NOVI TREND

UMJESTO IZ ISPUŠNOG SUSTAVA, PRODORNI ZVUK DOLAZI IZ ZVUČNIKA: u novom BMW-u M235i vozači mogu mijenjati razinu lažnog zvuka u kabini

Auto Blog

 

Strogi propisi u EU vezani uz emisije štetnih plinova automobila najviše su pogodili sportske modele. Proizvođači naime sada moraju ugrađivati tzv. OPF filtre, a uz to "pucanje" iz ispušnog sustava na mjestu je regulirano i ograničeno. Stoga novi modeli, iako nude još impresivnije performanse, više nemaju prodoran zvuk kao primjerice njihovi prethodnici. Među spomenutim modelima je i BMW M235i Gran Coupe sa 2.0-litrenim turbo motorom snage 306 KS. Riječ je o prvoj generaciji ovog modela, no ona se bazira na BMW-u M135i, pa usporedbu možemo povući sa modelom M140i prošle generacije.

Kako proizvođači rješavaju problem nešto slabijeg zvuka? Mnogi od njih, uključujući i BMW, odlučili su se na "lažni zvuk" iz zvučnika. Formula je jednostavna - softver prati okretaje i prema njima plasira zvuk u kabinu putem zvučnika, a vozač dobiva odlične performanse ali i dojam prodornog zvuka u kabini. Pritom su bavarski inženjeri odlučili otići i korak dalje - pa su tako ugradili i posebni Menu "Engine Sound" u kojem vozač bira način i razinu lažnog zvuka. Opcije su: Reduced, Balanced, Sporty i kao zadnja opcija - prilagodba ovisno o načinu rada motora kojeg vozač odabre. Pritom će svi oni koji ne žele lažni zvuk odabrati "Reduced" način koji ga minimizira. Kako to sve zvuči pogledajte u videu:

 

Izdvajamo

Iz drugih medija