POLOVNI AUTOMOBILI

TEST RABLJENOG BMW Serije 1 Ugledan bavarski kompakt i kao rabljeni popularan poput Serije 3

Željko Puhovski

Najmanji BMW ne gubi ugled ni kao rabljeni. Tada do izražaja dolazi visoka kvaliteta izrade pa održavan primjerak dugo može izgledati kao nov. Prostora doduše nema napretek, ali izvor su zadovoljstva su romantični stražnji pogon, odlični dizelaši i ovjes, precizan mjenjač…

BMW serije 1 dimenzijama pripada Golf-klasi, ali čim se odvozi koji kilometar, čak i za upravljačem 10 godina starog primjerka, jasno je da je mali Bavarac sasvim drugi svijet. Pruža kvalitativni i vozački doživljaj većih BMW-a, pa nije čudno da je i kao rabljeni jedan od favorita svih koji od vožnje traže zadovoljstvo i užitak. Osim toga, nije baš tako pakleno skup, kako se obično smatra.

 

Foto: Željko Puhovski

BMW serije 1 predstavljen je 2004. i do danas je doživio brojna poboljšanja, puno više tehnološka i funkcionalna nego dizajnerska. Međutim, specifičnost koja ga izdvaja od svih ostalih u klasi nikad nije mijenjana – stražnji pogon. Takvo romantično rješenje u ovoj klasi mamaca je za publiku koja u stražnjem pogonu vidi izvor vozačkog zadovoljstva i posebnosti, ali vjerojatno isto toliko kupaca odbija zbog straha od zanošenja na skliskoj podlozi. Bezrazložno, jer izvrsna izbalansiranost masa i efikasno programiran ESP uređaj u startu spriječavaju neugodnosti tog tipa pa Jedinicu nije lako zabaciti, sa dobrim gumama čak i na zasniježenoj cesti. Uostalom, kad ste čuli da se netko izvrtio Jedinicom? Tek ponekad će ESP dopustiti pomak stražnjeg dijela za milimetar-dva, tek toliko da ljubitelji stražnjeg pogona osjete zrno strasti, a oni nevješti se ne stignu ni prestrašiti. Jedinica možda nije najpogodnija za obitelj, jer prostranošću lagano kaska za konkurencijom. Unutrašnjost se zapravo čini pomalo sportski zbijenom, a BMW-ovski sportski štih prisnažuje i odličan položaj za izravnim upravljačem, s izvrsno pogođenom udaljenosti do brzog i preciznog mjenjača. Doduše, ručica zna biti sportski tvrda, kao i papučica spojke, što u gradu može postati naporno. Upadljiva je i visoka kvaliteta izrade, pa su tako na našem desetljeće starom i savjesno čuvanom primjerku primjetni tek minimalni tragovi korištenja. Cvrčaka u plastikama nema niti u tragovima. Udobnost je solidna, ali verzije sa sportskim ovjesom su dosta tvrđe i na našim cestama pomalo zamorne. No, sam ovjes je izdržljiv i dakako, strahovito voli zavoje.

Motori su odlični. Ponuda kod nas puno rijeđih benzinaca uglavnom se svodi na osnovne i uglađene 116i (116 KS) i 118i (129 KS). Solidnih su performansi (naročito ojačani na 122 i 143 KS, u sklopu redizajna 2007.) i neupitne su pouzdanosti. Među snažnim, a vrlo štedljivim dizelašima prevladavaju 118d (122 i 143 KS) te 120d (163 i 177 KS), s kojima su pretjecanja dječja igra, naročito s većim motorom. Oba se mogu normalno voziti uz potrošnju oko 6 litara. Pri kupnji, naročito jačeg motora, radi predostrožnosti stručnom serviseru treba dati na temeljit pregled stanje lanca, čiji zatezač zna oslabiti i opustiti lanac, koji može puknuti i napraviti veliku štetu. Motor tada radi popravka kompletnog treba izvaditi. I to je uglavnom sve. Održavanje je nešto skuplje od prosjeka Golf-klase, ali ni BMW serije 1 nipošto nije prosječan rabljeni.

 

Ukratko

U ovoj klasi ima i prostranijih i preglednijih modela, ali kupcima kompaktnog BMW-a važniji je osjećaj u vožnji. A on je jedan od najboljih… Deset godina star, savjesno održavan i čuvan primjerak ni izdaleka ne daje naslutiti svoje godine. I to dovoljno govori o visokoj kvaliteti izrade

Tko voli uživati u vožnji, ovo je pravo mjesto. Mjenjač i upravljač savršeno sjedaju u ruku, a središnja konzola lagano je zakrenuta prema vozaču . Dvolitreni dizelaš od 163 KS može se zavrtjeti i do 5000 okretaja, što se jasno vidi pogledom na crvenu zonu okretomjera. Instrumenti još uvijek izgledaju sasvim moderno

Ovjes je odličan kompromis udobnosti i povremenih izleta u sportsku vožnju. Od stražnjeg pogona ne treba strahovati ni po skliskom, jer ESP je vrlo efikasan. Prvi redizajn obavljen je 2007., kada je uvedena i izvedba s trojim vratima. U drugom 2011. (F20) svi benzinci dobili su turbopunjač

Pri kupnji dizelaša obavezno treba dati stručno pregledati stanje pogonskog lanca i zatezača, leptir gasa i visokotlačne pumpe za ubrizgavanje, dijelova koji traže nešto veću pozornost

Podaci

BMW 120d (2004.-2011.)

Godište 2005.

Cijena 38.000 kuna

Kilometraža: 157.000

Motor: turbodizelski

Obujam: 1995 ccm

Snaga: 120 kW/163 KS pri 4000/min

Moment: 340 Nm pri 2000/min

Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije: 423x175x143 cm

Međuosovinski razmak: 266 cm

Težina: 1340 kilograma

Prtljažnik: 330 litara

Brzina: 220 km/h

0-100 km/h: 7,9 sekundi

Potrošnja: 5,7 l/100 km

C02 ispuh: 152 g/km

Izdvajamo

Iz drugih medija