POLOVNI AUTOMOBILI

TEST RABLJENOG: FORD B-MAX 1.6 TDCi Neprepoznati car prostora i obiteljske praktičnosti dijeli tehniku i solidnu pouzdanost Fieste

Ford

 

U analima automobilske industrije zabilježen je samo jedan velikoserijski model bez središnjeg nosača krova i s kliznim stražnjim parom vrata – Ford B-Max.

Luda kombinacija! Upravo je zbog toga mali monovolumen, postavljen na platformu i s tehnologijom Fieste iz 2008., s karoserijom ojačanom čelikom visoke čvrstoće, bio senzacija kada je u proljeće 2012. otkriven javnosti.

Ali… Iako je imao dobre preduvjete za trijumf u klasi Merive, u što se uklapaju i reputacija Fieste i imidž Forda kao renomirane konfekcijske marke dobre kvalitete, jednostavno se nije dovoljno čvrsto „primio“na tržištu.

Ford B-Max 2015
Marin Tomas
 

Zašto? Izgledom, ruku na srce, nije neki ljepotan, cijena mu zbog kliznih vrata nije ni mogla biti povoljna, a najviše mu je presudila podozrivost kupaca prema široko otvorenom boku i s time povezana asocijacija na problematičnu sigurnost. Rijetki su pritom uvažavali pet osvojenih zvjezdica na EuroNCAP testu i činjenicu da je sigurnost pri bočnom naletu ocijenjena boljom nego pri frontalnom sudaru.

Ford B-Max 2015
Marin Tomas
 

Predrasude se teško ruše, ali što se sigurnosti tiče, tko baca oko na rabljeni B-Max, može biti miran. Ulogu u slabom uspjehu imala je i pasivnost tadašnjeg zastupnika, pa mnogo ljudi jednostavno nije znalo da postoji automobil poput B-Maxa, koji je svojom koncepcijom zapravo bio kralj praktičnosti u svojoj klasi.

Ford B-Max 2015
Marin Tomas
 

Šteta, jer nije trebalo biti tako. Naime, izvana relativno mali, a iznutra velik i prostran Fordov monovolumen, duži od Fieste za 13 centimetara, širi za tri i viši 12 centimetara, idealan je za osobe slabije pokretnosti, a posebno za mlade obitelji s djetetom u dječjoj sjedalici.

Ford B-Max 2015
Marin Tomas
 

Otvaranjem klasičnih prednjih vrata i povlačenjem nešto težih stražnjih kliznih te bez središnjeg nosača otvara se slobodan prostor širi od metar i pol što unos sjedalice i pristup djetetu čini nevjerojatno laganim. Doživljaj za volanom, dizajnerski, materijalima i izradom, uvelike podsjeća na vožnju velike Fieste, ali s većim osjećajem ozbiljne mase i solidne konstrukcije, ali i više razine funkcionalnosti. U B-Maxu se naime, i suvozačko sjedalo može preklopiti.

Ford B-Max 2015
Marin Tomas
 

B-Max je veći, teži i masivniji od Fieste i performanse ni okretnost mu nisu na tako visokoj razini, ali profilu potencijalnih kupaca B-Maxa to sigurno neće smetati. Posebice što je na volanu direktan gotovo poput Fieste, u zavoju je precizan, a naginjanje minimalno.

Ford B-Max 2015
Marin Tomas
 

O mehanici i poglavito motorima, već jako dobro poznatima iz Fieste i Focusa (većeg C-Maxa također), u globalu se također ništa loše ne može reći. I klasični atmosferski i moderni turbobenzinci, kao i dizelaši, dokazali su tijekom godina izdržljivost, a i dobar su kompromis performansi, ekonomičnosti i ekologije.

Ford B-Max 2015
Marin Tomas
 

Ukratko

Sučelje podsjeća na tastaturu nekadašnjih Nokia mobitela i u prvi mah potraga za željenom u mnoštvu tipki u vožnji može odvratiti pažnju s prometa

Mali monovolumeni izašli su iz mode i izbor je sada puno veći među rabljenim primjercima, gdje se originalnom koncepcijom s kliznim stražnjim vratima i bez središnjeg stupa samozatajno nudi i Ford B-Max. Nije manekenskog stasa, ali je nevjerojatno praktičan i prostran te bez izraženih mana

Prtljažnik nije grandiozan, ali praktičnost i lagan pristup ne mogu se osporiti. A tek pristup putničkom prostoru, s kliznim vratima i bez središnjeg stupa… Sjajno!

B-Max je kao nov prošao nezapaženo na tržištu, a slično je i sada s rabljenim primjercima. Šteta, jer ima potencijala…

Precizan mjenjač s fino zadebljanom ručicom iznimno ugodnom za prihvat poznata je Fordova odlika. Uz dizelske motore vezani su isključivo 5-stupanjski mjenjači

Mačkast izgled relativno malih instrumenata s plavim kazaljkama i digitalnim info brojkama bio je svojstven svim Fordovima modelima niže i kompaktne klase otprije desetak godina

Puno veća, robusnija i modificirana Fiesta, takav je dojam za volanom izvana malog, a iznutra vrlo prostranog Fordovog monovolumena

Ford B-Max 1.6 TDCi

Kilometara 93.000

Godište 2015.

Cijena 74.900 kuna

Motor turbodizelski

Cilindri/ventili 4/16

Obujam 1560 ccm

Snaga 70 kW/95 KS na 3800/min

Moment 215 Nm na 1750/min

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije 408 x 175 x 160 cm

Osovinski razmak 249 cm

Prtljažnik 320 litara

Masa od 1235 kg

Najveća brzina 174 km/h

0-100 km/h 13,9 sekundi

Izmjerena potrošnja 5,3 l/100 km

C02 ispuh 104 g/km

REZERVNI DIJELOVI

Prednji diskovi (par) od 530 kn

Prednje disk pločice (par) od 300 kn

Prednji amortizeri (par) od 1200 kn

Spojka (komplet) od 1000 kn

Pumpa za vodu od 195 kn

Termostat od 215 kn

Ležaj kotača od 150 kn

Kanalni remen od 60 kn

Garnitura zupčastog remena od 570 kn

*Auto Krešo, zamjenski dijelovi, informativne cijene

 

CIJENE NA TRŽIŠTU

2013. od 60.000 kn

2015. od 75.000 kn

2017. od 90.000 kn

*informativne cijene

 

Povijest modela

Ford B-Max (2012.-2017.)

2012. službeno predstavljanje u ožujku na salonu u Ženevi i početak serijske proizvodne u lipnju, u Fordovoj tvornici u Craiovi (Rumunjska). Postavljen je na modificiranu platformu Fieste i izazvao senzaciju uvođenjem dvojih kliznih vrata bez središnjeg nosivog stupa. U jesen iste godine osvaja pet zvjezdica na EuroNCAP testu. Početna postava motora gotovo da se nije mijenjala kroz cijeli životni vijek: benzince čine trocilindarski 1,0-litreni EcoBoost turbomotori (100 i 120 KS) te četverocilindarski atmosferski 1,4 i 1,6-litreni (90 i 105 KS) te četverocilindarski dizelaši 1.5 (75 KS) i 1.6 (95 KS)

2016. turbobenzinac od 120 KS pojačan na 125 KS, a uvedena je i još snažnija verzija sa 140 KS

2017. u rujnu prestanak proizvodnje, bez izravnog nasljednika

 

Izdvajamo

Iz drugih medija