AKTUALNO

VOZILI SMO RANGE ROVER P400e PHEV Engleski lord dobio utičnicu za struju

Range Rover PHEV 18MY Global Media Drive
JLR Global PR

Osvježeno, ali prepoznatljivo izdanje legendarnog terenca prvi put stiže kao plug-in hibrid te podjednako osvaja cestovnim i svojim off road sposobnostima i mogućnostima pogonskog sklopa koji prema tvorničkim podacima u prosjeku troši 2,8 l/100 km i ispušta tek 94 g/km CO2

U automobilskom su svijetu neke brojke impresivne već same po sebi, no punu dimenziju one dobijaju tek nakon što ih iskusite na svojoj koži. Posebno to vrijedi za novi Range Rover u PHEV izvedbi: s pogonom temeljenim na 300 KS jakom benzinskom četverocilindarskom Ingeniumu uz potporu elektromotora (85 kW/116 KS, smješten praktički u sklopu mjenjačkog sklopa) raspolaže s kombinirane 404 KS ukupne snage i 640 Nm momenta, pet metara dug i dvije i pol tone težak auto čak će i u onima s viškom samopouzdanja za volanom izazvati dozu poštovanja. Što je dobro, barem dok se vozač, a s njim i njegovi putnici, ne privikne na sve što ovakav Range može ponuditi. A to, kako smo iz prve ruke isprobali na cestama Oxfordshirea, ali i izvan njih, doista nije malo.

 

Foto: Land Rover

Najveća brzina od 220 km/h i ubrzanje 6,8 sekundi ovdje su tek početak priče: Range prelazi i do 51 km bez ijedne kapi goriva, a pritom u električnom režimu može razviti brzinu od 137 km/h. Za punjenje 13,1-kilovatsatne baterije P400e treba 2 sata i 45 minuta (brzi punjač) ili 7,5 sati na kućnom kablu, a kako je u EV načinu rada sasvim nečujan, u vožnji emitira umjetno generirani zvuk koji će upozoriti pješake na njegov dolazak. U vizualnom smislu, pak, nema straha da bi im Range mogao promaknuti, kako izvana tako i unutra, u SWB, ali i i produženom LWB izdanju. Potonje, dakako, oduševljava ponudom prostora na stražnjim sjedalima, hot stone masažom, vrhunskim materijalima i audio sustavom, tabletima s 4G vezom, hladnjakom u koji stanu dvije boce vina…

Vožnja do Heathrowa, u trajanju od gotovo sat i pol, u takvim okolnostima prolazi u trenu, no od nje nam se ipak više nam se svidjela ona kada smo umjesto službenog vozača za volan sjeli - sami. Na uskim engleskim B-cestama Range s krugom okretanja od 12,3 m isprva djeluje ogromno, no stvari brzo sjedaju na svoje mjesto. Uz raspodjelu masa koja je i s paketom baterija straga ostala uravnotežena kao i dosad, u vožnji je agilniji od očekivanja. Tokovi energije u paralelno-hibridnom, kao i EV načinu rada, u svakom se trenu mogu pratiti putem središnjeg dodirnog zaslona (vozač informacije dobiva putem tri zaslona na ploči i Head-Upa), a posebno korisni ovdje su sustavi optimizacije potrošnje i štednje električne energije. Prvi analizira različite faktore na ruti unesenoj u navigaciju i uzima ih u obzir pri kombiniranju rada električnog i benzinskog motora, a drugi ograničava korištenje električnog pogona samo ako u baterijama ima dovoljno struje.

Osim u uobičajenoj vožnji asfaltom, osamstupanjski ZF-ov mjenjač prilagođava se individualnim stilovima vožnje i izvan njega, pri čemu igra ulogu važnog partnera stalnom pogonu na sve kotače. Ključnu opciju i ovdje ima Terrain Response II obogaćen funkcijama Dynamic i Comfort, te poznatim modovima Grass/Gravel/Snow, Mud/Ruts, Sand, Rock Crawl i Eco. Sve u svemu, nikad više mogućnosti u nikad luksuznijem izdanju Range Rovera. S nestrpljenjem ga očekujemo i na našim cestama…

 

Ukratko

Četverocilindarski Ingenium broji 300 KS, a uz elektromotor smješten uz mjenjački sklop vozač na raspolaganju ima 404 KS

Range Rover PHEV na našem tržištu očekujemo na jesen, do kada će biti poznate i točne cijene i specifikacije. Mogućnosti opremanja bit će izuzetno široke

Tvornica za Range deklarira kombiniranih 2,8 l/100 km, što uz 90 l tanka daje autonomiju u tisućama km. Ni naš prosjek od 8 l, uz off road, nije bio loš

Uz podesivu visinu problem nam nije predstavljao ni prelazak jezera kroz vodu dubine 650 mm (najviše 900). Redukcija prijenosa funkcionira i u električnom načinu rada

Prepoznatljivim kokpitom dominiraju vrhunski materijali i komforne opcije, poput otvaranja krovnog pokrova gestom

Stražnja sjedala mogu se nagnuti do 40 stupnjeva, a prostor za noge porastao je čak do 1206 mm

Za punjenje baterije utičnicom smještenom iza prednje maske potrebno je 7 i pol sati na kućnom priključku ili 2 sata i 45 min. na brzom punjaču (32 kW)

Izdvajamo

Iz drugih medija