VRUĆI NOVITET

VOZILI SMO: ŠKODA KODIAQ Medo od kojeg strahuje samo konkurencija

Isprobali smo predserijsku verziju nove Škodine perjanice, moćni gradski terenac koji uz obilje prostora nudi očekivano dobre performanse i komfor. U salone stiže početkom 2017., a uz dobru cijenu koja se za njega najavljuje, ima dovoljno potencijal da temeljito uzdrma aktualni poredak na tržištu
 MARKUS HEIMBACH

Najbrže rastući SUV segment Škodi nije stran - prije šest godina pomalo sramežljivo se pojavio Yeti, ali je brzo nadmašio očekivanja, osobito nakon ulaska na kinesko tržište. Nastavak te priče je Kodiaq, obiteljski SUV dug 4,7 metara, koji uz obilje prostora za putnike (opcija su 3 reda sjedala), nudi i rekordni prtljažnik (720/2065 litara u izvedbi sa 5 sjedala). Sedmi model u aktualnoj ponudi Škode još uvijek je u fazi dotjerivanja, pa smo prve kilometre odradili u zamaskiranom primjerku.

MARKUS HEIMBACH

Dizajneri su ponešto ublažili predloške koje je nosio koncept Vision S i prilagodili se globalnim normama, ali u konačnici nova Škodina perjanica nazvana po endemskoj vrsti aljaškog medvjeda bez imalo kompleksa inferiornosti ulazi u elitno društvo velikih SUV-ova. Prvi dojmovi nakon vožnje bili su vrlo pozitivni. Uostalom, ništa drugo nismo ni očekivali budući da je češki gradski terenac, kao i desetina drugih modela pod okriljem Volkswagena, nastao na MQB platformi, koja je već uvelike dokazala svoje dinamičke kvalitete.

MARKUS HEIMBACH

Pojednostavljeno rečeno - nije bilo iznenađenja, jer svi osnovni elementi koji su upakirani u Kodiaq već su dobro poznati. Primjerice, za 2.0 TDI motor kao i uvijek vrijedi opaska o jedva primjetnim vibracijama i neznatnom prodoru zvukova u putnički prostora, a nije novost ni da u verziji sa 150 KS i 340 Nm vrlo solidno vuče... Češki medo izvana djeluje masivno, ali turbodizelski motor pruža primjerene performanse i posebno dobro reagira na međuubrzanja. Nije loša ni kombinacija s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem, ugodnim i jednostavnim za rukovanje zahvaljujući i malom otporu papučice spojke.

MARKUS HEIMBACH

Upravljač je standardno lagan, a u načinu rada Sport jasnije govori što se dešava s kotačima. No, Kodiaq nije stvoren za jurnjavu kroz zavoje i najbolje ugođaj pruža u ustaljenoj vožnji, kad do punog izražaja dolazi komfor koji pruža.

MARKUS HEIMBACH

Predstavljanje konačnog izdanje očekuje se koncem ljeta, početak prodaje početkom 2017., a premda je znatno veći od Tiguana između redaka se daje naslutiti da će od njega biti nešto jeftiniji. Bio bi to dodatni adut za auto koji teško možemo ugurati u samo jedan razred SUV segmenta, pa od njegove pojave mogu strepiti i oni nešto manji, kompaktniji modeli koje nudi Kia, Hyundai, Nissan, ali i Volkswagen.

Ukratko

Uz dva TDI motora, u ponudi će se naći i tri benzinska TSI, a pored ručnog i mjenjača DSG sa 7 stupnjeva, te pogoni na sva četiri ili samo na prednje kotače. Stalni pogonu na sva četiri kotača prati poseban pretprogramirani način rada Off road, ali zaboravite lutanja izvan ceste, jer Kodiaq je stvoren za asfalt i blaže makadame

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. travanj 2024 14:53