ZABORAVLJENE PRERADE IZ PAKLA

I RELI LEGENDAMA REŽU KROVOVE, ZAR NE? Bizarni Audi Quattro Roadster i Lancia Delta HF Integrale EVO Cabrio prerade su koje sigurno nikom ne nedostaju

 

Kako su bile lude te 1980-te kad su u pitanju prerada automobila u vrijeme kada je tuning bio u zenitu popularnosti... U ovom članku fokusirat ćemo se na dvije koje su tada možda bile cool, ali promatrajući iz današnje perspektive totalno nepotrebne i jalove. Naime, jedna od čudnijih prerada zabljesnula je posjetitelje 1983. godine na Salonu automobila u Frankfurtu, a riječ je bila o Audiju Quattro Roadsteru, zapravo Ur-Quattro kabrioletu koji je od ideje do gotove prerade proizašao iz glave njemačkog tunera Tresera. Inače, Walter Treser bio je jako povezan s markom kao sportski šef odjela Audi-Sport, a svom je Roadsteru podario tvrdi sklopivi krov, nešto slično kao što je turner B&B već pokazao na svojoj preradi Mercedesa 500 SEC Magic Top.

Kod Audija Quattro Roadster samo se pomicanje krova u početku nudilo bez pomoći elektrike dok je kasnije uz pomoć hidrauličnih cilindara bila ponuđena i ta opcija. Međutim takva varijanta kabrioleta s čvrstim krovom od fiberglasa koji je nestajao ispod velikog poklopca prtljažnika kumovala je da je Audi Quattro inače četverosjed postao 2+2 roadster s minijaturnom stražnjom klupom koju jedva da su mogla koristiti djeca. Zato je Walter Treser svoj Roadster zahvaljujući iskustvima iz motorsporta, ojačao na svim bitnim mjestima pa je krutost karoserije bila čak i bolja nego kod standardne coupe izvedbe.

Pritom se snaga rednog turbo 5-cilindraša nudila od standardnih 200 KS do 250 KS, a auto je 1983. godine stajao 142.000 tadašnjih njemačkih maraka. Nije malo, no Audiju Quattro Roadster je u iduće dvije godine pronašao put do 40 kupaca uglavnom u Sjedinjenim Državama i zemljama Bliskog istoka. Zanimljivo, priča s automobilom koji je slavu stekao na reli natjecanjima i dopao tuneru pod pilu ne završava na Treseru. Naknadno je, naime, drugi njemački tuner - Kerscher specijalist za wide-body karoserije krajem osamdesetih ponudio prilično luckastu izvedbu Audija Quattro Roadster s ekstremno proširenom karoserijom u Testarossa stilu i jako širokim gumama.

Još jedna zvijezda relija, Lancia Delta HF Turbo Integrale 16V EVO dobila je "otvorenu" inačicu i dodatak u nazivu Cabriolet no ne kao tuning projekt već kao želja jednog čovjeka. O postignućima "Kraljice relija" dosad je sve već rečeno i napisano, a da je i ova ikona pretvorena u automobil bez krova (što odgovara podjednako kao da na ćevape stavite Nutellu) zaslužan je legendarni industrijalac i šef Fiata Giovanni Agnelli poznat i kao L'Avvocato (odvjetnik).

Prvi čovjek i unuk osnivača Fiata po kojem je i dobio ime obožavao je automobile, posebice one jedinstvene i rijetke, a 1992. godine dao je nalog da se izradi jedan primjerak Lancije Delte HF Integrale isključivo za njega, a koju bi koristio tijekom dana odmora u St. Moritzu. Uvjeti: da bude kabriolet i da ima automatski mjenjač (šef Fiata već u godinama, naime, bio je slabo pokretna osoba pa se može razumjeti ugradnja automatskog prijenosa). Dakle, sve sami uvjeti zapravo teško povezivi s jednom istinskom legendom relija. No dobro...

U Fiatu su imali samo šest mjeseci za konverziju Lancia Delta HF Integrale EVO u kabriolet po mjeri "L'Avvocata", a pretvoriti peterovratnu karoseriju kao osnovu za dvovratni otvoreni kabrio s pojačanjima strukture te platnenim krovom, nije bila nimalo laka zadaća. Posebice ne s uvjetom da baš sve funkcionira savršeno. Rezultat je bio kabriolet za četvero metalik sive boje s crnim platnenim krovom začudna izgleda s pogonom 4x4 te 250 KS koliko je postizao njegov 2.0 Turbo četverocilindraš. Na koncu, šef Fiata koristio je ovu nevjerojatnu preradu tek jedno ljeto u St. Moritzu... Danas je to najrjeđa i najposebnija Lancia Delta EVO svih vremena, a taj jedan ikad izrađeni primjerak nalazi u nacionalnom muzeju automobila u Torinu. Na koncu zaključak: u neke svetinje možda nikad nije ni trebalo dirati bez obzira na bilo kakve razloge. Slažete se?

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. travanj 2024 19:20