POŽELJAN I KAD OSTARI

Rabljeni Porsche Cayenne je privlačan, ali održavanje nije za svakog

Macho terenac Porsche Cayenne po cijeni novog malog crossovera? Nije šala, ali kupujte oprezno. Privlačno jeftin primjerak u pravilu znači i slabo održavan, a takav bi vas troškovima popravka mogao izuti iz cipela...
 Tvrtko Maras

Novi, dobro opremljen manji gradski crossover ili rabljeni, ali muškog karaktera Porsche Cayenne? Ne treba čuditi žudnja za desetak godina starim i bez obzira na to uglednim njemačkim terencem, jer pad vrijednosti u odnosu na posve novi primjerak je ogroman, pa veliki Porsche iznenada prestaje biti samo nedostižna maštarija. Medalja, međutim, tamni kad se krenu istraživati troškovi održavanja. Govorimo naravno, iz perspektive onih s prosječnim ili čak malo većim primanjima. Jer Porsche se teško vozi umjereno, pa mu potrošnju prosječan kućni budžet teško trpi, skupe gume se pod teretom mase veće od dvije tone brzo troše, fenomenalno jake kočnice također ne drže cijelu vječnost, zamjenskih rezervnih dijelova gotovo da nema, a cijene originalnih lako mogu izuti iz cipela. A ne dao Bog većeg kvara po isteku jamstva…

Foto: Tvrtko Maras

Kakav-takav spas može biti činjenica da Cayenne vozi na platformi i podvozju Volkswagen Touarega, s kojim dijeli i motore i mjenjače iz donjeg dijela ponude, pa dio dijelova odgovara i s bratskog, jeftinijeg modela. Osim toga, neovlaštenog, a pouzdanog mehaničara koji zna posao nije lako naći, a za složenije zahvate, koji zahtijevaju dobru servisnu tehniku, poput reparacije zračnog ovjesa, ne gine ovlašteni servis. Sve to i dosta košta, pa zato dobar dio primjeraka na našim cestama nije održavan kako treba.

Prvu generaciju Porsche je predstavio 2002., istovremeno s Touaregom, a redizajn je uslijedio 2007. Takav je i primjerak na našem testu, a izdržao je na tržištu do 2010., kad je lansirana sadašnja, druga generacija. Cayenne je ne samo prostran, nego i praktičan i dobro opremljen već u osnovnoj verziji. Benzince, koji počinju sa 3.6 V6 od 290 KS i završavaju s moćnim 4.8 V8 raspona 385 do 500 KS te bez iznimke puno troše, na našem tržištu treba tražiti svijećom, pa ponudu pretežno čini dobar common-rail dizelaš 3.0 TDI V6 od 240 KS, jednak kao u Touaregu. To olakšava održavanje, a i potrošnja od oko 13 litara je podnošljiva.

Na što se vlasnici najviše žale serviserima? S obzirom da je Cayenne high-class terenac, neki nisu zadovoljni neujednačenom kvalitetom materijala, drugi se žale na prejaku buku vjetra pri bržoj vožnji, a treći na oblik sjedala s premalo sportskog štiha. Bilo je i onih kojima je smetao ovjes, koji je tvrđi i troši se brže od očekivanja, ali i onih koji su gubili živce zbog ćudljivog rada elektronike. S druge strane, Cayenne nosi značku Porschea, a zna se što to znači. Takvo ležanje i status ne nudi ni jedan drugi terenac, ali oprez: ne želite li vreću bez dna, ne tražite najjeftiniji, već najbolje sačuvani i održavani primjerak. Zapravo - takav stroj ne kupuje se bez temeljite provjere u ovlaštenom servisu…

Svijetle kožne i platnene obloge izgledaju lijepo i skupo dok su nove, ali ne trpe dim cigarete, prljavu odjeću i obuću ni prijevoz prljavih predmeta. Čak i ako se pazi, zahtijevaju često čišćenje. Prednja sjedala su poput fotelja, ali kakav bi to bio Porsche bez podešavanja strujom? Samo, oprez: dobro pazite da svi elektromotori rade

S održavanim tiptronic mjenjačem ne treba očekivati probleme, a rad zračnog ovjesa temeljito isprobajte. Ne radi li kako treba, krivci su uglavnom kompresor i tlačni ventil. Tipično za Porsche: kontaktna brava skrivena je lijevo iza upravljača, a instrumenti, volan i središnji greben pružaju prizor kao iz velikog i povišenog 911

Benzinski motori V6 i V8 troše od 15 litara na više, pa ne čudi što su rijetki na našem tržištu. Ali zato se među primjercima s Volkswagenovim dizelašem 3.0 TDI V6 ima što za odabrati.

CAYENNE 3.6 V6 (2007. - 2010.)

Godište 2008.

Cijena 150.000 km

Kilometraža 205.000 km

Motor benzinski, V6

Obujam 3596 ccm

Snaga 213 kW/290 KS pri 6200/min

Moment 385 Nm pri 3000/min

Mjenjač automatski, 6 stupnjeva

Dimenzije 480 x 193 x 170 cm

Međuosovinski razmak 286 cm

Masa 2160 kg

Prtljažnik 540 litara

Brzina 227 km/h

0-100 km/h 8,5 sekundi

Potrošnja 15,7 l/100 km

Ispuh C02 310 g/km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. ožujak 2024 15:21