Usporedo s premijerom limuzinskog ES-a za europska tržišta Lexus je novinarima u Malagi pokazao i obnovljeno izdanje svog kupe četverosjeda RC, koje će ubuduće također pokretati isključivo hibridni sklop oznake 300h. 200T je, naime, zbog slabe prođe umirovljen, pa je jedina druga opcija za kupce RC-a, osim ove koju smo i mi imali prilike isprobati, ostao V8, ali on je rezerviran isključivo za zasebnu RC F liniju. Ako ni zbog čega drugoga, Lexus RC već je i po tome jedinstven u svojoj klasi…
No koliko je, doista, Lexusov kupe promijenjen u odnosu na prethodnika? Izvana se promjene svode na nove branike i ponešto drugačije svjetlosne sklopove sprijeda i straga, kao i detalje koje će iz prve zamijetiti jedino izvježbano oko. Dobar primjer za to su rešetkasti otvori na prednjem i stražnjem braniku, koji su ondje bili prisutni i kod originalnog RC-a, ali i u ponešto drugačijem obliku. Slično vrijedi i za unutrašnjost, koja se – pogotovo nakon što u nju vozač uđe izravno iz modernog ES-a - na prvu doima znatno jednostavnijom od one u velikoj premium limuzini.
Nije to nužno loše, jer takav pristup daje malo sportskog štiha, a on je u ovakvom automobilu uvijek dobro došao. U suštini se kokpit u odnosu na dosadašnji, naime, nije mijenjao nego je zadržao poznati oblik i dizajn te raspored osnovnih komandi, ali uz kvalitetnije, na oko i dodir ugodnije i atraktivnije materijale. Opcijski je, između ostaloga, dostupan i Mark Levinson sa 17 zvučnika. Ugođaj u kabini je tipičan kupeovski, sprijeda ugodan i udoban, straga pomalo klaustrofobičan i zapravo prigodan samo za kraće relacije.
Što se samih dinamičkih osobina tiče, RC je uz svoj stražnji pogon i na multilinku temeljen stražnji ovjes dobio nove amortizere i dorađeni upravljački sustav, no doživljaj vožnje i uz to ostaje prvenstveno definiran spomenutim pogonskim sklopom. Premda nije riječ o sasvim istom hibridnom sustavu kao u ES-u, i on u praksi kao svoje najsnažnije adute pokazuje nisku potrošnju u uvjetima gradske i ujednačene vožnje, pa se može zadovoljiti i sa 6 l/100 km. Sa svakim ozbiljnijim pritiskom na papučicu gasa ukupno 223 KS jak sustav temeljen na 2,5-litrenom Atkinsonu i 105-kilovatnom elektromotoru te CVT-u, oglašava se prilično glasno, gotovo s negodovanjem. O karakteru vozila, uostalom, dosta govore i same brojke vezane uz njegove performanse: 190 km/h maksimalne brzine i 8,6 sekundi za ubrzanje iz mjesta do 100 km/h za ovakav auto doista nisu neke sportske brojke…
Lexus RC 300 h tako iz prve ruke ostavlja dojam manje kao coupe, a više kao još jedna limuzina prerušena u sportski automobil. Osobno, vjerujemo da bi nam se puno više svidio s nekim konvencionalnijim pogonskim sklopom jer ovakav hibrid, ma koliko se efikasnim pokazao, iz cijele priče zakida jednu jako važnu, ma najvažniju komponentu. Užitak u vožnji više nije na cijeni kao nekad, no u autu koji bi se trebao tržišno tući s modelima kao što je recimo Serija 4, jednostavno ga mora biti… Više nego ovdje.
Ukratko
Premda nastupa vrlo sportski, sa stražnjim pogonom, novim amortizerima i dorađenim upravljačem, ovaj se Lexus daleko bolje snalazi u gradskoj i ujednačenoj vožnji
U motornoj ponudi više nema benzinske opcije 200t pa jedini izbor za RC predstavlja 300h sustav temeljen na 2,5-litrenom Atkinsonu i 105-kilovatnom elektromotoru te CVT-u, s ukupno 223 KS
Unutrašnjost se nije bitnije mijenjala u odnosu na original, pa glavne znake osvježenja u kabini čine novi i još kvalitetniji te na oko i dodir ugodniji materijali