USPOREDNI TEST 4x4

Dacia Duster 1.6 Laureate, Suzuki SX4 1.6 GLX, Lada Niva 1.7

 Željko Puhovski

USPOREDNI TEST

4x4 na tri načina

Dacia Duster 1.6 Laureate 4WD

CIJENA 123.800 kn

*1598 ccm

*105 KS/149 Nm

*160 km/h

*12,8 sekundi

*8,0 l/100 km

Suzuki SX4 1.6 GLX 4WD

CIJENA 114.800 kn

*1586 ccm

*120 KS/156 Nm

*175 km/h

*11,5 sekundi

*6,5 l/100 km

Lada Niva 1.7 4x4

CIJENA 72.000 kn

*1690 ccm

*83 KS/131 Nm

*137 km/h

*19,0 sekundi

*9,5 l/100 km

Niva je sirovi, zastarjeli terenac koji svime, pa i cijenom na simpatičan način podsjeća na prošlost, a Duster i SX4 moderni urbani 4x4 crossoveri. Ladi nema ravnog na teškom terenu, dok udobna Dacia i šminkerski Suzuki caruju na običnoj cesti

PRAŠINAR ISPRED JAPANCA I RUSKE BABUŠKE

Početkom svibnja Lada je nakon 32 godine ukinula proizvodnju limuzine Riva, ali čini se da Niva, kojoj je na leđima čak 36 godina, još neće na eutanaziju. Da je ruski terenac pravi automobilski dinosaur, vidljivo je i površnim pogledom na uglatu, skromnih 3,72 metra kratku, ali široku i visoku karoseriju sa samo dvoja bočna vrata, koja izgleda isto kao u vrijeme hladnog rata. Dobro, sad ima malo dotjerana svjetla, retrovizore, masku i branike, a postoji i mogućnost doplate za plastične poklopce kotača (280 kuna)…

No, gumene zavjesice „blatnjače“ iza kotača još su tu, kao i male kromirane kvake te mali okomiti vjetrobran s tankim brisačima. Skroman izgled već otprve kompenzira cijena od samo 72.000 kune, čime je Lada uvjerljivo najjeftiniji novi 4x4. Dizajn je zato malo kome važan, naročito ne najčešćim kupcima, tvrtkama ili pojedincima kojima priroda posla ili hobija nalaže čest odlazak u teško pristupačna područja. A njih nema puno.

Zapravo, svake godine sve manje, što pokazuje da današnjim kupcima niska cijena ipak nije najvažnija. Razlog? Ne samo ograničena ciljna skupina, već i cijenom konkurentni moderniji modeli, poput Dacije Duster i Suzukija SX4, koji preotimaju i one manje zahtjevne kupce 4x4 automobila.

Duster se tako u osnovnoj 4x4 izvedbi nudi za 96.500 kuna (crni branici bez svjetala za maglu i crni retrovizori, čelični naplaci bez poklopaca, nema krovnih nosača prtljage…), a SX4 za nešto skupljih 114.800, ali taj se i ne nudi 'bez opreme'. Osim povišene karoserije, a i to u manjoj mjeri od ruskog veterana, Lada i cijenom najbliži suparnici koncepcijski nemaju ništa zajedničko.

Niva je pravi, hard terenac starog kova sa samonosivom karoserijom, krutom stražnjom osovinom, iznimno dugačkim hodom tenkovski čvrstog ovjesa te 4x4 pogonom, kojem reduktor prijenosnih omjera i mehanička blokada diferencijala poboljšavaju učinkovitost na najgrubljem terenu do naoko nevjerojatnih granica. Ladu zato nije rijetkost vidjeti niti u vojnoj službi ili teškim off-road natjecanjima, pa ne treba boljeg dokaza o njenim divokoznim terenskim sposobnostima i izdržljivosti. Naravno, uz odgovarajuće terenske gume. Duster (na engleskom prašinar) i SX4 napravljeni su od „mekšeg materijala“. Ovjes je više „civilni“, izvedba suvremena i u odnosu na Ladu gotovo luksuzna. Za razliku od Ladinog stalnog 4x4 pogona, Dusterov pogon je tipičnog SUV karaktera. Preuzet je od koncernovskog partnera Nissana, što je s obzirom na njegovu dokazanu efikasnost izvrsna referenca. Osnovni pogon je, kao i Suzukijev, na prednje kotače. Na skliskijim podlogama tipkom se električno uključuje 4x4 promjenjivih omjera prijenosa snage, straga u složenijim slučajevima i do 50 posto, dok za teže podloge u igru ulazi opcija Lock, s fiksnom i jednolikom raspodjelom snage i momenta na prednje i stražnje kotače, u omjeru

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. travanj 2024 20:50