FRANCUSKA ZVIJEZDA AUKCIJE

FOTO: NIJE FERRARI, NIJE MERCEDES, Peugeot na aukciji postigao cijenu od enormnih 7,26 milijuna dolara!

Razlog zašto je ovaj povijesni Peugeot L45 Grand Prix iz 1914. godine postigao tako visoku cijenu leži u činjenici što šasija i motor imaju oznake No. 1 što znači kako je riječ o prvom takvom primjerku, a s obzirom na to kako se ne zna mnogo o drugom preživjelom, može se kazati kako je ovaj Peugeot L45 i posljednji vozni i originalni Gran prix model iz blistavog trkaćeg razdoblja francuskog proizvođača
 Bonhams

Iznimno važan model za povijest marke Peugeot, dvosjed L45 Grand Prix iz 1914. godine upravo je postigao cijenu od čak 7,26 milijuna dolara na aukciji kuće Bonhams u Los Angelesu. Dugo se smatralo kako je trkaći bolid s početka 20. stoljeća koji danas predstavlja ikonu bogate natjecateljske povijesti francuskog proizvođača, 1916. godine vozio Dario Resta na utrci Indianapolis 500 i osvojio prvo mjesto, no tek je nedavno potvrđeno kako ga je zapravo vozio trkač Ralph Mulford i završio treći. Tih je godina Peugeot dominirao trkalištima, a još je ranije, 1913. godine Jules Goux pobijedio na istoj utrci izdržljivosti u sličnom modelu.

Foto: Bonhams

Nakon momčadi Peugeota ovaj jedan od tek dva preživjela primjerka do danas je imao samo tri vlasnika: spomenuti trkač Ralph Mulford ga je ustupio kolegi Artu Kleinu koji se u njemu utrkivao 1919. i 1920. godine da bi ga je potom kupio Lindley Bothwell bogati kalifornijski uzgajivač naranči i kolekcionar iz čije je kolekcije auto, gdje je bio krunski dragulj, i stigao na aukciju. Auto je u savršenom stanju, a sve na njemu je originalno kao i kada je 1914. bio u rukama momčadi Peugeota. Zanimljivo, Peugeot L45 Grand Prix je inicijalno pogonio 3,0-litreni motor koji je 1916. zamijenjen većim 4,5-litrenim četverocilindrašem s dvije bregaste osovine, četiri ventila po cilindru i 115 KS pri 2800 okretaja, a bolid je imao bubanj kočnice na sva četiri te lisnate opruge na prednjoj i stražnjoj osovini.

Razlog zašto je ovaj povijesni Peugeot postigao tako visoku cijenu leži u činjenici što šasija i motor imaju oznake No. 1 što znači kako je riječ o prvom takvom primjerku, a s obzirom na to kako se ne zna mnogo o drugom preživjelom, može se kazati kako je ovaj Peugeot L45 i posljednji vozni i originalni Gran prix model iz blistavog trkaćeg razdoblja francuskog proizvođača s kojim su se na trkalištima u to doba mogli nositi samo bolidi Mercedesa.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. travanj 2024 17:58