NOVI VELIKI OPEL

VOZILI SMO Opel Insignia Grand Sport Ovaj se put mislilo na sve

S motorom od 110 do 260 KS, ručnim i automatskim mjenjačima te Twinster 4x4 pogonom, koji umjesto stražnjeg diferencijala ima dvije spojke, Insignia Grand Sport iz prve ruke osvaja dinamikom, ali i udobnošću
 Opel

Ako vam nova Insignia izgleda poznato, za to ima više razloga. Za početak, inspiraciju za oblikovanje dobrog dijela vanjštine, ali i interijera nove Opelove perjanice, dizajneri u Rüsselsheimu pronašli su u konceptnoj Monzi iz 2013. godine. I neki se njezini elementi, kako izvana (poklopac motora, stražnja svjetla na Toureru…), tako i u unutrašnjosti (osnovno oblikovanje armature), daju sasvim lijepo razaznati i na konačnom proizvodu pred nama. No laičko će se oko, k tomu, ovdje teško oteti dojmu da će u nastupu Insignije, ovisno o kutu promatranja, pronaći i neke pojedinosti koje će ga podsjetiti na neka druga rješenja.

Foto: Opel

Novinari okupljeni u Frankfurtu tijekom prvih testnih vožnji tako su, među ostalim, na Insigniji “nalazili” elemente koji su ih podsjetili na Mazdu, Citroën, BMW… No, da ne bi bilo zabune, sve su takve primjedbe bile iznošene u potpuno pozitivnom smislu, jer, složili su se svi, nova Insignia Grand Sport izgleda - odlično. Realno, zasluge za to ponajprije duguje novim dimenzijama i, posebno, pažljivo odmjerenim proporcijama: osovinski razmak u odnosu na prethodnika ovdje je narastao za 92 mm, prevjesi su znatno smanjeni, a trag kotača proširen je za 11 mm.

Prvo što se primjećuje pri spuštanju u vrlo udobna sjedala s certifikatom AGR (Aktion Gesunder Rücken - Akcija zdrava leđa), masažom, grijanjem i hlađenjem, nizak je položaj za upravljačem i vidljivo raščišćena armatura bez suvišnih fizičkih tipaka. Na vrhu je pregledan i lijepo responzivan dodirni zaslon IntelliLinka (kompatibilan s Apple Car Playem i Android Autom), ispod kojega su komande klimatizacije, a na dnu upravljanje pomoćnim sustavima poput parkirnih senzora, odabira načina vožnje, sustava za ostanak u traku, start & stopa. Osim što dobro funkcionira, dojam o kvaliteti izrade je izvrstan, a sliku upotpunjuju pregledna, dijelom digitalna, dijelom klasična instrumentna ploča i head-up zaslon u boji.

Povećanje međuosovinskog razmaka najbolje se vidi na (grijanoj) stražnjoj klupi, koja pruža dovoljno mjesta za koljena čak i iza vozača visokog 190 cm, a jednako je impresivan i prtljažnik od 490 do 1450 l. Šteta je jedino što Grand Sport, za razliku od karavanskog Sports Tourera, koji na tržište stiže nešto kasnije, ne nudi opciju otvaranja pokretom noge ispod stražnjeg odbojnika, kako smo vidjeli na izloženom primjerku u tvornici u Rüsselsheimu. Zgodan detalj: na mjesto koje pritom treba nagaziti ukazuje stilizirana svjetlosna projekcija, kakva je dosad kod raznih modela imala tek šminkersku ulogu.

Druga generacija IntelliLux LED Matrix farova s 32 diodna segmenta, što je dvostruko više nego kod Astre, opremljena je raznim opcijama, uključujući aktivna svjetla u zavojima i ciljana usmjerena svjetla, ovisno o drugim sudionicima u prometu. Kamere, nadalje, sada pokrivaju 360 stupnjeva oko vozila, a tu su i ACC s automatskim kočenjem u nuždi, držanje u voznom traku s automatskom korekcijom upravljanja, cross traffic nadzor iza vozila…

Paletu dizelskih motora u ponudi čine 1,6-litreni strojevi sa 110 i 136 KS te dvolitreni sa 170 KS, dok benzince predstavljaju 1.5 Turbo u verzijama sa 140 i 165 KS te, kao trenutačni vrhunac ponude, 2.0 Turbo s 260 KS. U praksi, u paru s klasičnim 8-stupanjskim automatikom i Twinster 4x4 pogonom s Torque Vectoringom (više od 50 posto momenta može ići na stražnju osovinu), djeluje kao dobro pogođena sportska limuzina solidnih performansi, ugodna zvuka i dugačkog posljednjeg stupnja prijenosa, koja po NEDC-u u prosjeku troši 8,6 l/100 km.

Za eksplozivniji ugođaj trebat će pričekati OPC verziju koja bi mogla imati oko 400 KS, a za štedljiviju opciju tu su spomenuti dizelaši. Bilo na 17, 18 ili 20 cola, Insignia vidljivo profitira od toga što je od prethodnika lakša za 175 kg (Tourer i do 200), kao i mogućnosti odabira preferiranog načina vožnje (Tour, Sport...). K nama stiže u lipnju, po startnoj cijeni od 183.900 kuna za model Essentia 1.6 CDTi od 110 KS...

Ukratko

Prtljažnik nove Insignije u startu ima 490 litara, a preklapanjem naslona moguće ga je povećati do maksimalnih 1450. Najveća prednost, međutim, svakako mu je visoko otvaranje petih vrata i vrlo lak pristup

Dinamičan nastup i lijepo uravnoteženu upravljivost prate i nova IntelliLux svjetla s 32 diodna segmenta. Poklopac motora je aktivan, za zaštitu pješaka. Jedna od zamjerki staroj Insigniji odnosila se na previše tipki na armaturi. Sada je to prošlost, s dodirnim zaslonom koji preuzima većinu funkcija

Prostranim kokpitom dominira dobro pogođen trokraki upravljač. Prvi dojam o kvaliteti izrade je odličan, a sjedala su ugodno tvrda. U ponudi motora za Insigniju trenutačno su tri benzinska i tri dizelska motora u ukupnom rasponu snage od 110 do 260 KS. Očekuje se i OPC s oko 400 KS

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. ožujak 2024 00:52