LIMUZINSKI MEGANE

VOZILI SMO Renault Mégane Grand Coupé: kompaktniji Talisman stiže po cijeni od 133.900 kuna

Nasljednik dosadašnjeg modela Fluence nosi elitni naziv Grand Coupé premda je riječ o klasičnoj limuzini izgleda atraktivno i nudi prtljažnik od rekordnih 550 litara. Uz to je udoban, opremljen modernim gadgetima i štedljivim motorima, a stiže po cijeni od 133.900 kuna

Obitelj četvrte generacije Méganea sad je kompletna: nakon peterovratnog kompakta te prostranog i komfornog karavana Grandtour, na scenu stupa i četverovratna limuzina. Nasljednik Fluencea negdje će se zvati samo Sedan, ali na većini tržišta (pa i u Hrvatskoj) nosit će glamurozan naziv Grand Coupé, aludirajući na elegantnu i razvučenu liniju karoserije, koja uz malo mašte može podsjećati na coupéovsku.

Foto: Renault

Doista, teško je ne složiti se da je nova Renaultova limuzina najozbiljniji kandidat za najljepši auto u svojoj klasi. Bijela boja dodatno ističe skladne proporcije i atraktivne detalje vanjštine, pa ne čudi optimizam Renaultovih čelnika kad vjeruju da će Grand Coupé uhvatiti 25 posto udjela u ukupnoj prodaji Méganea. Od prethodnika Fluencea dimenzije su narasle tek za jedan centimetar u dužinu (463 centimetra), širinu (181) i u osovinskom razmaku nove modularne platforme (271 cm), pa se za koljena straga sad nudi do 22 centimetra slobodnog prostora, a u prostoru laktova sprijeda 149, a straga 141 centimetar.

To su vrijednosti na samom vrhu klase. Premda je Grand Coupé za četiri centimetra niži od Fluencea (144 cm), to je primjetnije vizualno nego funkcionalno i ulazak i smještaj na sjedala su komotni. Prtljažnik je, pak, ogroman. Obujma je 550 litara i ne računamo li peterovratnu Octaviju (590 litara), najveći je u mainstream klasi kompaktnih limuzina (Corolla ima 530 litara, Jetta 510, Focus 475, Astra 460…). Pohvalno je i što nosači poklopca ne ulaze u prtljažni prostor, a povrh toga, Renault jedini u ovoj klasi limuzina nudi daljinsko otvaranje laganim zamahom noge ispod branika. Uz doplatu, naravno.

Ugođaj za volanom jednak je onom iz kompakta i karavana. Udobno je i prostrano, moderno uređeno i opremljeno nizom sigurnosnih i multimedijskih gadgeta (u opciji dolazi i head-up zaslon) te vrlo solidno napravljeno. Premda nas je i ovdje znala naljutiti informatičko-multimedijalna koncepcija objedinjavanja mnogih funkcija unutar sustava R-Link 2, s dodirnim zaslonom veličine tableta. Traženje željene funkcije tijekom vožnje može odvući pažnju s prometa, pa koliko god R-Link 2 bio zabavan gadget, toliko ometa koncentraciju na samu vožnju. U opremi je i također poznati Multi-Sense uređaj sa pet postavki načina rada motora, konfiguracije instrumenata i boja unutrašnje rasvjete.

Limuzina je u vožnji zbog udobnije podešenog ovjesa ugodnija od kompakta i bolje pegla lošu cestu, a zbog osovinskog razmaka većeg za četiri centimetra nijansu čvršće drži smjer pri brzom tempu na otvorenoj cesti. Solidno se drži i u zavojima, dok u segmentu motora nema iznenađenja. Selektirana ponuda preuzeta iz peterovratnog modela (turbobenzinac 1.2 TCE sa 130 KS i dizelaši 1.5 dCi sa 90, 110 i 130 KS) pruža sasvim dovoljno širine za odabir, premda je jasno da će fokus biti na dizelašima, od kojih nam se kao kao najbolji kompromis brzinskih karakteristika, niske potrošnje i prihvatljive cijene učinio onaj od 110 KS. Nova Renaultova limuzina k nama stiže u prosincu, a stajat će 4000 kuna više od usporedivog kompakta. Tako će dizelaš od 110 KS startati na 142.900 kuna, slabiji od 90 KS na 133.900 kuna, a najjači sa 130 KS i u startu vrlo bogatom opremom na 167.900 kuna, dok benzinac starta na 138.900 kuna. Podvučemo li crtu, Grand Coupé nam se u svemu doima kao broj manji Talisman.

Ukratko

Nova kompaktna Renaultova limuzina podsjeća na veći i luksuzniji Talisman, ne samo odličnim izgledom. Plijeni i prtljažnikom od 550 litara, a proizvodi se u Turskoj

Grand Coupé nudi i dvije atraktivne doplate, jedinstvene u ovoj klasi: otvorivi panoramski krov te otvaranje poklopca prtljažnika laganim zamahom noge ispod branika

Za volanom vlada poznat ugođaj, s multimedijom R-Link 2 i velikim dodirnim zaslonom te uređajem Multi-Sense sa pet postavaka načina rada auta

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. travanj 2024 19:32