Citroën je obiteljskim jednovolumenom izgrađenim na bazi kompaktne Xsare 1999. oduševio svjetsku javnost. Njezin dizajn bio je za kraj stoljeća toliko odvažan, toliko elegantan, a ujedno i futuristički da je svugdje privlačio pažnju.
Takav umjetnički izgled pratilo je i zvučno ime - ni manje ni više no slavnog španjolskog slikara Pabla Picassa. Nasljednici velikog umjetnika dozvolili su Citroënu korištenje imena i potpisa, no u trenu lansiranja automobila i oko toga se podigla velika buka, jer s tim nije bila oduševljena baš cijela Picassova obitelj - unuka Marina na sudu je tad čak pokušala i poništiti dozvolu svog ujaka Claudea da umjetnikovo ime, kako je rekla, "ponese neki tako banalni proizvod kao što je automobil."
Bilo kako bilo, jedinstveni izgled i Picassovo ime svakako su pomogli uspjehu Xsare Picasso, no to nije jedino što je francuski jednovolumen imao za ponuditi. Velika karoserija skrivala je i prostranu unutrašnjost s brojim praktičnim detaljima i izdašnim prtljažnim prostorom. Osim što je izgledala bolje, bila je udobnija, uglađenija i u pravilu bolje opremljena od tadašnjih konkurenata Opel Zafire, Renault Scenica, ali i Fiat Multiple… Zbog aerodinamične i lagane karoserije, s dizelskim motorom Xsara Picasso je na otvorenoj cesti trošila tek nešto više od 4 litre. Premda izuzetno štedljivi, i 2,0-litreni HDi sa 90 KS, baš kao i 1,6-litreni HDi sa 110 KS (koji je u Xsaru Picasso stigao s redizajnom 2004.), imali su gomilu problema. Kako sa spojkama i zamašnjacima, tako i s injektorima, pumpama, turbopunjačima... pa su, premda rastrošni, puno bolji izbor benzinci (ugrađivani su motori 1.6 16v sa 90, a od 2006. 110 KS, 1.8 16v sa 116 i 2.0 sa 136 KS).
Osim dizelskih motora, jaka strana Xsare Picasso nisu ni elektrika ni kvaliteta izrade. Škripanje i cvrčci u vratima su gotovo neizbježni, a često znaju otkazati električni podizači prozora i sustav centralnog zaključavanja. Na starijim modelima gotovo redovito otkazuje centralna elektronika (zbog konstrukcijske greške voda iz kutije s osiguračima kroz kabel je dolazila do konektora i stvarala kratki spoj). Xsara Picasso imala je problema i s ovjesom, zbog čega je Citroën uputio i opoziv. Njime su riješeni slučajevi pucanja opruga (koja je tad znala probušiti i gumu), kao i problemi s kuglama. No, to su tek rijetki slučajevi, a osim interijera koji se brzo potroši i lako razdrma, Xsara Picasso je u pravilu pouzdan automobil. Prema statistici tvrtke Warranty Direct, ugledne britanske osiguravateljske kuće specijalizirane za automobile, treći najpouzdaniji rabljeni jednovolumen, što dokazuje i primjerak koji smo testirali - u 15 godina nije ubilježio ni jedan jedini ozbiljniji kvar!
Ukratko Prostranost je jaka strana Citroën Xsare Picasso. Prtljažnik u osnovi nudi čak 550 litara prostora, a preklapanjem stražnje klupe u ravni pod može se povećati na 1970 l
Straga sva tri sjedala nude jednaki komfor i mogu primiti po jednu dječju sjedalicu. Ne manjka ni praktičnih pretinaca, poput onih ispod nogu putnika
Neobično dizajnirana izvana, neobično dizajnirana i iznutra. U kokpitu Citroën Xsare Picasso svi su kontrole, komande i instrumenti smješteni u sredinu
Premda je bio tek osnovni motor, 1,6-litreni benzinac pokazao se odličnim izborom za Xsaru Picasso, posebno s obzirom na to da je s dizelašima bilo puno problema s pouzdanošću
XSARA PICASSO 1.6 (1999. - 2010.) Cijena 22.000 kuna Godište 2001. Kilometraža 146.000 km Motor benzinski Obujam 1587 cm Snaga 70 kW/95 KS pri 5700/min Moment 135 Nm pri 3000/min Mjenjač ručni, 5 stupnjeva Dimenzije 427,5 x 175 x 164 cm Osovinski razmak 276 cm Masa 1240 kg Prtljažnik 550 litara Brzina 171 km/h 0-100 km/h 15 sekundi Potrošnja 7,5 l/100 km Ispuh C02 178 g/km
|