EKSKLUZIVNO

VOZILI SMO NOVI BMW 530d Sedma generacija raskošna i tiha kao Sedmica

    AUTOR:
    • Hrvoje Tomić

  • OBJAVLJENO:
  • 20.12.2016. u 14:25

BMW 530d xDrive
BMW

Premda je krcata sigurnosnom elektronikom i zabavnim gadgetima, nova Petica ostala je tradicionalno zabavna za vožnju, a sada i nijansu udobnija, što i ne čudi s obzirom da se kotrlja na novoj platformi OKL kao i Sedmica, a da je od ionako sjajnog prethodnika F10 iz 2009. lakša čitavih 95 kilograma. U domaće salone stiže u veljači

Sredinom veljače na tržište stiže nova, sedma generacija njemačke limuzine koja se proizvodi još od 1972. i do danas je u svijetu prodana u više od 8 milijuna primjeraka (samo prethodna F10 iz 2009. u gotovo 2,2 milijuna). Bavarci bi taj tržišni uspjeh, dakako, željeli ponoviti i s novim modelom pod internom oznakom G30, koji će se idućih šest-sedam godina na tržištu morati probijati kraj nikad bolje Mercedesove E-klasa i budućeg Audija A6 (stiže krajem 2017. Ili početkom 2018.), pa stoga ne čudi što je razvoj nove Petice trajao gotovo punih pet godina, a brojna rješenja preuzeta su s luksuzne Sedmice.

 

Foto: BMW

Ne samo što se tiče dizajna, sa broj većim kromiranim bubrezima i novim svjetlima, nego i mehanički. Petica se, naime, kotrlja na skraćenoj platformi Sedmice (OKL, odnosno Oberklasse). I uspješno skriva blagi rast u svim smjerovima - 3,6 centimetara u duljinu (4,94 m), jedva zamjetnih 0,6 u širinu (1,87 m) i zanemarivih 0,2 u visinu (1,47 m), a veći je i razmak među osovinama (7 milimetara). Od tog rasta najviše su koristi imali putnici na stražnjim sjedalima, gdje sada konačno ima dovoljno mjesta i za troje odraslih putnika, ali i prtljažnik koji sad broji sasvim pristojnih 530 litara.

Od početka prodaje 11. veljače Petica će se nuditi sa stražnjim ili pogonom na sva četiri kotača (xDrive) te dva benzinska (530i i 540i) i dva dizelska motora (520d i 530d). Najviše će zanimanja izazvati dizelaši u 530d (265 KS) i, pogotovo, osnovnom 520d (190 KS), koji njemačku limuzinu do stotke potjera za kratkih 7,5 sekundi uz krajnjih 238 km/h, a prema još uvijek važećoj EU-normi na sto kilometara potroši svega 4,2 litre. Samo mjesec dana kasnije, u ožujku, stižu još nijansu štedljiviji 520d EfficientDynamics (190 KS, 3,9 l/100 km) i plug-in hibrid 530e iPerformance (252 KS, 1,9 l/100 km), te moćni V8 benzinac M550ixDrive (462 KS).

Premda od Sedmice nije preuzela i dijelove karoserije izrađene od ugljičnih vlakana, zahvaljujući izdašnoj upotrebi aluminija i čelika visoke čvrstoće osjetnih je 95 kilograma lakša, pa u vožnji pruža još više užitka od ionako hvaljene prethodne generacije F10 iz 2009. Više od već tradicionalno sjajnog ovjesa s dvostrukim poprečnim ramenima sprijeda i multilink osovinom straga te izravnog i preciznog upravljača, međutim, raduju tišina i mirnoća u vožnji. Izdašna zvučna izolacija upada "u uši" već u prvim sekundama rada 3,0-litrenog turbodizelaša u 530d, a nakon prvog prelaska preko ležećeg policajca do izražaja dolaze krutost karoserije i izolacija ovjesa, dok na autocesti izostanak buke vjetra na najbolji mogući način potvrđuje najbolji u klasi koeficijent otpora zraka (0,22). Osjetno bolje od stare Petice, gotovo kao Sedmica.

A na luksuznu limuzinu podsjeća i besprijekorno izrađena unutrašnjost od vrhunskih materijala s virtualnom instrumentnom pločom, na dodir osjetljivim zaslonom dijagonale čak 26 centimetara i čitavom gomila nepotrebnih, ali silno zabavnih gadgeta - od pojačavanja i stišavanja zvuka prepoznavanjem gesti do automatske promjene vozne trake dugim pritiskom na prekidač žmigavca.

 

kOMPLETNU RECENZIJU NOVOG MODELA SERIJE 5 POTRAŽITE U IDUĆEM BROJU AUTO KLUBA

Izdvajamo

Iz drugih medija