MODNI MAČAK

VOZILI SMO VOLKSWAGEN T-ROC: Povišen i atraktivniji Golf cilja na vrh crossoverske klase

VW

Barem ne u segmentu malih SUV-ova: s TSI i TDI motorima, prednjim i 4Motion pogonom, ručnim i DSG mjenjačima i bogatom ponudom opreme i opcija, T-Roc bi uz početnu cijenu ispod 150.000 kuna na tržištu mogao napraviti dar mar

Svaka čast svim konkurentima, ali dolazak Volkswagenovog najnovijeg aduta i prvog modela ove vrste očekivao se s posebnim zanimanjem, i to iz više razloga. Za početak, SUV-ovi danas općenito predstavljaju najpopularniju vrstu osobnog automobila, a posebno primjetan rast pritom se bilježi baš u subkompaktnom segmentu. No, mjesta za širenje ima još mnogo, što pokazuje i podatak da Volkswagen s T-Rocom ne samo da nije završio posao na svojim SUV-ovima, iako bi se to ishitreno moglo pomisliti ako se zna da se njihova ponuda sada sastoji od Touarega, Tiguana, Tiguana Allspacea i T-Roca, ali i Atlasa i Terramonta, namijenjenim američkom odnosno kineskom tržištu. Wolfsburg, naime, već sada najavljuje dolazak iduće generacije Touarega, ali i sasvim novoga malog T-Crossa, kao i potpuno električnog I.D. Crozza...

 

Foto: VW

No do tada, glavna će zvijezda cijele te priče nesumnjivo biti T-Roc, što nam je potvrdio susret iz prve ruke u Lisabonu i prometnicama u njegovoj okolici. Temeljen na MQB platformi, baš kao i spomenuti Tiguan, novi SUV zahvaljujući prepoznatljivom izgledu i osebujnim mogućnostima personalizacije (11 boja karoserije i tri boje krova daju ukupno 24 raspoložive kombinacije) ima jedinstveni karakter koji je praktički nemoguće zamijeniti s nekim drugim. Uz specifične proporcije i vanjske mjere, s dužinom od 423,4 cm za više od 25 cm je kraći od Tiguana, ali uz osovinski razmak od 259 i širinu od 181,9 cm, na cesti djeluje moćnije od očekivanja, a u unutrašnjosti istodobno nudi neočekivano veliku ponudu prostora. Kako za putnike, tako i za njihovu prtljagu: iza stražnje klupe smjestio se prtljažni prostor osnovnog obujma od čak 445 litara.

Atmosfera u putničkoj kabini pritom je nepogrešivo volkswagenovska, što u praksi – doduše uz najbogatije pakete opreme kakve smo mi imali prilike voziti – donosi puno kvalitetnijih materijala i dojam vrhunske izrade i trajnosti, kao i očekivano dobra ergonomska rješenja i jednostavnost i intuitivnost korištenja. Možda i najefektiji dio kokpita pritom je Active Info Display, prvi takav u ovom segmetu, koji se dobija opcijski, a u kombinaciji sa jednim od sedam različitih dekora u boji i općenito prilično digitaliziranim i umreženim kokpitom, s raznim aplikacijama i mobilnim online uslugama, ugođaj u malom SUV-u podiže do neočekivanih razina. Detalji poput indukcijskog punjenja mobilnog telefona pritom se, dakako, podrazumijevaju…

VW
 

Od ukupno šest motora koji će se naći u ponudi za T-Roca, u pretprodaji koja kreće u prosincu (službena prodaja u HR kreće u siječnju) naći će se njih tri: dva TSI benzinca, 1.0 i 2.0, sa 115 odnosno 190 KS, te jedan 2.0 TDI sa 150 KS. Ponuda benzinaca bit će nešto kasnije upotpunjena 1,5-litrenim TSI strojem sa 150 KS i 250 Nm okretnog momenta, koji će biti dostupan sa šeststupanjskim ručnim ili 7-stupanjskim DSG mjenjačem. Dizelsku ponudu, s druge strane, upotpunit će 1.6 TDI sa 115 KS, samo s ručnim mjenjačem te 2.0 TDI u snažnijoj izvedbi sa 190 KS, koja će se moći dobiti samo u kombinaciji sa spomenutim mjenjačem s dvije spojke. Govorimo li o prijenosu na podlogu, T-Roc će se moći dobiti s prednjim pogonom (za benzinske i dizelske motore sa 115 i 150 KS), ili sa 4Motion pogonom na sve kotače (za benzinske i dizelske verzije sa 150 i 190 KS). Što se vožnje tiče, mi smo imali prilike isprobati najsnažu benzinsku i najsnažniju dizelsku verziju i T-Roc u oba slučaja, dakako, ostavlja vrlo moćan inicijalni dojam.

Za konačnu ocjenu valjat će, dakako, pričekati dolazak slabijih verzija motorizacije, pogona i mjenjača, no osnova će i tad ostati ista: mali Volkswagenov SUV vozi se crossoverski, s dobrom preglednošću i dobro pogođenim kompromisom udobnosti i dinamičkih voznih osobina. Karoserija se u vožnji doima iznimno čvrstom i otpornom na sve vrste uvijanja, što je u kombinaciji s težištem koje je niže nego što bi se to moglo pretpostaviti čini sposobnom za vrlo dinamičnu vožnju. DSG mjenjač šalta brzo i uvjerljiv je u svim načinima rada (Sport valja aktivirati jedino ako se doista mislite ganjati, inače je suvišan), dok 4 Motion nudi uvijek dobrodošlu mogućnost izbora za različite podloge posebno, a tu je i Hill Descent Control. Što se cijena tiče, za hrvatsko tržište one još nisu sasvim definirane, no praktički je sigurno da bi početni model trebao koštati manje od 150.000 kuna, što je opako odmjerena svota. Golf je svega nekoliko tisuća jetiniji…

Ukratko

Ponudu motora za T-Roc činit će ukupno šest TSI i TDI strojeva u ukupnom rasponu snage od 115 do 190 KS, a bit će upareni sa ručnim i DSG mjenjačima.

Kratki prevjesi i širina od skoro 182 cm omogućili su T-Rocu da putnicima i uz 259 cm osovinskog razmaka ponudi dosta prostranu kabinu.

Nova generacija Active Info Displaya, prvi put u autu ovog segmenta, uz opcijske infotainment sustave zaslužna je za poseban osjećaj u kokpita

Vozačevo radno mjesto pruža tipičan volkswagenovski osjećaj: puno kvalitetnih matetrijala i dojam vrhunske izrade i trajnosti, kao i dobra ergonomska rješenja te jednostavnost i intuitivnost korištenja se podrazumijevaju. Na stražnjoj klupi ugodno će se smjestiti dva odrasla putnika, no i unatoč tome prtljažnik iza njihovih leđa može primiti 445 litara, što je izvrstan rezultat

Izdvajamo

Iz drugih medija