AKTUALNO

VOZILI SMO OSVJEŽENI PORSCHE MACAN: fino brušenje najsportskijeg SUV-a

    AUTOR:
    • Marijan Projić

  • OBJAVLJENO:
  • 10.04.2019. u 09:43

Porsche

Porsche je odbacio dizelske motore, ali dotjerao benzinske, nadogradio multimedijalne i sigurnosne sustave, svemu pridodao više sportskog ugođaja i bolje vozne osobine što u konačnici djeluje dovoljno za učvršćivanje pozicije apsolutnog predvodnika segmenta

Start je bio silovit i već u drugoj godini na tržištu Macan je ponio 30 posto udjela u prodaji Porschea. Uz stalan rast nakon pet godina i 400.000 prodanih primjeraka stiglo je vrijeme za redizajn, ali i neke krupne odluke poput isključivanja dizelskog motora iz ponude. Briga za okoliš, ali i činjenica da dizelaš nije ni bio posve u skladu s imidžem Porschea, službeni su razlozi poteza koji će zasigurno ostaviti traga, jer Europljanima je upravi dizelska varijanta bila najmilija. U Zuffenhausenu su otišli korak dalje i drugu generaciju najmanjeg SUV-a najavili kao potpuno električnu.

Foto: Porsche

No, to je (ne)daleka budućnost, a sadašnjost je izgledom osvježeni, sadržajem nadopunjeni i voznim osobinama dotjerani najsportskiji SUV na tržištu. Promjene u izgledu nisu brojne i svode se na nove forme prednjih utora za dovod zraka, bokove ukrašene panelima u donjem dijelu koji po želji kupca mogu biti različite boje u odnosu na ostatak karoserije, dok su stražnja svjetla, kao i na posljednjoj generaciji coupeu, povezana svjetlosnom trakom.



Najvažnija novost u unutrašnjosti odnosi se na multimedijski sustav. Potpun obnovljen u skladu s trendom već najavljenim s Cayenneom i Panamerom, temelji se na velikom, 10,9-inčnom zaslonu osjetljivom na dodir kroz koji se pristupa različitim izbornicima. Zahvaljujući vlastitoj podatkovnoj kartici sustav je uvijek povezan s mrežom i opremljen je inteligentnim glasovnim naredbama, a naoružan je i namjenskim aplikacijama, uključujući i onu namijenjenu terenskoj vožnji.

Instrumenti s brojačem okretaja u prvom planu su ostali isti, ali pogled do njih probija se kroz maleni upravljač (promjera 36 cm) posuđen iz modela 911 s kojim dolazi i rotacijski prekidač za izbor programa vožnje (Comfort, Sport, Sport + i Individual). Kao što se to i očekuje u sportskom automobilu upravljač je postavljen okomito, a ugođaj je nadopunjen profiliranim prednjim sjedalima koja učinkovito podupire i drži tijelo vozača.

Za početak Macan se nudi s dva turbo benzinska motora. Dvolitreni s 4 cilindra ima vrlo zanimljivu liniju razvijanja snage. Maksimalnih 245 konja dosegne na 5000 okretaja i zadržava sve do 6750, a 370 Nm okretnog momenta dostupno je već na 1600 što se u konačnici odražava i na stil vožnje. Uz tako široko područje uporabe u kojem nema pada ni na visokim okretajima lako je zaboraviti na dizelski motor. Premda masa nije beznačajna (1870 kg s vozačem) i osjeća se u vožnji, najmanji motor pruža solidne performanse koje dolaze do izražaja zahvaljujući odličnom podvozju i mjenjaču, te upravljaču čije kvalitete nadilaze uobičajene standarde. Usput, prema tvorničkim deklaracijama do 100 km/h ubrzava za 6,7 sekundi, a najveća brzina je 225 km/h.

Više uzbuđenja pruža Macan S kojeg pokreće V6 motor. U usporedbi s prethodnom verzijom motor je osnažen za 14 KS (ukupno 354), a okretni moment narastao je na 480 Nm (od 1360 do 4800 okretaja) što se pretvara u još ugodniju i zabavniju vožnju. V6 motor odlučno vuče već od samog starta i spremno prihvaća visoke okretaje ne gubeći pritom na odlučnosti i snazi. U Stuttgartu vole konstantu i maksimalna konjica i kod V6 motora izbija na vidjelo u rasponu od 5400 do 6400 okretaja uz vrlo privlačan zvuk. Oba motora imaju savršenu podršku u brzom i preciznom mjenjaču s dvostrukom spojkom i sedam stupnjeva prijenosa, te u stalnom pogonu na sva četiri kotača kod kojeg je u polaznom omjeru malo veći naglasak na stražnje kotače. Ubrzanja s V6 motorom su impresivnija (do 100 km/h za 5,1 sekundu, najveća brzina 254 km/h), ali povrh brojki koji imaju svoju težinu, uzdiže se lakoća upravljanja i iznimna uravnoteženost svih elemenata koje utječu na dinamiku vozila. Ovjes, upravljač i kočnice u savršenom su skladu s motorom i mjenjačem, i Macan kroz zavoje prolazi okretnošću i preciznošću pravog sportskog automobila. Prodaja na hrvatskom tržištu već je započela, a za osnovni model Macana potrebno je izdvojiti 567.164 kn.
 

Ukratko:

Redizajn nije donio puno novoga, a s velikim 21 colnim kotačima i različitim dimenzijama guma sprijeda i straga, za sve koji vole 911, postao je još privlačniji

Multimedijalni sustav dobio je veći zaslon, a središnji ventilacijski otvori nove pozicije i forme. Novost je i GT upravljač opremljen rotacijskim prekidačem izbora programa vožnje

Iza upravljača sve je po starome. Instrumentima dominira analogni pokazivač okretaja, dok se na displeju u desnom krugu listaju informacije. Usprkos svemu zadržan je poveći broj komandi oko ručice mjenjača

Veliki prednji samoventilirajući diskovi promjera 360 mm i debljine 36, prate S verziju Macana, a među opcijama su i diskovi od ugljičnih vlakana i keramike

Prednja svjetla nisu promijenila formu, ali je primijenjena posljednja evolucija led tehnologije s osnovnim elementima u četiri točke u pravom Le Mans stilu

Zavidne vozne osobine Macana dodatno su unaprijeđene finim podešavanjem upravljača, arhitekture ovjesa i elektronike koja upravlja sustavom pogona na sva četiri kotača

Izdvajamo

Iz drugih medija