NOVA MOTORIZACIJA

VOZILI SMO MERCEDES E-KLASE 300de: Dizel i struja u kombinaciji omogućuju mu potrošnju upaljača, performanse rakete, a košta manje od modela 300d!

Mercedes-Benz

Ugledna njemačka limuzina više srednje klase čini hibridni plug-in iskorak u skladu s eko trendovima: sinergija elektromotora od 90 kW, baterije od 13,5 kWh i 2,0-litrenog dizela od 194 KS rezultira s ukupnih 306 KS i 700 Nm. Pritom smiješno malo troši, ekološki je podobna, a ludo brza

Devedeset posto dnevnih vožnji njemačkih vozača kraće je od 50 kilometara, a 96 posto njih dnevno prelazi manje od 100 kilometara, rezultati su jednogodišnjeg istraživanja Mercedesovih inženjera koncentriranih na razvoj alternativnih pogona.

Hrvatski prosjek dnevne kilometraže još je manji i tako gledano, hibridni i električni automobili itekako imaju smisla.

E 300 de Limousine, designo selenitgrau magno, Leder Nappa sattelbraun/ schwarz, Kraftstoffverbrauch gewichtet 1,5 l/100 km, CO2-Emissionen gewichtet 41 g/km, Stromverbrauch gewichtet 17,5 kWh/100 km//
E 300 de Sedan, designo selenite grey magno, Nappa leather saddle brown/black, Weighted fuel consumption 1.5 l/100 km, weighted CO2 emissions 41 g/km, weighted power consumption 17.5 kWh/100 km
 

Posebno su zanimljive hibridne plug-in verzije, čija mogućnost nadopune kapaciteta baterije u sinergiji s klasičnim motorom otvara prostor većem dosegu i bezbrižnoj vožnji, ali i efikasno spaja dobre performanse i visoku ekonomičnost vožnje, s više nego upola srezanim vrijednostima štetnih ispušnih plinova.

E 300 de Limousine, designo selenitgrau magno, Leder Nappa sattelbraun/ schwarz, Kraftstoffverbrauch gewichtet 1,5 l/100 km, CO2-Emissionen gewichtet 41 g/km, Stromverbrauch gewichtet 17,5 kWh/100 km//
E 300 de Sedan, designo selenite grey magno, Nappa leather saddle brown/black, Weighted fuel consumption 1.5 l/100 km, weighted CO2 emissions 41 g/km, weighted power consumption 17.5 kWh/100 km
 

Mercedes je sada otišao korak dalje i usavršenu hibridnu plug-in tehniku uveo u gotovo sve modele i za razliku od konkurencije elektro pogon više ne kombinira s benzinskim, već - s dizelskim motorom (izuzetak je najmanja A-klasa).

Zahtjevniju i skuplju pogonsku tehnologiju već smo isprobali u terencu GLE 350de, a sada nam je u Frankfurtu na kratku probu dopala E-klasa, pod oznakom 300de.

E 300 de Limousine, designo selenitgrau magno, Leder Nappa sattelbraun/ schwarz, Kraftstoffverbrauch gewichtet 1,5 l/100 km, CO2-Emissionen gewichtet 41 g/km, Stromverbrauch gewichtet 17,5 kWh/100 km//
E 300 de Sedan, designo selenite grey magno, Nappa leather saddle brown/black, Weighted fuel consumption 1.5 l/100 km, weighted CO2 emissions 41 g/km, weighted power consumption 17.5 kWh/100 km
 

Otvor za punjenje strujom 13,5-kilovatsatne baterije (na brzom punjaču puna je za sat i pol), pozicioniran ispod stražnjeg desnog svjetla, jedino je po čemu se plug-in izvedba izvana razlikuje od standardne, pa se drukčiji karakter auta zapravo počinje jače otkrivati u komfornoj, prostranoj i digitaliziranoj unutrašnjosti, pogledom u sadržajnu konfiguraciju velikih staklenih ekrana.

