RABLJENI

Citroën Xsara Picasso s imenom slikara do solidne reputacije među polovnjacima

Prvi Citroën s imenom genijalnog španjolskog slikara i danas oduševljava dizajnom, prostranošću, praktičnošću, komforom i dobrom opremom. No, kvaliteta izrade i elektrika nisu mu jake strane, a od štedljivih dizelaša bolji su izbor pouzdaniji benzinci
 Željko Puhovski

Citroën je obiteljskim jednovolumenom izgrađenim na bazi kompaktne Xsare 1999. oduševio svjetsku javnost. Njezin dizajn bio je za kraj stoljeća toliko odvažan, toliko elegantan, a ujedno i futuristički da je svugdje privlačio pažnju.

Takav umjetnički izgled pratilo je i zvučno ime - ni manje ni više no slavnog španjolskog slikara Pabla Picassa. Nasljednici velikog umjetnika dozvolili su Citroënu korištenje imena i potpisa, no u trenu lansiranja automobila i oko toga se podigla velika buka, jer s tim nije bila oduševljena baš cijela Picassova obitelj - unuka Marina na sudu je tad čak pokušala i poništiti dozvolu svog ujaka Claudea da umjetnikovo ime, kako je rekla, "ponese neki tako banalni proizvod kao što je automobil."

Bilo kako bilo, jedinstveni izgled i Picassovo ime svakako su pomogli uspjehu Xsare Picasso, no to nije jedino što je francuski jednovolumen imao za ponuditi. Velika karoserija skrivala je i prostranu unutrašnjost s brojim praktičnim detaljima i izdašnim prtljažnim prostorom. Osim što je izgledala bolje, bila je udobnija, uglađenija i u pravilu bolje opremljena od tadašnjih konkurenata Opel Zafire, Renault Scenica, ali i Fiat Multiple… Zbog aerodinamične i lagane karoserije, s dizelskim motorom Xsara Picasso je na otvorenoj cesti trošila tek nešto više od 4 litre. Premda izuzetno štedljivi, i 2,0-litreni HDi sa 90 KS, baš kao i 1,6-litreni HDi sa 110 KS (koji je u Xsaru Picasso stigao s redizajnom 2004.), imali su gomilu problema. Kako sa spojkama i zamašnjacima, tako i s injektorima, pumpama, turbopunjačima... pa su, premda rastrošni, puno bolji izbor benzinci (ugrađivani su motori 1.6 16v sa 90, a od 2006. 110 KS, 1.8 16v sa 116 i 2.0 sa 136 KS).

Osim dizelskih motora, jaka strana Xsare Picasso nisu ni elektrika ni kvaliteta izrade. Škripanje i cvrčci u vratima su gotovo neizbježni, a često znaju otkazati električni podizači prozora i sustav centralnog zaključavanja. Na starijim modelima gotovo redovito otkazuje centralna elektronika (zbog konstrukcijske greške voda iz kutije s osiguračima kroz kabel je dolazila do konektora i stvarala kratki spoj). Xsara Picasso imala je problema i s ovjesom, zbog čega je Citroën uputio i opoziv. Njime su riješeni slučajevi pucanja opruga (koja je tad znala probušiti i gumu), kao i problemi s kuglama. No, to su tek rijetki slučajevi, a osim interijera koji se brzo potroši i lako razdrma, Xsara Picasso je u pravilu pouzdan automobil. Prema statistici tvrtke Warranty Direct, ugledne britanske osiguravateljske kuće specijalizirane za automobile, treći najpouzdaniji rabljeni jednovolumen, što dokazuje i primjerak koji smo testirali - u 15 godina nije ubilježio ni jedan jedini ozbiljniji kvar!

Ukratko

Prostranost je jaka strana Citroën Xsare Picasso. Prtljažnik u osnovi nudi čak 550 litara prostora, a preklapanjem stražnje klupe u ravni pod može se povećati na 1970 l

Straga sva tri sjedala nude jednaki komfor i mogu primiti po jednu dječju sjedalicu. Ne manjka ni praktičnih pretinaca, poput onih ispod nogu putnika

Neobično dizajnirana izvana, neobično dizajnirana i iznutra. U kokpitu Citroën Xsare Picasso svi su kontrole, komande i instrumenti smješteni u sredinu

Premda je bio tek osnovni motor, 1,6-litreni benzinac pokazao se odličnim izborom za Xsaru Picasso, posebno s obzirom na to da je s dizelašima bilo puno problema s pouzdanošću

XSARA PICASSO 1.6 (1999. - 2010.)

Cijena 22.000 kuna

Godište 2001.

Kilometraža 146.000 km

Motor benzinski

Obujam 1587 cm

Snaga 70 kW/95 KS pri 5700/min

Moment 135 Nm pri 3000/min

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije 427,5 x 175 x 164 cm

Osovinski razmak 276 cm

Masa 1240 kg

Prtljažnik 550 litara

Brzina 171 km/h

0-100 km/h 15 sekundi

Potrošnja 7,5 l/100 km

Ispuh C02 178 g/km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. travanj 2024 23:36