TEST RABLJENOG

CITROËN XSARA Udobna s gotovo nepoderivom mehanikom

Rabljeni francuski kompakt jeftiniji je od njemačkih konkurenata, komforan je i trajnog motora

Nakon mlako prihvaćenog modela ZX, Citroën je u jesen 1997. uz veliku pompu predstavio njegovog nasljednika Xsaru, tvrdivši u reklamama kako je to napokon dostojni francuski konkurent Golfu i Astri. Taj Citroënov kompakt koristio je preinačenu platformu i ovjes Peugeota 306, s kojim je dijelio i veći dio ponude motora i mjenjača, poglavito u godinama prije redizajna (u jesen 2000.), a dokazao se i na našem tržištu, gdje je redovito boravio u društvu najprodavanijih automobila.

I tad je jedan od najvažnijih faktora njegova uspjeha bila povoljna cijena i privlačan omjer uloženog i dobivenog. Primjerice, Xsara 1.4i sa peterim vratima i osnovnom opremom (jedan zračni jastuk, centralno zaključavanje, podesivi upravljač), poput ove na našem testu, stajala je 85.300 kuna. Klima je stizala posebno, a čak je i uz najskuplji paket Exclusive stajala dodatnih 8500 kuna...

No, povoljna cijena nije bila jedino čime je Xsara privlačila kupce - zbog udobnosti je slovila kao mala Xantia i to sve govori. Nije bila predodređena za obaranje brzinskih rekorda, već prije svega za udobnu i umirujuću, a opet dovoljno brzu vožnju, naročito u najčešće prodavanoj izvedbi s osnovnim 1.4i benzincem sa 75 KS. Prostranost je sasvim pristojna, a prtljažnik je veličinom i u današnjim mjerilima među najboljima u kompaktnoj klasi. Uz osnovni benzinac, iz široke ponude motora na našem je tržištu najbolje prolazio mali i ekonomični 1.4-litreni turbodizel sa 68 KS, no on je uveden tek kasnije, u redizajniranoj izvedbi.

Upravo su se ti osnovni i konstrukcijski jednostavniji motori nenatrpani elektronikom istaknuli pouzdanošću, pa većina njih uz redovno održavanje i bez agresivne vožnje prelazi i više od 300.000 kilometara bez ijednog ozbiljnijeg zahvata. Jedini uvjet za to je normalna vožnja bez puno forsiranja. Mehanika testnog primjerka, koji je u 13 godina prešao tek 74.000 kilometara, u savršenom je stanju, a vlasnica (prva) nije imala problema ni s elektrikom, za koju se često zna čuti da u Citroënima nije na najvišoj razini.

Troši između 6 litara na otvorenoj cesti do približno 9 u gradu. Jedino pomalo šepaju završna izrada i kvaliteta materijala unutrašnjosti, koji su skloni brzom habanju. No, Xsara je, ukupno gledajući, ugodan i nenametljiv obiteljski kompakt, skromnijeg imidža od njemačkih konkurenata, ali s vrlo izdržljivim motorima i u vitalnim dijelovima pouzdaniji nego što se to u nas smatra. Uz to, stariji, a dobri primjerci, koji ne traže velika ulaganja, mogu se danas pronaći već za 15.000 kuna, a nisu skupi ni rezervni dijelovi...

RIJEČ STRUČNJAKA

Xsare su, općenito uzevši, bolji automobili nego što vlada uvjerenje, posebno sa 1,4-litrenim benzincima, tvrdi Mladen Plečko, voditelj ovlaštenog Citroënova servisa CIB Commerce. To su prvenstveno komforni i udobni auti, kojima je zbog podešenosti ovjesa, mjenjača i motora prirođenija mirnija nego brza vožnja. Još ako se redovno održavaju, iznenađujuće su dugovječni. Češći zahvati? Mogu izdvojiti podešavanje rada motora u praznom hodu, posebno pri hladnom paljenju te osjetljiv mjenjač i stražnje ležajeve ako se vozi grubo.

PODACI

XSARA 1.4i

Godište 1999.

Cijena 18.000 kn

Kilometraža 74.000

Motor benzinski, atmosferski

Obujam 1361 ccm

Snaga 55 kW/75 KS pri 5500/min

Moment 111 Nm pri 3400/min

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije 417 x 170 x 140 cm

Međuosovinski razmak 254 cm

Masa 1030 kg

Prtljažnik 440 litara

Brzina 175 km/h

0-100 km/h 14,1 sekundi

Potrošnja 6,7 l/100 km

REZERVNI DIJELOVI

Prednji odbojnik 468 kn

Stražnji odbojnik 924 kn

Prednje svjetlo 391 kn

Stražnje svjetlo 281 kn

Diskovi (par) 290 kn Disk pločice (par) 183 kn

Ispušni lonac stražnji 443 kn

Prednji amortizeri (par) 1090 kn

Hladnjak 583 kn Spojka (komplet) 928 kn

Filtar goriva 50 kn Svjećice (4 kom) 177 kn

Zupčasti remen 125 kn

Pumpa za vodu 257 kn

*zamjenski dijelovi

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. ožujak 2024 16:49