KOREJCI U NALETU

VOZILI SMO: NOVI HYUNDAI i30 bez kompleksa staje uz bok liderima u kompaktnoj klasi

Novi Hyundaijev kompakt je na prvim vožnjama pokazao da baš svime, od dizajna i opreme do dobrih motora i ležanja više no ikad opravdava nadimak korejskog Golf
 Hyundai

Dok se Hrvatska smrzavala na minus 10 stupnjeva, na jugu Španjolske u Marbelli, na proljetnih plus 18 pobliže smo se upoznali s trećom generacijom Hyundaija i30, jednog od hrvatskim kupcima najomiljenijih automobila. Uživo izgleda zrelo i uvjerljivo, sprijeda odlučnije i agresivnije, a straga smirenije i konzervativnije od starog. Vozili smo naravno, najopremljenije verzije, sa 17-colnim aluminijskim naplacima, diodnim glavnim svjetlima i kromiranim dijelovima karoserije, i tu se zbilja nema što prigovoriti. Možda se jedino treba malo priviknuti na dugi i niski prednji dio, kao kod bratske Kije Cee’d.

Foto: Hyundai

Kako to obično biva, nova generacija, koja će na naše ceste stići u ožujku, veća je od dosadašnje. Duža je za pet centimetara, šira za jedan i pol, a za isto toliko i niža. Dimenzijama 434 x 179,5 x 145,5 ulazi u sredinu kompaktne klase (od Golfa je, primjerice, duža osam centimetara), a vozi na dosadašnjoj, ali poboljšanoj i očvrsnutoj platformi velikog osovinskog razmaka (265 centimetara). Osnovne izvedbe imat će na našem tržištu 15-colne čelične naplatke, u boljoj opremi dolazit će aluminijski 16-colni, dok će 17-colni biti na popisu doplata.

A premda je vanjski izgled OK, unutrašnjost nam se ipak više dopala. I dizajnerski i izvedbeno, premda treba znati da smo sjedili u najskupljim modelima, sa svim raspoloživim doplatama. Mali i odlično oblikovan volan savršeno sjeda u ruke, sjedala su puno bolja nego prije, grijana su i hlađena te se izdašnije mogu podešavati (i na struju), a udaljenosti između volana, sjedala, papučica i mjenjača odmjerene su baš kako treba. Sve je, zapravo, napravljeno po europskoj mjeri, od mekanih materijala armature i solidne plastike ostalih površina do odličnog dizajna čitavog vozačkog okruženja i izgleda instrumenata, iz kojih je izbačena tradicionalna preupadljiva plava boja. Za klasu je bolja i zvučna izolacija, a na dobru prostranost bitnih primjedbi ionako nije bilo ni u prošlom modelu. Najviše je, zapravo, profitirao prtljažnik, rastom obujma na 395 litara (+70).

Pomak na bolje, i to ne za jedan nego pet koraka, napravljen je i u segmentu opremanja. Nema tu ničeg što već nije poznato, ali Hyundai je sad u potpunosti uhvatio korak s trendovima. Osim bežičnog punjenja mobitela i multimedije s velikim, 8-inčnim dodirnim zaslonom, koja omogućuje i cjelovitu umreženost s platformama pametnih telefona, dostupni su i svi elektronski sustavi sigurnosti. Kompaktni Hyundai sad čita prometne znakove, upozorava na mogućnost sudara i sam koči, upozorava na umor vozača, prepoznaje vozila u mrtvom kutu, sam drži smjer unutar vozne trake, radari straga olakšavaju izlazak s nepreglednog parkirnog mjesta… Noću smo isprobali i aktivna diodna glavna svjetla. Jaka su i odličnog dometa.

Osnovni motor ostaje poznati 1,4-litreni atmosferski benzinac sa 100 KS. Pouzdan, uglađen i pristojnih performansi, kod naših je kupaca bio, a vjerojatno će i ostati najčešći odabir. Njegova cijena kreće od 114.990 kuna, ali osnovna oprema Comfort sad je bogatija nego u starom modelu, u kojem je to zapravo bila srednja razina. Isprobali smo i izvrstan novi trocilindarski 1,0-litreni turbo sa 120 KS. Tih je i poletan, pa može biti vrlo dobar izbor za vozače žustrijeg stila.

Taj će s cijenom krenuti na 124.990 kuna, ali u startu dolazi s višom opremom Style. Novost je i četverocilindarski 1,4-litreni turbo sa 140 KS, punog i zdravog zvuka, a vuče snažno i odlučno. Izbor dizelaša i dalje se bazira na poznatom 1,6-litrenom motoru CRDi (sa 95, 110 i 136 KS). Fino je prigušen i s obzirom na visok okretni moment (280 Nm) ugodno ga je voziti. Kod nas će u početku biti ponuđena osnovna i dosad najprodavanija verzija sa 95 KS, koja starta na 129.990 kuna. Uz sve motore dolazi zbilja dobar ručni mjenjač sa šest stupnjeva, a izvrstan automatski sa sedam stupnjeva i dvije spojke (DCT) bit će dostupan uz motore od 110 KS na više.

Hyundai je i u vožnji dobio nikad jači europski pečat. Iznenadilo nas je koliko je uglađen, tih i udoban, ali i s kolikom sigurnošću pegla brzo vožene zavoje. I u tom smislu nikad nije bio bliže pojmu korejskog Golfa. Iza svega, naime, stoji ozbiljan inženjerski pristup, s masom reduciranom za 28 kilograma, multilink ovjesom straga, čvršćom šasijom upola otpornijom na uvijanje i deset posto izravnije podešenim volanom, preciznijim u zavojima. Hyundaijevi inženjeri su, naime, u cilju pronalaska najboljeg kompromisa između odličnog ležanja i obiteljske udobnosti među ostalim odvezli i čak 20.000 testnih krugova zahtjevnom stazom Nürburgring. A to dovoljno govori. Ukratko - jako dobar kompakt.

Ukratko

Novi i30 duži je od starog pet, a širi i niži za po jedan i pol centimetar, a usput mu je poboljšana i aerodinamika (0,30). Hyundai i30 sad je čvršći i tiši, ima izravniji i brži volan, a straga multilink. Ukratko - doima se posve europski. I zavoje i neravnine lijepo pegla

Glavne uzdanice bit će otprije poznati motori: 1,6-litreni dizelski (95 KS, 280 Nm) i 1,4-litreni benzinski atmosferski (100 KS, 134 Nm). Svi motori, i oni osnovni, dolaze s ručnim mjenjačem sa 6 stupnjeva prijenosa. Jači od 110 KS mogu imati i automatski sa 7 stupnjeva i dvije spojke (DCT). U planu su i 1,4-litreni turbo (140 KS) te jači dizelaši (110 i 136 KS). Dotad benzinac 1.4 (100 KS) kreće od 114.990 kuna, a dizelaš 1.6 (95 KS) od 129.990 kuna

Na popisu doplata naći će se i aktivna diodna glavna svjetla te 17-colni aluminijski naplaci. Unutrašnjost je jak adut, od dizajna, materijala i položaja za volanom do opreme, sa svim multimedijskim i sigurnosnim gadgetima. Prtljažnik obujma 395 litara (70 više nego u starom) sad je jedan od većih u kompaktnoj klasi. Može se računati i na vrlo dobar komfor na stražnjem sjedalu te u cjelini ugodnije materijale i brižnu izradu, kojima nismo našli zamjerku

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. ožujak 2024 16:52