitne za samu vožnju, dok su opsežne sekundarne informacije objedinjene u kompjutorski velikom i preglednom središnjem zaslonu.

Kao u pokretnom VIP loungu moguće je i ispružiti se. Udobna sjedala pritom masiraju po uzoru na Shiatse tehniku, zimi griju, ljeti hlade i namještaju se u 22 pozicije. I suputnici straga imaju cjelovit uvid u informacije velikog središnjeg info zaslona sprijeda, dok hifi sa 23 zvučnika isporučuje američki specijalist Mark Levinson

Izdvajamo

Iz drugih medija