AKTUALNO

RELI eTOUR EUROPE 2017. U devet dana devet gradova u Fordu Focusu na struju

Auto klub

Reliji električnih automobila sve su češći i popularniji, pa je tako jedan od važnijih i utjecajnijih takve vrste eTour Europe koji se održavao od 9. do 18. lipnja, a petnaest natjecatelja u dvije kategorije električnih vozila u devet dana obišlo je devet europskih gradova

Elektro reli koji podržavaju vlade i brojne civilne udruge te udruge za zaštitu okoliša cilj je promicanje elektro mobilnosti diljem Europe i buđenje svijesti o potrebi zaštite okoliša. Isto tako, ovim se relijem želi poslati i poruka kako će u budućnosti biti vrlo važno stvaranje bitno bolje infrastrukture za brzo punjenje električnih vozila nego što je to sada. Tako su se natjecatelji u Teslama, Nissanima Leaf, Renaultima Zoe te jednom električnom Fordu Focusu na ovom devet dnevnom putovanju susreli s brojnim izazovima po pitanju pronalaska brzih punjača jer često nisu imali vremena za dugotrajno čekanje na standardnim, posebice ako su do jedne od 14 postaja na njihovom putu nisu stigli prvi.

Zvonimir Jurčić
 

Ove je godine ruta uključivala i grad Zagreb gdje smo ispred Westgate Shopping Centera u subotu dočekali mađarski novinarski dvojac Marcella Komlósa i Mátyása Katonu s autoportala autónavigátor.hu za volanom novog električnog Forda Focusa s kojim su krenuli iz Budimpešte s punjenjem u Zagrebu prije dolaska u Ljubljanu. I dok su priključili auto na punionicu imali smo vremena za popričati o njihovim doživljajima koji se u finalu sveo na nekoliko bitnih stavki - mudro raspolaganje energijom, matematiku i planiranje unaprijed. To je značilo da je na kraju reli u dužini od 3600 kilometara za njih trajao čak 5500 kilometara prije povratka u Budimpeštu.

Po njima bi bolja infrastruktura s brzim punjačima bitno ubrzala stvari, smanjila matematiku i vožnju električnim automobilima dovela gotovo uz bok motorima na fosilna goriva. Električni Ford Focus kojim su putovali ima autonomiju od 225 kilometara, što se otprilike, prema riječima kolega pokazalo kao 200 do 220 kilometara ovisno o uvjetima u vožnji. Pritom je putna brzina u prosjeku iznosila oko 55 km/h što je sasvim prihvatljivo.

Zvonimir Jurčić
 

Inače, Focus na struju komercijaliziran je u susjednoj Mađarskoj kao i u većini zemalja zapadne Europe, i bitno je unaprijeđen po pitanju autonomije u odnosu na dosadašnji model zahvaljujući novim baterijama od 33,5 kWh, koje su zamijenile prethodne kapaciteta 23 kWh,. Električni Ford Focus sada je u stanju prijeći 63 km više nego ranije, a autonomija vožnje s punim baterijama povećana je na 225 km, čime je automobil postao funkcionalniji u svakodnevnoj upotrebi.

 

Dodatna pogodnost je veća brzina punjenja pomoću brzog punjača. Baterije se na ovaj način mogu dopuniti do 80 posto za samo pola sata. Pogonski sklop: snaga se dobiva iz elektromotora od 107 kW što osigurava ubrzanje iz stajanja do 100 km/h za 11,4 sekundi, dok najveća brzina iznosi 137 km/h.Treba pomenuti i tehnologiju koja pomaže da se što bolje iskoristi regenerativni sistem kočnica i tako dodatno poveća autonomiju vožnje.

 

Ovakav Focus u njemačkoj stoji 35 tisuća eura uz napomenu da u Fordu nisu željeli napraviti konkurenta Tesli po dometu već jedan ugodan gradski i međugradski auto na struju, koji evo, prema iskustvu dečki iz autónavigátor.hu koji su uz entuzijazam i zdravi natjecateljski duh uz malo truda i kalkuliranja proputovali Europu.

Izdvajamo

Iz drugih medija