POLOVNA VOZILA

TEST RABLJENOG Mercedes-Benz ML Njegov ugled i prestiž ne blijede ni nakon 10 godina

Željko Puhovski / HANZA MEDIA

Rabljeni njemački luksuzni SUV kotira visoko na listi pouzdanosti u svojoj klasi. Izgleda moderno, materijali su mu izdržljivi, a u visoku tehnologiju možete imati povjerenje, osobito ako je dokaziva servisnom poviješću. Zakon je dizelaš 3.0 V6, a mudro je izbjeći zračni ovjes

Potpuno novi Mercedes ML (sada je to GLE) već u osnovnoj izvedbi košta čitavo bogatstvo pa rabljeni primjerci puno lakše pronalaze put do novih vlasnika. Modeli iz druge generacije (W164) na tržištu rabljenih automobila dva su do četiri puta jeftiniji nego posve nov model pa kupaca željnih vožnje u rabljenom ML-u, koji i takav kod nas uživa prestižan status, uvijek ima. I to unatoč tomu što je u pitanju auto složenije tehnologije, čije održavanje nije za svačiji džep.

 

Foto: Željko Puhovski / HANZA MEDIA

Druga generacija, na tržištu od proljeća 2005. do jeseni 2011. (uz manji redizajn 2008.), vratila je Mercedesu dobar glas u klasi velikih SUV modela, nagrizen poprilično problematičnom prvom generacijom. Ta je serija visoko rangirana na listama pouzdanosti među automobilima svoje klase u servisnim evidencijama njemačkih institucija Dekra i TUV. U njima jedino stoje upute što pri kupnji treba pregledati osobito pažljivo, ponajprije stanje radilice i bregastog vratila kod dizelskih motora s velikom kilometražom, kao i eventualnu zauljenost motorića zatvarača na usisnoj grani. Kod primjeraka za koje se pretpostavlja da su češće voženi izvan asfalta zreli za zamjenu mogli bi biti dijelovi prednjeg ovjesa, osjetljiviji na grubosti.

Radi li se pak o primjerku s opcijskim zračnim ovjesom, ne žalite nekoliko stotina kuna troška i sat-dva vremena i odvezite auto na detaljan pregled njegova stanja u ovlašteni servis. Eventualni popravci tog složenog sklopa mogu biti vrlo skupi pa je od primjerka kojemu je zračni ovjes načet najpametnije odustati. Općenito, u kupnju složenijeg automobila poput Mercedesa ML ne treba ulijetati vruće glave, koliko god vam se auto svidio i izgledao lijepo sačuvan. Elektronike je puno pa je ulog u cjelovit stručni pregled prije kupnje, u ovlaštenom servisu s detekcijom stanja, prijeđene kilometraže i servisne povijesti korak koji će poduzeti svaki mudar potencijalni kupac.

Važno je utvrditi i koliko su poštovani servisni intervali zamjene ulja u motoru i automatskom mjenjaču, jer u pitanju su kompleksni sklopovi koji za besprijekoran rad iziskuju pravilno održavanje, bez škrtarenja na kvalitetnim dijelovima i stručnom mehaničaru. Naravno, uredno održavanje i upotreba uvelike smanjuju moguće probleme s naoko povoljnim, ali upitno servisiranim autom, što ipak ne znači da će biti kao nov. Može se očekivati slinjenje ulja na spojevima dijelova motora i mjenjača, a računajte i na češću zamjenu žaruljica, pa i kočnica, čak ako i niste skloni žustroj vožnji. Na tržištu, naravno, prevladavaju dizelski trolitreni motori CDI (190 i 224 KS), a radi boljeg omjera snage, potrošnje i opterećenja s obzirom na masu od 2,2 tone preporučljiviji je snažniji motor. Važno je i čisto vlasništvo, bez financijskih repova.

Ukratko

U velikom i povišenom Mercedesu nećete se moći žaliti na nedostatak mjesta, bez obzira na to radi li se o prednjim ili stražnjim sjedalima ili pak prtljažniku. Kontrole brisača su na ručici žmigavaca, što one koji nemaju iskustva s Mercedesima isprva zbunjuje. Prebačaj brzina moguć je i ručno, pomoću peteljki na volanu

Iz današnje perspektive mali zaslon radiouređaja u osnovnoj izvedbi izgleda preskromno u autu ove klase. Sve ostalo na visokoj je razini. Koliko ste puta bili ljuti jer niste imali kamo odložiti mobitel, bocu s napitkom, nekakav dokument. U ovom Mercedesu s tim nema problema, jer obiluje mjestima za odlaganje

Kupujete li primjerak sa zračnim ovjesom, ne škrtarite, nego uložite u pregled u ovlaštenom servisu. Bolje spriječiti, nego poslije skupo liječiti. Koja je god verzija ove generacije u pitanju, znajte da je svaka serijski opremljena automatskim mjenjačem i 4x4 pogonom (4matic)

Dobar dizelski 3.0 V6 motor u osnovnoj izvedbi (280 CDI) razvija 190 KS, a u snažnijoj (320 CDI) ima 224 KS. Serviseri preporučuju jaču verziju

ML 280 CDI (2005. - 2011.)

Cijena 186.000 kuna

Kilometraža 186.180 km

Godište 2009.

Motor turbodizelski, V6

Obujam 2987 ccm

Snaga 140 kW/190 KS pri 4000 o/min

Moment 440 Nm pri 1400 o/min

Mjenjač automatski, 7 stupnjeva

Pogon na sve kotače (4x4)

Dimenzije 478 x 191 x 181 cm

Međuosovinski razmak 292 cm

Težina 2185 kilograma

Prtljažnik 550 litara

Brzina 205 km/h

0-100 km/h 9,8 sekundi

Izmjerena potrošnja 10,6 l/100 km

C02 ispuh 241 g/km

Izdvajamo

Iz drugih medija