POLOVNI AUTOMOBILI

TEST RABLJENOG HONDA CIVIC Sedan Pouzdan poput najboljeg prijatelja, ali šteta što nema dizelaša

Honda Civic 5v rabljeni
Marin Tomaš

Limuzinski Civic malo tko primjećuje na velikom tržištu polovnjaka, a radi se o jednom od najpouzdanijih rabljenih automobila, pravom dokazu priča iz kafića o nepoderivim Japancima. Vozački je sjajan, mehanika mu je otporna i trajna, ali ima samo jedan motor, benzinski od 140 KS. Šteta…

Bila je prilično skupa, premda se vanjskim izgledom, bitno manje upadljivim od svemirske izvedbe s peterim vratima, na cesti nije ničim posebnim isticala. Honda Civic Sedan se doimala doduše, širom i nižom od konkurencije, a i danas se još uvijek sasvim fino uklapa u društvo modernijih automobila. Štoviše, uopće se ne čini kao automobil koji je na cestama još od 2005. godine. Za razliku od klasične vanjštine, vozačko okruženje dostojno je space shuttlea i prema njemu se gotovo sva konkurencija doimala tek manjom ili većom konfekcijom. Posebnost su Hondi davala i nisko, sportski postavljena sjedala, što naravno, nije odgovaralo svim starijim vozačima, a peh je bio što mlađi na hrvatskom tržištu nisu mogli smoći dovoljno novca za Hondinu limuzinsku poslasticu.

 

Foto: Marin Tomaš

Civic se i zato slabije prodavao, premda je osjećaj za volanom bio perfektan. Zasluge su podjednako nosili mali volan koji savršeno sjeda u ruke i ručica mjenjača kratkih hodova, kirurške preciznosti i postavljena na blago povišen središnji greben. Limuzina je međutim, imala i svojih mana, tipičnih za japanske aute - tanak zvuk zatvaranja vrata, bučnost na visokim okretajima, nosače prtljažnika što ulaze u prtljažni prostor, lupkanje kamenčića s kolnika po unutrašnjoj strani blatobrana… Većina rabljenih primjeraka na tržištu kupljena je u vrijeme prodajnog buma i danas je stara desetak godina, a stanje im je u pravilu vrlo dobro do odlično. Nije to samo zasluga strukture tadašnjih kupaca, čija većina je bila rafiniranog i marnog odnosa prema održavanju svog automobila, već i kvalitetne izrade i postojanih materijala, otpornih na korištenje i veće kilometraže. Rijetko ćete naići na primjerak kojemu nešto ne radi, obloge su mu jače izlizane ili mu plastika cvrči. Testni primjerak, koji je u deset godina preko leđa prevalio gotovo 200 tisuća kilometara i čija unutrašnjost izgleda upola mlađa, dokaz je tomu.

U limuzinu se ugrađivao samo jedan motor, benzinski 1.8 VTEC sa 140 KS i mjenjačem sa pet stupnjeva. Tipičan Hondin atmosferski motor, pomalo umoran u niskim okretajima, ali koji lijepo ide u srednjim, a sportski vrišti i vuče u višim i visokim okretajima. Mlađi vozači ga obožavaju i savršeno se slaže sa sportski tvrđe podešenim ovjesom, izravnim volanom i kratkim, preciznim mjenjačem. Limuzina je tada poput gokarta i želite li zabavu u vožnji, a ne smeta vas poneka burnija reakcija na neravnoj cesti ili ležećem usporniku, ovo je limuzina za vas. Mehanički dio izvrsno podnosi vozačke torture i limuzinski Civic redovito zauzima prva mjesta na serviserskim ljestvicama pouzdanosti. Da su svi automobili takvi, servisi bi propali. Konstrukcijskih propusta nema, a malo belaja može nastupiti tek zatreba li baš kakav rezervni dio. Cijene su naime, za većinu stvari veće od prosjeka.

Ukratko

Prtljažnik je pristojne veličine, ali u odnosu na konkurenciju obujam mu je nešto manji. Šteta što veliki nosači poklopca pritišću prtljagu na vrhu. Nisko postavljena sjedala, a blago povišen smještaj kratke ručice mjenjača tvore sportski ugođaj za volanom, dok pogled na digitalni dio instrumenata pruža drugu vrstu posebnosti

Oprema je bila solidna već u prvom paketu, dok više razine nisu ostavljale gotovo nimalo prostora doplatama. Snažno uvučena armatura djelomice je smanjivala prostor sprijeda. Malo tvrđe podešen ovjes fenomenalan je na dobroj cesti i podloga je vozačkom zadovoljstvu, ali vozači skloniji udobnosti mogli bi grintati

Atmosferski motor s promjenjivim otvaranjem ventila (1.8 VTEC) može ponekad biti i naporan, jer traži visoke okretaje da bi izvukao svih 140 KS. Limuzinski Civic imao je i automatski mjenjač, ali i i hibridnu verziju IMA (Integrated Motor Assist), sklop 1,3-litrenog benzinca (95 KS) i elektromotora

RIJEČ Stručnjaka

Nema dizelski motor i to je jedina brana većoj potražnji za ovom limuzinom, svjedoči nam Filip Horvatić, prodajni savjetnik u tvrtki MaxxAuto, o poziciji Civica Sedan na hrvatskom tržištu rabljenih. Kupci u ovoj klasi gotovo bez iznimke traže automobile s dizelskim motorom i teško ih je uvjeriti u suprotno. A ovaj motor, kad se vozi normalno i smireno, može trošiti i manje od sedam litara. Po pitanju pouzdanosti i gušta u vožnji Civic Sedan teško da ima pravog suparnika, a jedino neravnine prolazi s nešto manje mekoće.

Sedan 1.8 VTEC (2005.-2011.)

Kilometraža 195.000 km

Cijena 45.000 kuna

Godište 2007.

Motor benzinski, atmosferski, VTEC

Obujam 1799 ccm

Snaga 103 kW/140 KS pri 6300/min

Moment 174 Nm pri 4300/min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 449 x 175 x 143,5 cm

Međuosovinski razmak 270 cm

Težina 1230 kilograma

Prtljažnik 385 litara

Brzina 205 km/h

0-100 km/h 8,9 sekundi

Izmjerena potrošnja 7,9 l/100 km

C02 ispuh 140 g/km

Izdvajamo

Iz drugih medija