U njima je važno mjesto odvojeno i za detaljne grafičke prikaze tijeka i korištenja energije obje vrste pogona - 2,0-litrenog dizelaša od 194 KS i 400 Nm i elektromotora od 90 kW i 440 Nm.

Mercedes - E Class Hybrids
E300 de Saloon
©Justin Leighton 2019 All right
 

Sofisticiran pogonski sklop u konačnici ispaljuje ukupnih 306 KS i 700 Nm, dovoljno da limuzinu s 9-stupanjskom automatikom i stražnjim pogonom, dugačku 4,92 metra i tešku 2060 kilograma, ispali do stotke za 5,9 sekundi i dogura do dopuštenih 250 km/h. Zamalo u kategoriji AMG modela! Pritom se samo na struju može kraće vrijeme voziti sve do 130 km/h.

E 300 de Limousine, designo selenitgrau magno, Leder Nappa sattelbraun/ schwarz, Kraftstoffverbrauch gewichtet 1,5 l/100 km, CO2-Emissionen gewichtet 41 g/km, Stromverbrauch gewichtet 17,5 kWh/100 km//
E 300 de Sedan, designo selenite grey magno, Nappa leather saddle brown/black, Weighted fuel consumption 1.5 l/100 km, weighted CO2 emissions 41 g/km, weighted power consumption 17.5 kWh/100 km
 

Elegantan stil kojim se elektro i dizelski motor neosjetno izmjenjuju u aktivnom i pasivnom radu i kojim se moćno, ekonomično i uz užitak krstari otvorenim cestama na valu velike snage i momenta zapravo je samo lijep bonus postojanja plug-in-hibridne E-klase.

Doseg vožnje samo na struju od oko 45 kilometara (WLTP standard) dovoljan je naime, za dnevno krstarenje gradom samo na baterije i gotovo bez utroška dizelskog goriva, praktički za nula kuna, što u kombinaciji s radom dizelskog motora smanjuje ukupnu prosječnu potrošnju na 1,5 l/100 km i spušta C02 ispuh na 41 g/km.

E 300 de Limousine, designo selenitgrau magno, Leder Nappa sattelbraun/ schwarz, Kraftstoffverbrauch gewichtet 1,5 l/100 km, CO2-Emissionen gewichtet 41 g/km, Stromverbrauch gewichtet 17,5 kWh/100 km//
E 300 de Sedan, designo selenite grey magno, Nappa leather saddle brown/black, Weighted fuel consumption 1.5 l/100 km, weighted CO2 emissions 41 g/km, weighted power consumption 17.5 kWh/100 km
 

To su brojke koje se uklapaju u novu ekološku regulativu koja uskoro stupa na snagu, ali i omogućuju neometan ulazak u zelene zone središta velikih europskih gradova.

Naravno da nam je u praksi potrošnja bila veća od tvornički deklarirane, ali i 3,5 litara dizela i 24 kWh struje na 100 km, koliko je pokazalo računalo na kraju probne rute, fenomenalan je rezultat.

I što je najbolje, unatoč skupljoj tehnologiji, a zbog niskog C02 i posljedično osjetno manje trošarine, hibridna E-klasa jeftinija je od usporedive klasične dizelske. Sinergija o kojoj vrijedi razmisliti!

 

UKRATKO

Jednakim pogonom opremljena je i C-klasa, u kojoj sjajan spoj snage i ekonomičnosti još jače dolazi do izražaja. Takav C 300de košta 339.210 kuna, samo 1650 kuna više od najsnažnijeg klasičnog dizela 300d (245 KS)

Poznata razina luksuza i komfora sa samog vrha piramide više srednje klase u hibridnoj verziji je oplemenjena višim stupnjem tehnološke razine pogona, ali i prateće informacijske podrške s potpunim uvidom u tijek kretanja energije i samu ekonomičnost vožnje

Električno-dizelski E 300de (306 KS) košta 434.080 kuna, a to je - pazite ovo - 3720 kuna manje od običnog dizela 300d (245 KS) i 43.880 kuna jeftinije od 350d (286 KS)

Izdvajamo

Iz drugih medija