POLOVNI AUTOMOBILI

TEST RABLJENOG: Talijanski Yankee Jeep Renegade sada je povoljniji nego ikad, čvrst i izdržljiv i danas, a motori, posebno dizelaši za svaku preporuku

Željko Puhovski /CROPIX

 

Najmanji Jeep tek je petu godinu na tržištu i ne pokazuje boljke, a dijeljenje platforme, motora i ostalih brojnih dijelova s Fiatom 500X za vlasnike znači manje briga oko održavanja.

S druge strane, izgledom i doživljajem u vožnji zadržan je autentičan Jeepovski duh.

Malo tko zna da najmanji model Jeepa, kultne američke divizije terenskih automobila, ima platformu, motore i mjenjače, kao i sijaset drugih dijelova, jednakima Fiatu 500X, što je jedna od posljedica spajanja s najvećim talijanskim proizvođačem. Loše? Samo po ego ljubitelja Jeepa.

 

Istina, gradskim dimenzijama iskače iz percepcije američkih automobila, ali izgledom odaje dojam autentičnog Jeepovog terenca.

Ima prepoznatljivu rebrastu masku s okruglim farovima poznatu još iz doba ratnog Willysa, podnica mu je odignuta visokih 20 centimetara pa već vizualno ostavlja dojam robusnosti, u što se uklapa i četvrtasta karoserija s kratkim prevjesima, ravnom prednjom haubom i gotovo okomito postavljenim vjetrobranom.

 

Na tržištu je već petu godinu, ali još uvijek je zanimljiva pojava na račun osebujnog izgleda, ali i Jeepovskog imidža i relativne malobrojnosti.

Što možete očekivati za volanom? Ukratko, doživljaj je kao u prostranom i preglednom bunkeru i tko voli osjećaj sigurnosti doći će na svoje.

Izrada je kvalitetna, napadno čvrsta i ostavlja kameni dojam, materijali korektni i otporni, a dojmu robusnosti u prilog ide i povišena pozicija sjedenja i, može čudno zvučati - slabija zvučna izolacija.

 

Fiatov dizelaš je, naime, sam po sebi grub i glasan, posebno nakon veće kilometraže, ali njegovo brektanje ovdje čak i paše i dobro se slaže s pomalo radnim karakterom auta.

S druge strane, ima tu i dosta europskog šminkerskog doživljaja, koji ponajviše ovisi o paketu opreme. Na većim brzinama, međutim, lošija aerodinamika uzima danak jačim hukom vjetra.

 

Motori su i prije i poslije redizajna 2018. iz Fiatovog portfelja i tu nema tajni. Čast benzincima, posebno onima turbo izvedbe, ali baza potražnje na našem tržištu vrti se oko dizelaša Multijet.

 

Manjem 1.6 (120 KS) uspješna karijera traje još od zadnjeg Brava i Delte, a veći 2.0 (140 i 170 KS) nastao je evolucijom proslavljenog 1.9 JTD motora. Oba su malo grublja i bučnija, ali dobrih performansi, umjerene potrošnje i dokazane pouzdanosti i trajnosti.

 

Efikasan integralni pogon promjenjivog je prebacivanja snage i do 100 posto po osovinama, može se i fiksirati, a izvedba Trailhawk posebno je podvozjem i pogonom prilagođena težim terenskim iskušenjima i tu je riječ o malom terencu sposobnom i za surove terene, gdje do izražaja dolazi krutost karoserije. U ponudi su i automatski mjenjači, uz manje motore šestbrzinski s dvije spojke, a uz veće klasični i uglađeniji s čak devet brzina.

 

Kad se sve zbroji i oduzme, potencijalni kupci rabljenog mogu računati na lijepe benefite od braka s Fiatom. S jedne strane imaju Jeep, mali terenac kultnog brenda koji se u pet godina dokazao kvalitetom, a s druge jeftinije i lakše održavanje, s dostupnijim dijelovima, dobrim dijelom iz Fiatove mreže.

 

UKRATKO

- Četvrtaste linije povišene karoserije i široko otvaranje vrata podloga su dobroj prostranosti i laganom ulasku na sjedala. Fiatov dizelski 2.0 motor ima force, iako je dosta grub i bučan

- Uz dizelski 2.0 motor uvijek dolazi dobar i pouzdan 4x4 pogon s prebacivanjem do 100 posto snage na kotače s čvrstom podlogom. S dizelašem 1.6 računajte samo na prednji pogon

- Dobra sjedala pridonose solidnoj udobnosti na lošim cestama i terenu, a godi i njihov povišen smještaj. Dobar osjećaj daje i čvrst, precizan ručni mjenjač

- Izrada zrači čvrstoćom i dobrom kvalitetom, oprema je dobra, a poseban ugođaj daje gotovo vertikalni i daleko odmaknuti prednji nosači i vjetrobransko staklo

POVIJEST MODELA

2014. najmanji Jeep predstavljen je u ožujku na salonu u Ženevi, na platformi i gotovo cjelokupnoj mehanici koju dijeli s Fiatom 500X, kao jedna od posljedica udruživanja koncerna Chrysler-Jeep i Fiat. Također, proizvodi se u Italiji, u istoj tvornici kao 500X. Dolazi s dizelskim motorima 1.6 (120 KS) i 2.0 (140 i 170 KS) te benzinskim 1.6 (110 KS) i 1.4 turbo (140 i 170 KS). Slabije verzije imaju prednji pogon, a 4x4 dolazi kao opcija ili serija samo s jačim motorima. U prodaju je krenuo u listopadu.

2014. osvaja pet zvjezdica na EuroNCAP testu

2018. napravljen redizajn, u sklopu kojeg je izvršena i smjena generacija benzinskih motora: stigli su turbomotori GSE, trocilindarski 1.0 (120 KS) i četverocilindarski 1.3 (150 i 180 KS). Uvedeni su i automatski mjenjači sa šest brzina i dvije spojke te klasični s devet brzina

2020. novi primjerci koštaju od 154.220 kuna (1.0 GSE 2WD Sport) do 287.555 kuna (2.0 Multijet 4WD AT9 Trailhawk)

 

Jeep Renegade (2014.-)

CIJENE NA TRŽIŠTU

2014.       od 115.000 kn

2015.       od 125.000 kn

2016.       od 135.000 kn

2017.       od 150.000 kn

 

PODACI

2.0 MJT 4x4

Motor       turbodizelski

Cilindri/ventili       4/16

Obujam       1956 ccm

Snaga       103 kW/140 KS na 3750/min

Moment       350 Nm na 1750/min

Mjenjač       ručni, 6 stupnjeva

Pogon       4x4

Dimenzije       425 x 181 x 169 cm

Osovinski razmak       257 cm

Prtljažnik       351 litra

Masa       od 1535 kg

Najveća brzina       185 km/h

0-100 km/h       10,5 sekundi

Izmjerena potrošnja       7,2 l/100 km

C02 ispuh       134 g/km

 

REZERVNI DIJELOVI

Prednje disk pločice (par)       od 385 kn

Stražnji amortizeri (par)       od 1200 kn

Zamašnjak       od 3380 kn

Hidropodizači (komplet)       od 800 kn

Pumpa za vodu       od 200 kn

Grijači (komplet)       od 220 kn

Dizne (kom)       od 2070 kn

Auto krešo*

 

Izdvajamo

Iz drugih medija