Citroen C3 Picasso (2008.-2017.)

TEST RABLJENOG CITROEN C3 PICASSO: Praktičnost zaslužna da je tražen i u eri SUV-ova

Predstavljen krajem 2008. godine, C3 Picasso građen je na platformi koju su koristili i modeli C3 i 207, a kao vjerojatno najslabija točka kod rabljenih primjeraka navode se kočioni diskovi koje nerijetko treba mijenjati dvostruko češće od očekivanja
 Marin Tomas

Minivanovi su danas daleko od vrhunaca svoje nekadašnje popularnosti, no zbog svoje su praktičnosti i upotrebljive prostranosti na relativno maloj kvadraturi i dalje itekako traženi kod ciljanih skupina korisnika, primjerice mladih obitelji s malim djetetom. Citroen C3 Picasso jedan je od najboljih primjera za takvu vrstu vozila, i zato je šteta da je kao takav mnogima ostao ispod radara, i kao novi, i danas kao rabljeni...

Predstavljen krajem 2008. godine, najmanji Citroenov model s dodatkom Picasso u imenu, građen je na platformi koju su koristili i modeli C3 i 207, a proizvodio se u tvornici grupacije PSA u slovačkoj Trnavi. Zahvaljujući konceptu pametne gradnje s kliznom stražnjom klupom prtljažnik mu se može prilagođavati trenutnim potrebama, a volumenom broji od osnovnih 385 do maksimalnih 1506 litara te je naglasak ovdje općenito stavljen čak malo više na teretne mogućnosti, a malo manje na udobnost.

Citroen C3 Picasso 1.6 HDi 2014.
Marin Tomas


U kombinaciji s pravilnim, gotovo kockastim oblikom cijelog stražnjeg kraja to pruža doista impresivne mogućnosti, uključujući i prijevoz predmeta dužine do 241 cm (uz preklopljeno suvozačko sjedalo). Unutrašnjost i danas izgleda dopadljivo, premda ne i sasvim funkcionalno – primjerice instrument ploča je postavljena središnje, digitalna je i ne uvijek lako čitljiva - no to je lako oprostiti jer mu daje dozu šarma. Facelift je odrađen 2013, a važne novosti u motornoj grupi stigle su dvije godine kasnije, kada su dvije nove jedinice (Puretech 110 i BlueHDI 100) upotpunile snažnu i ekonomičnu paletu motora u ukupnom rasponu od 92 do 120 KS.
Citroen C3 Picasso 1.6 HDi 2014.
Marin Tomas


Što se kvalitete i izdržljivosti tiče, statistike poput onih njemačkog TUV-a ukazuju na to da je dizelski motor s vremenom ponekad sklon propuštanju brizgaljki i oštećenjima turbopunjača te da na pet i više godina starim primjercima može biti problema sa svjetlima, i to uglavnom stražnjima. Kao vjerojatno najslabija točka C3 Picassa navode se kočioni diskovi koje nerijetko treba mijenjati dvostruko češće od očekivanja, dok se kod pet i više godina starih primjeraka zna primjećivati gubitak ulja motora i mjenjača. Hrđa je prisutna samo na ispušnom sustavu, posebno loncu, ali tom su problemu podložni primjerci praktički svih godišta, već i oni stari dvije ili tri godine.

Citroen C3 Picasso 1.6 HDi 2014.
Marin Tomas


To su ujedno i svi primijećeni nedostaci koji u nekim slučajevima, dakle, mogu utjecati na sveukupno stanje inače i dalje vrlo zanimljivog obiteljskog minivana. Srećom, u većini slučajeva oni za sobom u pravilu ne donose neke velike troškove popravaka, ali ako je moguće izbjeći i njih, tim bolje. Stoga pri kupnji ili razmišljanju o nabavci ovakvog vozila valja pripaziti na spomenute detalje, ali dakako i sveopće stanje drugih dijelova automobila. Na tržištu nisu rijetki, pa je bolje malo se potruditi i potražiti dobar primjerak poput testiranog, fino opremljenog i održavanog i izvana i iznutra, nego se zaletjeti i birati samo prema cijeni. No, to uostalom ionako vrijedi za svaku nabavku rabljenoga...

POVIJEST MODELA Citroen C3 Picasso

2008. Citroen je 25. rujna svoj tada novi C3 Picasso, u konačnom produkcijskom izdanju, predstavio slovačkim novinarima i tamošnjoj javnosti, da bi nešto kasnije, u listopadu, imao i službenu salonsku premijeru na Paris Motor Showu 2008.
2009. C3 Picasso je u Francuskoj počeo sa službenom prodajom u veljači 2009. godine, po ulaznoj cijeni od 14.950 eura. Na ostalim europskim tržištima prodaja je počela u ožujku iste godine
2012. Tehnički i vizualno osvježeni Citroën C3 Picasso po prvi se put u javnosti pojavio 27. rujna 2012. godine, također na Paris Motor Showu
2015. od lipnja je Citroën u proizvodnji zamijenio starije benzinske motore novijima i modernijima, pri čemu glavnu riječ ima trocilindarski 1.2 Puretech 110 motor sa CO2 ispuhom 115 g/km. Među dizelašima glavni novitet je 73-kilovatni BlueHDi 100 u kombinaciji sa petstupanjskim ručnim mjenjačem, dok EGS6 automatski mjenjač izlazi iz ponude
2017. faktički nasljednik C3 Picassa premijerno je prikazan na salonu automobila u Ženevi pod imenom C-Aircross Concept. Produkcijski Citroën C3 Aircross, kako se kasnije službeno nazvao, lansiran je krajem te godine, čime je označen i jasan zaokret prema SUV filozofiji

C3 Picasso

Motor turbodizelski, 1560 ccm
Cilindri/ventili 4/16
Snaga 84 kW/114 KS pri 3600/min
Moment 270 Nm pri 1750/min
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije 407,8 x 176,6 x 143,6 cm
Osovinski razmak 254 cm
Težina 1436 kilograma
Prtljažnik 385 - 1506 l
Brzina 183 km/h
0-100 km/h 11,2 sekundi
Izmjerena potrošnja 5,2 l/100 km
C02 ispuh 119 g/km
CIJENE DIJELOVA
Prednji diskovi (par) od 250 kn
Prednje disk pločice (par) od 112 kn
Prednji amortizeri (par) od 464 kn
Set spojke od 980 kn
Set zupčastog remena od 442 kn
Kanalni remen od 58 kn
Ležaj kotača od 130 kn
Krajnik (kom) od 65 kn


Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. ožujak 2024 11:31