POLOVNI AUTOMOBILI

TEST RABLJENOG: RENAULT MEGANE COUPE je atraktivniji, kvalitetniji, i povoljniji od prethodnika

Zagreb, 031117.
Slavonska avenija.
Rabljeno vozilo Renault Megane coupe.
Foto: Darko Tomas / CROPIX
Darko Tomaš / CROPIX

Tko pred vrijednosti klasičnog obiteljskog kompakta stavlja dinamičan izgled i solidan kompromis performansi i štedljivosti u Mégane Coupéu treće generacije s dizelskim motorom mogao bi naći ono što traži. Dakako, ako pazi što kupuje, jer on ni kao rabljeni nije lišen nedostataka...

Otežan pristup stražnjoj klupi i nedostatak prostora za koljena i glave viših putnika, ograničena iskoristivost prtljažnika i teško kompromitirana preglednost prema unatrag bili su cijena koju su svi kupci treće generacije Renaulta Mégane u coupéovskoj karoserijskoj izvedbi rado plaćali. Uostalom, plaćaju je i danas, jer joj je cijena kao rabljenom automobilu s izlaskom najnovije, četvrte generacije tog popularnog francuskog kompakta, očekivano još malo snižena, a za nju se ionako dobiva izuzetno atraktivan, gotovo agresivno oblikovan automobil koji će još dugo privlačiti poglede čak i ako ne dolazi u svojoj najsnažnijoj RS izvedbi.

 

Foto: Darko Tomas / CROPIX

Posebno to, primjerice, vrijedi za primjerke poput našeg testnog rabljenog modela, koji svu raskoš svog dinamičkog potencijala može zahvaliti vrlo potentnoj dvolitrenoj dCi motorizaciji u izvedbi sa 160 KS i 380 Nm, koja mu je podarila izvrsne performanse. Deklariranu maksimalnu brzinu od 215 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 8,5 sekundi s lakoćom potvrđuje i danas, u svojoj osmoj godini i s gotovo 150.000 prijeđenih kilometara te je kao takav, uz odgovarajući ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa, sjajan izbor za vozače koji traže dinamična ubrzanja i međuubrzanja, ali uz razumnu potrošnju goriva...

Treća generacija Renaulta Mégane kroz razne je karoserijske oblike, inače, nudila čitav niz najrazličitijih benzinskih i dizelskih pogonskih kombinacija u ukupnom rasponu od 90 do 265 KS, ali su za Coupé ipak bile rezervirane uglavnom kapacitetnije, odnosno - snažnije izvedbe. One su, uostalom, i bile očekivane u automobilu koji je svoj vizualno dinamičan nastup dodatno naglašavao odgovarajuće čvrstim ovjesom i niskoprofilnim gumama. Neki sportskije orijentirani vozači znali su mu prigovarati bezosjećajan upravljač, no sve u svemu riječ je o automobilu koji je prilično uspješno pomirio potrebe svakodnevnog prijevoznika i dinamičnih vikendaških vožnji.

Zagreb, 031117.
Slavonska avenija.
Rabljeno vozilo Renault Megane coupe.
Foto: Darko Tomas / CROPIX
Darko Tomas / CROPIX / CROPIX
 

No, premda mu Dekrina statistika, primjerice, ne nalazi značajnijih kroničnih nedostataka, Renault Mégane treće generacije kroz svoju proizvodnu povijest nije bio bezgrešan automobil. Ali problemi su se tu uglavnom rješavali promptno, pa je zbog krivo zavarenih papučica kočnica na primjercima opremljenim 1,5-litrenim dizelskim motorima 2009. uredno odrađen i službeni tvornički opoziv. Ipak, pri kupnji rabljenog danas valja obratiti pažnju na neke specifičnosti: gumeni ležajevi na pogonskim osovinama na nekim primjercima već nakon tri godine znaju pokazivati neočekivane snažne znakove trošenja, a na petogodišnjim i starijim modelima može biti izraženog gubitka maziva zbog istrošenih ili napuklih manžeta. No, u odnosu na prethodnika (koji je znao imati problema s elektronikom, ležajevima, kočnicama, upravljačkim sustavom…), Mégane treće generacije kao rabljeni ipak je znatno bolji izbor.

UKRATKO

Prtljažnik sa 377 litara osnovnog obujma ograničen je relativno uskim otvorom, a stražnja klupa teško je pristupačna i skučena za sve više putnike. Prednja sjedala u Méganeu su i nakon osam godina eksploatacije zadržala izvorni oblik i čvrstoću, a ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa i dalje je jednako precizan i brz

Kokpit Méganea Coupé ni danas ne izgleda zastarjelo, pregledan je i uglavnom prekriven kvalitetnim i oku i dodiru ugodnim materijalima. Instrumentna ploča koja kombinira analogne i digitalne pokazivače nije uobičajena, ali je pregledna i služi svrsi. Coupé primjerci treće generacije obično su vrlo dobro opremljeni

Prilikom pregleda podvozja i pogonskih osovina nije loše obratiti posebnu pažnju i na stanje gumenih manžeta jer one dosta često znaju biti oštećene. Preglednost straga slaba je strana coupé izdanja francuskog kompakta, ali uz dinamičan izgled i parkirne senzore to se pri kupnji može lako oprostiti. Dvolitreni dCi sa 160 KS jedan je od snažnijih motora u Méganeu treće generacije, no i unatoč tome da ga se voziti uz relativno skromnu potrošnju

RIJEČ STRUČNJAKA

Ivor Cvetan, prodajni savjetnik tvrtke Auto Maxx iz Zagreba kaže da je Renault Mégane danas podjednako tražena roba među kupcima rabljenih kao što je bio i kad je bio sasvim nov. Tvrdi da je to jedan od najpopularnijih modela u najpopularnijoj klasi, koji podjednako biraju obiteljski i poslovni, ali i mlađi korisnici. Upravo za potonje, dodaje, Coupé je dobar izbor, jer oni ne zahtijevaju puno prostranosti i praktičnosti, a cijene atraktivan izgled, dobra vozna svojstva i, posebno u dCi izvedbama, skromne zahtjeve po pitanju potrošnje.

PODACI

Renault Mégane Coupé (2008. - 2016.)

2.0 DCI

Godište 2010.

Cijena 72.900 kuna

Kilometraža 147.695 km

Motor turbodizelski

Obujam 1995 ccm

Snaga 118 kW/160 KS pri 3750/min

Moment 380 Nm pri 2000/min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 429,5 x 180,8 x 142 cm

Osovinski razmak 264 cm

Masa 1400 kg

Prtljažnik 375/1025 litara

Brzina 215 km/h

0-100 km/h 8,5 sekundi

Izmjerena potrošnja 6,6 l/100 km

Ispuh CO2 155 g/km

Izdvajamo

Iz drugih medija