TRŽIŠTE POLOVNIH

Rabljeni Fiat 500 Mišić kroz godine ostaje isti, i jednako popularan kao polovnjak

    AUTOR:
    • Marin Tomaš

  • OBJAVLJENO:
  • 30.11.2016. u 13:06

AK arhiva

Fiat je za modernu reinterpretaciju kultnog Cinquecenta zaradio nagradu Europski auto godine 2008., koju je opravdao i s više od milijuna i pol prodanih primjeraka. I danas osvaja srca svojim retro izgledom, pa mu vlasnici lako opraštaju i pokoji manji propust

Moderni je Fiat 500 uskrsnuo jedan od najpoznatijih talijanskih automobila, ikonu šezdesetih godina i automobil koji je motorizirao i praktički postavio na noge poslijeratnu Italiju. Na isti način kao što je BMW reinkarnirao Mini, Fiat je u novom tisućljeću oživio Cinquecento, koristeći prepoznatljivi retro dizajn u spoju s modernom tehnologijom. Novi Fiat 500 u nas poznat i kao moderni Fićo (premda je, istini za volju, Fićo zapravo bio Fiat 650, dimenzijama znatno veći od originala). No, za današnje standarde riječ je o malenom automobilu. Ipak, kabina (koja je također izvedena u retro stilu, ukrašena stiliziranim detaljima), na prednjim sjedalima pruža sasvim dovoljno mjesta i za više putnike. Srećom, jer Fiat 500 je ionako zapravo automobil za dvoje, s obzirom da je na skučenu stražnju klupu teško smjestiti čak i djecu.

AK arhiva
 

Privlačan, dopadljiv dizajn s puno osobnosti njegova je najjača karta, a ujedno i garancija dobrog držanja cijene na tržištu rabljenih. Idealan je za gradsku vožnju, gdje do izražaja dolaze njegove male dimenzije i okretnost, no na otvorenoj cesti pri velikim brzinama može smetati poskakujući ovjes i kratak međuosovinski razmak, zbog čega 500 dosta pleše po cesti.Taj je problem, doduše, riješen na modelima proizvedenim nakon 2010., i to ugradnjom mekšeg stražnjeg ovjesa.

Ispočetka se moderni Cinquecento nudio s 1,2-litrenim i 1,4-litrenim benzinskim motorima sa 69 i 100 KS te 1,3-litrenim turbodizelskim sa 75 KS. Kasnije je dizelaš dobio snažniju verziju od 95 KS, a u ponudu stiže i sportska verzija Abarth s turbom pojačanim 1.4 benzincem (no, on se, sve do nedavno, nije prodavao na našem tržištu). Napokon, motornu ponudu su proširili i supermoderni i višestruko nagrađivani 0,9-litarski TwinAir benzinci sa 65, 85 i 105 KS.

AK arhiva
 

Fiat kao proizvođač, doduše, nije posebno poznat po pouzdanim i trajnim automobilima, no Fiat 500 se dobro nosi s godinama. Koristi provjerene motore iz Fiat Pande i dijeli dosta komponenti s Fordom Ka. Ipak, završna obrada Talijanima nikad nije bila jača strana, pa znaju smetati sitnice poput otpadanja plastičnih dijelova ili raznih zvukova koji se mogu pojaviti s godinama.

Također, ni Cinquecento nije imun na Fiatovu svojeglavu elektriku, pa se ponekad zna upaliti koja lampica bez pravog razloga. Bilo je i nekih drugih karakterističnih problema sa Petstoticama, ali ih je tvornica na vrijeme adresirala i naknadno popravila.

No, da se crni scenariji iz servisnih dnevnika Fiata 500 ne moraju nikada ostvariti, dokazuje nam i naš testni rabljeni, sedam godina stari Fiata 500, već sad u rukama drugog vlasnika, koji s njim nikad nije imao nikakvih problema, izuzev nekih sitnica u unutrašnjosti vozila. Pali se i vozi kao i prvog dana, premda je čitav radni vijek proveo u gradu na kratkim relacijama, vozeći većinom hladnim motorom...

 

FIAT 500 1.2 2007.

Godište 2008.

Cijena 55.000 kuna

Kilometraža 70.000 km

Motor benzinski

Obujam 1242 ccm

Snaga 51 kW/69 KS pri 5500/min

Moment 102 Nm pri 3000/min

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije 354,6 x 162,7 x 148,8 cm

Osovinski razmak 230 cm

Masa 940 kg

Prtljažnik 185/610 litara

Brzina 160 km/h

0-100 km/h 12,9 sekundi

Potrošnja 5,1 l/100 km

Ispuh C02 113 g/km

 

Izdvajamo

Iz drugih medija