BABY LANDY

VOZILI SMO NOVI LAND ROVER DISCOVERY SPORT Robusniji brat nježnog stiliste Range Rovera Evoquea možda nije glavna faca u gradu, ali na selu je šerif!

    AUTOR:
    • Hrvoje Tomić

  • OBJAVLJENO:
  • 08.10.2019. u 00:09

Jaguar Land Rover

 

Što kažete, izgleda vam nekako poznato? Da nije natpisa uz donji rub haube kladili biste se da je riječ o novom Evoqueu? Ma nemojte reći... Ah, što ćete, takva su vremena.

Svi modeli pojedinog proizvođača danas su jedan drugome nalik kao jaje jajetu. Izuzetak, dakako, nije ni novi Discovery Sport. Postoji, međutim, dobro objašnjenje zašto nasljednik Freelandera, koji je temeljito dotjeran nakon uobičajene četiri godine na tržištu, sad toliko nalikuje najmanjem Range Roveru.

 

Discovery Sport i jest, naime, novi Evoque. Kotrlja se na istoj platformi s poprečno ugrađenim motorima, raspolaže istim pogonom na sva četiri kotača, pokreću ga isti motori i mjenjači... Čak se i proizvodi u istim pogonima u engleskom Halewoodu.

 

Razlike počinju tek iza središnjeg krovnog nosača. Discovery Sport je, naime, sedmerosjed. I to jedini u svom razredu, gdje se mora nositi s Audijem Q5, Alfom Stelvio, Jaguarom F-Pace, BMW X3, Mercedesom GLC i Volvom XC60.

Foto: Jaguar Land Rover

Glavno oružje? Prostrana i prilično luksuzno uređena unutrašnjost, koja materijalima i izradom tek nijansu zaostaje za Evoqueom. Od središnjeg krovnog nosača do stražnjeg odbojnika Discovery Sport je od svog prethodnika iz 2015. narastao lijepih osam centimetara (4,60 metara), uglavnom na račun međuosovinskog razmaka (2,74 metra).

 

Stražnja se klupa može klizati da bi oslobodila mjesta za koljena putnika u drugom redu (96,8 centimetara) ili dva putnika u trećem redu odnosno prtljagu (prtljažnik se kreće od 157 sa svih sedam sjedala, preko standardnih 754 do čak 1651 litru), a zahvaljujući stepenici u krovu tijesno nije ni za glave (98,4 centimetra).

 

Istini za volju, stražnja će dva sjedala biti dovoljna samo djeci, odrasli će ih koristiti samo u nuždi i na kraćim relacijama. Više je i pretinaca u unutrašnjosti, a konačno ima i pošten spremnik goriva (65 litara).

I odgovarajući motor. Stari 2,2-litreni Fordov dizelaš otišao je u povijest, naslijedio ga je novi 2,0-litreni četverocilindraš u tri izdanja - sa 150, 180 i 240 KS.

Osnovni se turbodizelaš D150 pritom jedini može dobiti s prednjim pogonom i ručnim mjenjačem (6 stupnjeva), svi ostali već iz tvornice stižu opremljeni pogonom 4x4 i 9-stupanjskom automatikom (ZF). Kao i dva na našem tržištu posve nebitna motora - 2,0-litrena turbobenzinca sa 200 i 250 KS.


Na cestama i specijalnom, dvadesetak kilometara dugom off-road specijalu u zaleđu Barcelone sjeli smo za upravljač srednjeg od tri ponuđena dizelaša D180.

Četverocilindraš s turbinom promjenjive geometrije i 180 KS sjajno se snalazi s ne pretjerano laganim Discovery Sportom (1,9 tona) i za ne pretjerano lijenih 9,7 sekundi ubrzava engleski sedmerosjed do stotke, uz krajnjih 202 km/h i potrošnju od 8,4 litre.

Pritom u svakom trenutku raspolaže s dovoljnom rezervom snage, a kao salivena pristaje mu i brza 9-stupanjski automatika. Tajna je, dakako, u raskošnom okretnom momentu - čak 430 Nm na raspolaganju je već pri 1500 okretaja.


Gotovo dvije tone na vagi posljedica su, među ostalim, i uvjerljivog pogona na sva četiri kotača s elektronički upravljanom središnjom haldex-spojkom, ali i karoserije s najboljim napadnim, silaznim i prijelomnim kutevima u razredu (25/30/20 stupnjeva).

 

Od tla je odignut priličnih 21,2 centimetra i bez poteškoća može savladati rijeku duboku 60 centimetara. I k tome već iz tvornice dolazi opremljen ne samo pomoći pri silasku (Hill Descent) i usponu (All-Terrain Progres Control), kao i za penjanje po visokim rubnjacima stvoren virtualni pogled kroz poklopac motora (Clear Sight Ground View).

 

Discovery Sport, nažalost, više nije jeftin kao prethodnik Freelander, koji se prvi put pojavio još daleke 1997. Već osnovni D150 s pogonom na sva četiri kotača i automatskim mjenjačem stoji 354.445 kuna (48.000 eura). A to je već kao pola broja manji, ali luksuzniji Range Rover Evoque...

UKRATKO

Od osam centimetara rasta u duljinu profitirali su putnici u drugom redu. Kotači su od 17 do čak 21 cola

Samo je osnovno, 150 KS jako izdanje 2,0-litrenog dizelaša moguće dobiti s prednjim pogonom i ručnim mjenjačem. Druga dva preostala (180 i 240 KS) stižu s automatikom i pogonom 4x4

U prtljažniku se odsad uz doplatu nalaze i dva dodatna sjedala. Novo izdanje Freelanderovog nasljednika najlakše je prepoznati po izgledu diodnih dnevnih svjetala

Sva elektronička pomagala prezueta su iz Evoquea, a za najmanjim Range Roverom ne zaostaje puno ni izborom materijala. Izrada je besprijekorna

Upravljanje postavkama motora, mjenjača i pogona na sva četiri kotača na terenu (Terrain Response) sad je smješteno na prekidač kojim suvozač inače namješta željenu tempetaruru, odnosno uključuje grijanje i ventiliranje sjedala

Od tla je odignut lijepih 21,2 centimetara i na terenu je neusporedivo uvjerljiviji od svih suparnika
 


 

Izdvajamo

Iz drugih medija