VESPA KAO NIKAD PRIJE

VOZILI SMO: Piaggio Wi-Bike Ekološka elektro-Vespa s pedalama

    AUTOR:
    • Marijan Projić

  • OBJAVLJENO:
  • 06.09.2016. u 00:09

Piaggio

Piaggio je prije 70 godina s Vespom ponudio rješenje za mobilnost na kratkim relacijama. Istu ulogu danas nosi i Wi-Bike, tehnološki napredni pedelec iznimne lakoće upravljanja koji odiše kvalitetom i originalnošću

Prema predviđanjima američkog instituta Navigant Research tijekom 2016. u svijetu će biti prodano gotovo 35 milijuna električnih bicikala, od čega čak 31 milijun u Kini. Njihova analiza predviđa da će kinesko tržište u idućih deset godina ostati na tom nivou, a u ostatku svijeta sa u ovoj godini prodanih 3,3 milijuna elektrobicikala porasti na 6,8 milijuna u 2025. Što je i više no dovoljan razlog da se u priču uključe i brojni proizvođači kojima bicikli nisu primarni biznis.

 

Foto: Piaggio
Jedan od njih je i Piaggio, koji je nakon što je s modelom MP3 stvorio posve novi segment, lansirao i svoju verziju pedeleca, odnosno bicikla s pedalama potpomognutog električnim motorom. Model nazvan Wi-Bike po mnogo čemu je originalan proizvod razvijen s duhom i tehnologijom karakterističnim za proizvođača motocikla i skutera. Za početak, u Pontederi su napravili sve pod svojim krovom, sami su osmisli okvir, motor, bateriju, elektroniku, algoritme i pripadajuću aplikaciju za pametni telefon. Obiman posao koji je donio seriju pogodnosti u optimiziranju i uklapanju pojedinih elemenata. U trenutku kupnje Wi-Bikea svi sustavi, uključujući i aplikaciju na mobitelu bivaju usklađeni i aktivirani, nakon čega se Wi-Bike ne može pokrenuti ako mu nedostaje bilo koji dio (instrumentna ploča, motor ili baterija).

A uza sve to, ugrađeni GPS/GPRS modul, koji se obično koristi za memoriranje staze i drugih informacija u vožnji, služi i kao alarmni sustav koji će otkriti i gdje se elektrobicikl nalazi. Aluminijske cijevi okvira oblikovane hydroforming tehnologijom kao kod najboljih trkaćih bicikala spojene su jedva vidljivim varovima. Električni motor bez četkica sa stalnim magnetima ugrađen je u osovinu pedala i u skladu s EU propisima razvija 250 W i 50 Nm te u pogonu sudjeluje do maksimalne brzine od 25 km/h. Za prijenos snage na stražnji kotač ponuđene su dvije opcije: jeftinija s klasičnim lancem i mjenjačem sa 9 stupnjeva prijenosa Shimano Deore te inovativni variomat NuVinci, koji umjesto lanca koristi zupčasti remen. Baterije kapaciteta 418 Wh izradio je Samsung prema dizajnu i specifikacijama koje su odredili Talijani, a pružaju maksimalni domet od 120 km. Za kočenje su zadužena dva diska, prednji promjera 180 mm i stražnji od 160.

U razvoju je posebna pažnja posvećena uglađenosti i uklanjanju svih zvukova. Rezultati su uočljivi već pri prvim metrima, jer motor se vrlo nježno uključuje bez trzaja i vibracija, a nisko postavljene baterije i motor spustili su težište i uklonili osjećaj mase koja uvelike premašuje klasične bicikle. Vožnja je uistinu ugodna, posebice s CVT mjenjačem koji zahtjeva malo prilagodbe jer prijenos remenicom pruža drugačiji osjećaj u odnosu na lanac. Wi-Bike nudi tri pretprogramirana načina rada vožnje (Eco, Tour i Power), kao i mogućnost potpunog isključenja elektromotora.

Uz to, u aplikaciji su ponuđena i tri načina rada motora (Standard, City i Hill). City jamči snažniji start na semaforu, dok Hill pojačava učinak motoru na usponu i smanjuje na spuštanju (ugrađeni su žiroskopi), a u moguće su i dodatne prilagodbe poput ujednačenog otpora na pedalama bez obzira na brzinu ili uspon ceste. Wi-Bike ponuđen je u četiri verzije, koje se razlikuju po razini opremljenosti, a unatoč vrhunskoj izvedbi nije astronomski skup - stoji od 25.100 do 31.700 kuna.

Ukratko
Posebno osmišljena aplikacija pruža brojne podatke o vožnji te stanju baterije i radu motora, a može nadgledati i vozača (potrošene kalorija, rad srca...)

Elektromotor u vožnji pruža stalnu snagu jednaku onoj koju vozač stvara okretanjem pedala (do elektronski ograničene brzine od 25 km/h)

Wi-Bike mogu na cesti voziti osobe koje su navršile 14 godina, ne zahtjeva vozačku dozvolu, registraciju, osiguranje, homologaciju, u dobi iznad 16 godina ni kacigu te se njime smije kretati i po biciklističkim stazama

Izdvajamo

Iz drugih medija