MOTOCIKLI

Ducati Scrambler Sixty2 Idealan motor za početnike sa stilom

Imenom i izgledom najmanji Ducati vraća nas u šezdesete, ali ispod atraktivnog retro dizajna krije se moderna mehanika i dvocilindrični motor Desmodue u umanjenom izdanju, koji novi Scrambler čine još lakšim i poslušnijim u vožnji
 Foto: Alberto Cervetti

Postoje motocikli koji jednostavno bude maštu i na koje ne možete sjesti s običnom jednobojnom kacigom na glavi. Jedan od njih je Scrambler, ulazni model u svijet i vrijednosti koje prate ime Ducati.

Foto: Alberto Cervetti

Od 2014. kad je predstavljen u Kölnu pronašao je mjesto među deset najprodavanijih u svijetu, a koncem prošle godine u Milanu predstavljena je i njegova verzija s dvostruko manjim obujmom pogonskog agregata nazvana Sixty2. Maleni Scrambler ulaznica je Ducatija na azijsko tržište kojim vladaju motori ispod 500 ccm, ali i vrhunska prva stepenica za europske početnike. Široki i povišeni upravljač kao i na Scrambleru 800, na početku djeluje čudno kao da se radi o nekom enduro motociklu, ali za privikavanje potrebno je tek koja minuta ili par kilometara. Nakon toga sve postaje primamljivo i opuštajuće, a želja za igrom raste usporedo s osjećajem kontrole.

Dvocilindrični zrakom hlađeni motor od 400 ccm zvuči poznato, ali tonovi su nešto umjereniji, prigušeniji. Spojka je mekana, mjenjač precizan i uz vrlo ujednačeno podizanje snage s okretajima Sixty2 se u gradu snalazi kao riba u vodi. Okretan i uravnotežen zahtjeva vrlo malo napora od vozača i lakoća upravljanja još je izraženija u odnosu na većeg brata. Kočnice spremno reagiraju bez imalo agresivnosti pružajući puno prostora za doziranje kočione sile. Na mokrom asfaltu dodatno smo se opustili zahvaljujući ABS sustavu, koji djeluje gotovo neprimjetno čak i pri naglim manevrima u vrlo skliskim uvjetima. Lutanje gradskim ulicama pravi je užitak sa Scramblerom čak i kad vrijeme nije najbolje, no zabava ne prestaje ni na otvorenim dionicama.

S povećanjem brzine stisak ruku na širokom upravljaču instinktivno postaje snažniji, a noge se priljubljuju uz spremnik, no kroz dugačke zavoje Scrambler poslušno i mirno slijedi zadane putanje bez oklijevanja unatoč mekanom ovjesu i masi koja ga ne svrstava u pero laku kategoriju. Motor raste ujednačeno s okretajima, ali primjetna je mala rupa u srednjoj zoni hoda kazaljke. U odnosu na dvostruko veći motor od 800 ccm, broj konja i moment drastično su smanjeni i potrebno je poigrati se s mjenjačem želite li izvući maksimum iz 41 KS koliko razvija na 8750 okretaja. Mjenjač i spojka to dozvoljavaju, ali vožnja s nožem u zubima nije način na koji ćete stres ostaviti iza sebe, jer Sixty2 najbolje od sebe pruža u ujednačenoj vožnji bez pogleda na štopericu. Na dugom sjedalu pruža dovoljno prostora i udobnosti za suvozača, ali nema rukohvata i jedino što preostaje je hvatanje za vozača, a zaštita od vjetra tema je koju nije potrebno ni otvarati, jer je jednostavno - nema.

No, ono što svakako oduševljava je kvaliteta izrade i ukupni dojam koji Scrambler u svom manjem izdanju ostavlja već na prvi pogled. Ducatijev aperitiv pravi je Mini ili Fiat 500 na dva kotača, koji nas izgledom i imenom vraća u početak šezdesetih, kad je nastao izvorni Scrambler, ali ispod retro dizajna kriju se moderna rješenja koja jamče udobnost, sigurnost, ali i solidnu dozu zabave. Nažalost, baš kao i njegovi uzori na četiri kotača, ni Sixty2 nije jeftin, stoji ovećih 59.990 kuna.

SIXTY2

TEHNIČKI PODACI

Motor 2 cilindra u L, 4 ventila,

4 takta, zračno hlađenje

Obujam 399 ccm

Snaga 41 KS/30,1 kW pri 8750/min

Moment 34,3 Nm pri 7750/min

Provrt x hod 72 x 49 mm

Mjenjač 6 stupnjeva

Prijenos lanac

Spojka mehanička

Okvir čelične cijevi

Ovjes sprijeda teleskopska vilica

hoda 150 mm hoda, straga

monoamortizer, hod 150 mm

Kočnice sprijeda 2 diska promijera

320 mm, straga disk promjera

245 mm; ABS

Gume sprijeda 110/80 R18,

straga 160/60 R17

Dužina 2150 mm

Međuosovinski razmak 1460 mm

Visina sjedala 790 mm

Masa 167 kg

Spremnik goriva 14 litara

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. travanj 2024 08:30