NEPROCIJENJIVI PRIMJERCI

FOTO: POGLEDAJTE NAJBIZARNIJU ZBIRKU AUTOMOBILA NA SVIJETU! Postavljena je u još intrigantnijem prostoru, a nalazi na samo dva sata vožnje od Zagreba

 

Pogoni Magna-Steyr u Grazu, čuvene austrijske tvornice automobila, do novog milenija poznate pod imenom Steyr-Puch, imaju dugu i plodnu povijest.

Na samo dva sata vožnje od Zagreba, već desetljećima s traka pogona kompanije silaze najrazličitiji automobili, a nama baš ako i većini automobilskih entuzijasta na spomen Graza i Steyr-Pucha na pamet prvo padne kultna Mercedesova G-klasa koja se (nekada kao i Puch G za neka tržišta) tamo proizvodi bez prestanka od prvog dana 1979. kada je prvi primjerak sišao s trake, pa sve do dan danas.

Deveti prototip Pucha 230G prototip (1978.)

Deveti prototip Pucha 230G prototip (1978.)

 

Međutim, Magna-Steyr koja danas osim nove G-klase sastavlja i BMW Serije 5 te dvojac Toyota Supra i BMW Z4 u svojoj povijesti (posebice jer su specijalisti za 4x4 pogone) proizvodila je stvarno velik broj najrazličitijih automobil najrazličitijih marki.

 

Chrysler Voyager s dizelskim motorom ili u novije vrijeme Peugeot RCZ, spomenimo samo neke...

Cjelokupna povijest tvrtke je zapravo svjedok najrazličitijih akvizicija, spajanja ili udruživanja automobilskih giganta, a u stanju je uvijek bila proizvesti sve narudžbe bilo kompletnih serija ili samo nekih izvedbi modela pojedinih proizvođača.

Inače, tvrtka je život započela 1864. kao pilana Steyr i pogon za proizvodnju oružja koja je od 1894. počela i s proizvodnjom bicikala. Prvi automobil izrađen je 1918. godine, a od 1926. tvrtka se naziva Steyr-Werke.

Steyr-Puch 500 po licenci Fiata 500. Izrađeno je i prodano oko 60.000 u Austriji

Steyr-Puch 500 po licenci Fiata 500. Izrađeno je i prodano oko 60.000 u Austriji

 

Nakon spajanja s kompanijom Austro-Daimler-Puchwerke od 1934. godine mijenja ime u Steyr-Daimler-Puch.

Steyr-Daimler-Puch prerastao je u industrijsko carstvo širokog portfelja u kojem su se dizajnirali i izrađivali najrazličitiji proizvodi: oružje, bicikli, mopedi, kamioni, traktori, autobusi, automobilski dijelovi i naravno, automobili.

Većinu poslova tvrtka prodaje do kasnih 1980-ih te početkom 1990-ih, a 2001. godine spaja se s kanadskom Magnom te kompanija postaje vodeća globalna tvornica za ugovornu proizvodnju automobila.

Stvarno grandiozna povijest, a što se sve desetljećima proizvodilo u halama tvornice u malenom austrijskom industrijskom gradiću, svjedoči obližnji muzej Johann Puch, ako se to mjesto uopće tako može nazvati.

Puch Panda 4x4 prototip (1991)

Puch Panda 4x4 prototip (1991)

 

Više izgleda kao zapušteno skladište u kojem se pod slojem prašine nalaze najrazličitiji povijesni automobili, motocikli i bicikli piše britanski Autocar.

Prostor je za posjetitelje otvoren petkom, subotom i nedjeljom, a ulaznica stoji pet eura. Kada se uđe u taj otkačeni muzej, za koji očigledno još nitko iz uprave nije našao vremena i dao nalog da se uredi, rasvijetli i počisti, dočekat će vas neobično, zaboravljeno, zapravo fantastično automobilsko blago koje ćete teško pronaći negdje drugdje, posebice ne na istom mjestu.

Velika prašnjava zbirka spomenik je onoga što je postigla Magna-Steyr u više od 100 posljednjih godina. Kolekcija je krcata prototipovima, serijskim modelima i raznim studijama, pa čak i golim karoserijama, što se tiče automobila.

Ako volite i poznajete automobile tada će vam fotogalerija za najzanimljivijim izlošcima iz muzeja biti cool, a sadrži automobile od Fiata Pande 4x4 do VW T3 Transportera Syncro te do Alfe 164 Q4 do Pontiaca Azteca. Jednoga dana, u ovom će prostoru svoje mjesto pronaći i nova Toyota Supra...

Izdvajamo

Iz drugih medija