NOVI KOMPAKT

ZA VOLANOM NOVOG FORDA FOCUSA Više pažnje putnicima nego prtljazi

Fordov obiteljski kompakt četvrte generacije nastao je na novoj platformi i nudi tehnološke novosti koje jamče sigurnost i udobnost uz zavidna vozna svojstva. Prostor namijenjen putnicima je izdašan, osobito na stražnjim sjedalima, zbog čega je malo žrtvovan prtljažnika
 Ford

Prostrana unutrašnjost jedan je od glavnih aduta četvrte generacije Focusa. Fordovi inženjeri novo izdanje skrojili su krenuvši od vozača i njegovih suputnika pa se na prednjim, ali i na stražnjim sjedalima putuje kao u Mondeu. Rezultat koji iznenađuje još i više uzmemo li u obzir da je novi Focus tek dva centimetra duži od prethodnika koji i nije bio tako darežljiv prema putnicima. Istini za volju dimenzije ni prije nisu bile male, pa novo izdanje u dužinu mjeri 438 cm dok je primjerice glavni rival Volkswagen Golf zastao na 426 cm. U potrazi za komforom, pored povećanje međuosovinskog razmaka (+5,4 cm), iskorišteni su i drugi trikovi poput tankih prednjih sjedala, a središnji tunel jedva je primjetan i straga doista ima mjesta za tri osobe, ali ne i za njihovu prtljagu. Prema tvorničkim deklaracijama obujam prtljažnika broji 375 litara (uključujući i prostor ispod podnice) što je desetak litara manje od prethodnika, ali i manje od nekih konkurenata poput Peugeota 308 (420 litara).

Foto: Ford

Nove mjere posljedica su i novih temelja. Prije dva desetljeća prva generacija Focusa promovirala je platformu C, a četvrta je nastala na novom modularnom sustavu koji nosi oznaku C2 i podsjeća na Volkswagenov MGB. Nova platforma je kruća i smanjuje masu za oko 90 kg, a uz bolje dinamičke osobine pruža visoku raznu udobnosti i sigurnosti u slučaju sudara. U istom kontekstu novi Focus oplemenjen je i profinjenim sustavima pomoći vozaču. Prilagodljivi tempomat i prednja svjetla, sustavi za održavanje vozne trake, prepoznavanja prometnih znakova, te Evasive Steering Assist, koji pomaže u izbjegavanju nadopunjen je kamerom koja detektira prepreka na udaljenosti do 65 metara. U segment visoke tehnologije ulazi i multimedijalni sustav s 8 inčnim ekranom koji uz sve uobičajene funkcije nudi i integrirani modem za povezivanje do 10 uređaja s internom Wi-Fi mrežom.

Najveća novost ispod prednjeg poklopca je trocilindarski turbobenzinac 1.5 ponuđen u dvije izvedbe (150 i 182 KS). Ispušni kolektor čini jednu cjelinu s glavom motora koja je kao i blok načinjena od aluminija, opremljen je sustavom za deaktiviranje cilindara pa pri parcijalnom opterećenju funkcionira kao dvocilindraš, a za mirniji rad i manju potrošnju koristi direktni i indirektni sustav ubrizgavanja. Uz njega bit će ponuđen turbobenzinski 1.0 s istim brojem cilindara (80, 100 i 125 KS), te turbodizelski 1.5 (95 i 120) i 2.0 (150) s četiri cilindra koji su prošli novu kuru dotjerivanja. Jednolitreni motor u najsnažnijoj izvedbi još jednom nas je uvjerio da se može nositi s masom od 1400 kg, koliko teži Focus. Sa 170 Nm okretnog momenta koji se u overboostu pretvaraju u 200 Nm djeluje prilično uvjerljivo, no puno više pažnje posvetili smo novom motoru 1.5 u oba izdanja. U slabijoj izvedbi (150 KS) isprobali smo ga u kombinaciji s automatskim mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa koji se prilagođava stilu vožnje. Uglađenost mjenjača i elastičnost motora dodatno naglašavaju udobnost koju pruža novi Focus. Unutrašnjost je dobro zvučno izolirana i tek na visokim okretajima zvuk motora uspijeva se probiti. Isto vrijedi i za snažniju izvedbu (182 KS) koja u kombinaciji s ručnim mjenjačem spremno odgovara na dodatne zahtjeve vozača u potrazi za malo vozačkog zadovoljstva.

Na cesti Focus ispunjava najave i još jednom se voznim svojstvima kandidira za sam vrh klase. Zavojite ceste u zaleđu Nice bile su idealan teren za testiranje nove platforme koja ulijeva povjerenje i sigurnost, pružajući pritom zavidnu razinu udobnosti. Ovjes je mekan i vrlo dobro „čita“ neravnine. No, nije u pitanju revolucija, tek fino brušenje dosadašnjih karakteristika. Isto se ne bi moglo reći za ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa koji djeluje pomalo spužvasto i traži pažnju pri manevriranju s ručicom. Upravljač je precizan i direktan, tek povremeno pruža veći otpor pri izlasku iz zavoja, ali dovoljno je brz i za agresivniju vožnju. Novi Focus u Hrvatskoj se očekuje koncem godine, a uz hatchback stiže i karavanskoj izvedbi, te u verziji Active s 3 cm povišenom podnicom. Cijene još nisu poznate, ali u Italiji gdje su narudžbe već počele osnovna izvedba s 1.0 EcoBoost (100 konja) stoji okruglih 20.000 eura.

Ukratko

Među šest različitih paketa opreme ističe se ST Line s 10 mm niže postavljenom podnicom, crvenim kočionim kliještima iza 17 colnih kotača, krovnom spojleru i dvostrukim kromiranim ispušnim cijevima. Uz tri uobičajena programa vožnje (Normal, Eco i Sport) kojima se regulira rad motora, mjenjača, klime, upravljača, te kontrole proklizavanja i tempomata, dodatak su Comfort i Eco-Comfort

U Fordu su ostali vjerni klasičnim instrumentima, ali kada su u pitanju sustavi za pomoć i dodatnu sigurnost u vožnji, popis opcija je izdašan, a osnažen je i multimedijalni sustav. Središnji tunel očišćene je od poluga. Umjesto klasičnom ručicom, automatskim mjenjačem upravlja se kao u Jaguaru uz pomoć rotacijskog izbornika, a za izmjenu stupnjeva treba se poslužiti komandama na upravljaču

Pored udobnosti, novi Focus može se podičiti i prostranošću što se najbolje osjeti na stražnjoj klupi gdje se s mogu ugodno smjestiti i dvometraši. Turbobenzinski 1.5 EcoBoost bez obzira na broj konja (150 ili 182) razvija 240 Nm okretnog momenta, a prema tvorničkim podacima ni prosječna potrošnja im se ne razlikuje (5,6 l/100 km)

Poput Mercedesa s A klasom, i Ford se poigrao sa stražnjim ovjesom Focusa. Slabije verzije koriste polukrutu osovinu, dok sve karavanske izvedbe, kao i snažniji modeli koriste multilink. Focus je ispunio očekivanja. Stvoren je obiteljski kompakt koji uz prostranu i udobni kabinu pruža dobar ugođaj u vožnji, a kvalitetom izrade parira rivalima kao što su VW, Opel, Peugeot, Hyundai i Kia

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. travanj 2024 14:29