POLOVNI AUTOMOBILI

TEST RABLJENOG PEUGEOT 208 Solidniji je od prethodnika, udoban, a ima i dobre dizelaše

Željko Puhovski / CROPIX

Šarmantni nasljednik mega popularnih modela 206 i 207 odlično se snalazi u toj nezahvalnoj ulozi. Servisne službe kažu da mu je pouzdanost puno bolja nego kod prethodnika, nema većih nedostataka, a kupci vole i njegovu udobnost te naravno, dobre i štedljive dizelaše

O francuskim automobilima, pa i malim Peugeotima 206 i 207, često se mogu čuti priče kako sitnim, ali čestim kvarovima znaju ponekad kidati živce svojim vlasnicima. Ali, na račun njihova nasljednika, modela 208 rijetko ćete čuti sočnu psovku. Složen je puno solidnije nego što se smatra, premda na prvi pogled također izgleda dosta nježno i „ženski“. I oni prvi primjerci iz 2012. na cesti još uvijek izgledaju skoro kao novi, što je dobar adut kod potencijalnih kupaca. Cijene takvih kreću već na oko 50.000 kuna i mnogima je privlačno što za takav ili sličan iznos mogu kupiti moderan automobil, koji će ih još niz godina dobro služiti. Što, dakle, valja znati o Peugeotu 208? U nezahvalnoj ulozi nasljednika vrlo uspješnog 207 svoju rolu igra jako dob

 

Foto: Željko Puhovski / CROPIX

Ima pet zvjezdica za sigurnost, zanimljivog je izgleda, a nudi i dosta velik izbor motora i opreme. Redizajniran je 2015., ali kako je već prilikom predstavljanja dizajn odlično pogođen, potrebe za radikalnim zahvatima nije bilo i fina dotjerivanja odrađena su samo na pojedinim detaljima. U dosadašnjoj tržišnoj karijeri nisu zabilježeni neki veći ni pažnje vrijedni servisni tvornički opozivi, što se poklapa sa servisnim pokazateljima o dramatično većem stupnju pouzdanosti u odnosu na 206 i 207. Na pojedinim primjercima, u pravilu s dizelskim motorima, mogu se naći bezopasni tragovi slinjenja ulja na brtvama poklopca ventila ili kartera, a kupujete li primjerak vožen pretežno gradom, dobro provjerite rad spojke. Osjetljivija je na često korištenje papučice. Sve ostalo ovisi o stupnju održavanja i brige prethodnog vlasnika.

Nije zgoreg znati i da je 208 jedan od najudobnijih automobila u svojoj klasi i premda mnoge na prvu osvoji modernim dizajnom interijera, jednako brzo se shvati da mu preglednost unatrag nije jača strana, plastika mu je dosta tvrda, a stražnji ovjes bučno i neugodno tvrdo lupne naleti li se nesmotreno na grublji ležeći uspornik. Senzacionalno mali volan, koji u nekim pozicijama i ovisno o stasu vozača može ometati dobar pregled nad instrumentima neke će oduševiti, a druge živcirati, ali činjenica je da vožnji daje dašak posebnosti. Što se motora tiče, ima dobrih, modernih 3-cilindarskih benzinaca VTi i PureTech generacije, ali i klasičnih 4-cilindarskih benzinaca VTi i štedljivih dizelaša HDi, no pogled na strukturu ponude u oglasnicima jasno je da su dizelaši favoriti i ponude i potražnje. Veći 1,6-litreni HDi (90 i 109 KS) pruža naravno, više žestine i vozačkog zadovoljstva od manjeg 1,4-litrenog (68 KS), ali upravo je manji motor za većinu kupaca neupitno prvi izbor. To je dobro poznat, dokazano pouzdan, izdržljiv i vrlo štedljiv motor, koji posebno na otvorenoj cesti ponekad jest malo sporijih ubrzanja, ali je idealan za grad, jer troši na kapaljku, radi mirno i uglađeno i nije skup za obiteljsko održavanje.

Ukratko

Peugeot 208 nastavlja tradiciju malih Peugeota kao jednih od najsimpatičnijih u svojoj klasi. Redizajn iz 2015. primijetit će samo dobri poznavatelji. Mali dizelaš od 68 KS najzastupljeniji je u ponudi rabljenih. Dokazano je izdržljiv i nesklon kvarovima, a kod nježnog vozača može biti vrlo štedljiv

Peugeot nije najprostraniji u svojoj klasi, ali na stražnjem sjedalu osobe prosječnog rasta komotno sjede. Štošta stane i u prtljažnik, obujma solidnih 285 litara. Udobna sjedala olakšavaju vožnju lošom cestom, ali ručica mjenjača, koja inače lijepo legne u ruku, ima dugačak hod, što u gradu gdje je potreba za šaltanjem česta, može postati naporno. Interijer je još uvijek moderan, zanimljiv i unatoč tvrdoj plastici solidno izrađen, pa ćete se za volanom osjećati kao u potpuno novom autu

Računajte da je volan iznimno mali i da unatoč tomu u nekim položajima ometa čist pogled na instrumente. Tu je pak neobičan položaj kazaljke okretomjera, koja se diže s desna na lijevo. Ovjes po pitanju trajnosti ne pokazuje boljke i daje dobru udobnost, osim na poprečnim neravninama. Tada stražnji polukruti ovjes lupne tvrdo i bučno

RIJEČ STRUČNJAKA

Peugeot 208 izgleda zanimljivo i nježno, ali je solidno napravljen i ima dobre dizelske motore, pa ne pamtim da se iti jedan primjerak iz naše ponude rabljenih dugo i teško prodavao. Pomaže mu i to što je još uvijek u aktualnoj ponudi Peugeota, pa na cesti ostavlja dojam novog auta. Kupci to vole, posebno kad taj rabljeni, koji je još uvijek u stvari relativno nov, dobro je održavan i ima garanciju, plate osjetno manje od posve novog, kazuje nam Predrag Filipović, prodajni savjetnik u tvrtki Das WeltAuto. Imamo i primjeraka s cijenom ispod 60.000 kuna.

208 1.4 HDi (2012. -)

Godište 2014.

Cijena (kn) 64.900

Kilometraža 79.500 km

Motor turbodizelski

Obujam 1398 ccm

Snaga 50 kW/68 KS pri 4000/min

Moment 160 Nm pri 1750/min

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije 396 x 174 x 146 cm

Međuosovinski razmak 254 cm

Težina 1180 kilograma

Prtljažnik 285 litara

Brzina 163 km/h

0-100 km/h 13,5 sekundi

Izmjerena potrošnja 5,3 l/100 km

C02 ispuh 98 g/km

Izdvajamo

Iz drugih medija