I MOJ BRAT KODIAQ, TAKOĐER

VOZILI SMO SEAT TARRACO Španjolski div iz Wolfsburga prevozi i ugađa sedmorici putnika, a stajat će od oko 200.000 kuna

Seatov treći SUV osmišljen je u Martorellu, ali će na tržište sljedeće godine stizati iz Wolfsburga. S po dva benzinca i dizelaša u rasponu od 150 do 190 KS te prednjim i 4Drive pogonom, prvi dojmovi iz vožnje vrlo su povoljni
 Seat

Ne tako davno Seat nije imao niti jedan jedini SUV, a danas ih ima tri, i to kakva! Treći u nizu i najveći, Tarraco, dolazi na kraju najbolje tržišne godine u povijesti španjolske marke (449.000 vozila prodanih samo u prvih deset mjeseci), što Seat u dobroj mjeri može zahvaliti upravo Ateci i Aroni. Veliki SUV stoga također ima razloga za optimizam: dizajniran je i razvijen u Martorellu, ali stiže iz Wolfsburga, i to na platformi MQB-A sa čak 279 cm osovinskog razmaka.

Seat

Uživo, međutim, ne da ne izgleda glomazno ili nezgrapno, nego mu impozantne vanjske mjere (473,5x183,9x165,8 cm) stoje jako dobro. Isto vrijedi i za novooblikovanu karakterističnu masku hladnjaka - koja najavljuje mali zaokret u budućem vizualnom izričaju marke - kao i nekolicina prepoznatljivih dizajnerskih detalja, uključujući velike kotače (do 20’) i male prevjese. Dodajmo tome i jedinstveni svjetlosni potpis sprijeda i straga, kao i dinamične pokazivače smjera, i jasno je da Tarraco u prometu neće moći proći nezapaženo…

Spomenute vanjske mjere do punog izražaja dolaze tek s ulaskom u raskošno prostranu unutrašnjost, koja omogućava korištenje tradicionalne konfiguracije s pet sjedala i velikim prtljažnikom osnovne zapremnine od 760 litara, ali i one opcijske sa sedam sjedala. U potonjem slučaju, dakako, od sjedala u trećem redu ne treba očekivati mnogo, no za djecu i kraće vožnje tamo će biti sasvim dovoljno mjesta.

Kokpit je tipičan seatovski te se doima vrlo dinamičnim i modernim, pri čemu uz glavnu instrument-ploču ispred vozača (izvedenu u obliku digitanog kokpita) dijagonale 10,25 inča, glavnu ulogu ima središnji 8-inčni zaslon infotainment sustava koji (uz opcijski navigacijski sustav Plus), prvi putu u nekom Seatu omogućava upravljanje gestama odnosno interakciju sa zaslonom bez dodira. Povezivost je, dakako, dovedena na najveću moguću razinu, pa su uz neizostavni Android Auto i Apple CarPlay ovdje između ostaloga dostupni i Seat Drive i Amazon Alexa aplikacija…

Do 2020., za kad je najavljen dolazak hibridne verzije, Tarraco će se nuditi ili s benzinskim TSI ili dizelskim TDI motorima u rasponu od 150 do 190 KS, a svi su opremljeni su sustavom izravnog ubrizgavanja, turbopunjačem i start-stop tehnologijom. Od dvije benzinske izvedbe dostupne na prezentacijskim vožnjama u Španjolskoj nas je zapala snažnija dvolitrena izvedba sa 190 KS u kombinaciji sa 7-stupanjskim DSG mjenjačem i 4Drive sustavom pogona na sve kotače. I unatoč dimenzijama, kao i masi od oko 1700 kg za konkretni model, Tarraco se u vožnji autocestama i zavojitim brdskim cestama djeluje vrlo slično Ateci, dakle kao za broj manje vozilo, što je nesumnjivo za svaku pohvalu.

Kombinacija poprečnih ramena i multilinka te sustava adaptivne regulacije voznog postroja (DCC), osim toga, pokazala se vrlo upotrebljiva i pri silasku s ceste te na malom off road poligonu, čime je Tarraco pokazao da ga se ne treba bojati spustiti s asfalta čak i kad je obuven u obične cestovne gume. Kuriozitet: ako je vjerovati podacima koje nam je otkrio Seat, zapremnina spremnika za gorivo kod verzija s prednjim pogonom manja je za dvije litre od one sa 4Drive sustavom i iznosi 58 litara…

Tarraco dolazi opremljen brojnim sigurnosnim sustavima i asistentima u vožnji. Front Assist sa sustavom prepoznavanja biciklista, sustav Lane Assist i sustav poziva u nuždi Emergency Call serijski su u svim varijantama opreme, dok je automatska regulacija razmaka dio opreme Xcellence. Tu su još, između ostaloga, i Emergency Assist, sustav nadzora mrtvog kuta Blind Spot Detect i upozorenje pri izlasku iz vozila Exit Assist, kao i sustav prepoznavanja prometnih znakova, potpora za svjetla Light Assist…

Pomoć pri prevrtanju vozila Rollover Assist uputit će u slučaju aktivacije poziv u nuždi, isključiti motor, otključati vrata te aktivirati svjetlosno upozorenje i promijeniti postavke ventilacijskog sustava. Uz njega, sasvim nov je i Pre-Crash Assist koji u slučaju da “prepozna” predstojeći sudar može reagirati za samo 0,2 sekunde te zategnuti sigurnosne pojase, aktivirati svjetlosno upozorenje, i zatvoriti prozore te tako zaštititi putnike u vozilu… Očekujemo ga krajem veljače, a ulazni model 1.5 TSI 150 KS Style, prema prvim procjenama, mogao bi startati na oko 200.000 kn.

Ukratko

Unatoč dimenzijama i masi, Tarraco u vožnji autocestama i zavojitim brdskim cestama djeluje vrlo slično Ateci, dakle kao za broj manje vozilo

Tarraco će kupcima nuditi široku paletu paketne i doplatne opreme, a među trendi detaljima je i svjetlosni pozdrav iz vanjskih retrovizora. Ovisno o željama, na izbor su TSI ili TDI motori od 150 do 190 KS, svi opremljeni sustavom izravnog ubrizgavanja, turbopunjačem i start-stopom

Tarraco će opcijski ponuditi i mogućnost izbora konfiguracije s dodatna dva sjedala, no s prostorom u trećem redu, realno, zadovoljit će se tek djeca i putnici na kraćim relacijama

Raskošno prostrana unutrašnjost uz korištenje tradicionalne konfiguracije s pet sjedala raspolaže s velikim prtljažnikom osnovne zapremnine od 760 litara

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
10. travanj 2024 19:39