POLOVNI AUTOMOBILI

TEST RABLJENOG TOYOTA AURIS HYBRID Prema TÜV-u je najpouzdaniji kompakt do pet godina pa je prava šteta da ga kod nas kupci ne doživljavaju

Toyota Auris karavan Hybrid 2015.
Marin Tomas

 

Kupnja rabljenog novijeg kompakta u većini slučajeva je kod hrvatskih kupaca čisti kliše i svodi se na standardni izbor nekoliko obožavanih njemačkih i francuskih modela.

Druga generacija Toyote Auris uglavnom ostaje u drugom planu i u oglasnicima ima puno manje pregleda potencijalnih kupaca, što govori da je uglavnom predmet zanimanja kupaca koji točno znaju što traže i očekuju: pouzdanost rada na prvom mjestu, uz kvalitetu izrade koje obećava trajnost na tragu globalno visoke reputacije Toyote i naravno, motore dobrog kompromisa živosti i potrošnje.

Toyota Auris karavan Hybrid 2015.
Marin Tomas
 

Dizajn druge generacije Aurisa dijametralno je suprotan od nekadašnjih kompaktnih Toyota: konfekcijski pristup zamijenjen je slobodnijim stilom, bliskijim mlađim generacijama. S druge strane, neovisna servisna evidencija ugledne njemačke institucije TÜV kazuje da je Toyota i dalje vrlo dosadan i konzervativan automobil, ali – pouzdanošću.

Godinama je u vrhu najboljih u svojoj klasi (ove godine najbolji je u kategoriji kompakata do pet godina starosti!) i uhvati li se uredno održavan i s pažnjom dobrog gospodara korišten primjerak, novi vlasnik će još godinama mirno spavati.

Toyota Auris karavan Hybrid 2015.
Marin Tomas
 

To je sjajna referenca, koja ublažava neke kompromisne detalje unutrašnjosti. Plastične površine recimo, vjerojatno će još godinama ostati postojane, ali neke jednostavno izgledaju jeftino za automobil Toyotine klase i reputacije.

Klasičnim japanskim stilom, znači donekle konzervativno, izvedeni su i neki prekidači, pa i dizajnerska rješenja kokpita, a na stražnjem sjedalu očekuje se ipak koji centimetar više za koljena. Izrada naravno, nije upitna, iako je opći dojam da su nekadašnje Toyote bile temeljitije u detaljima. No, tako je sa svim modernim automobilima.

Toyota Auris karavan Hybrid 2015.
Marin Tomas
 

Mehanika nema tipične boljke i Toyotina reklama otprije par godina o njenim besposlenim mehaničarima uopće se ne čini kao samohvala. Dogodi se naravno, tu i tamo poneki kvar, ali statistike kažu - neusporedivo manje od europskih automobila.

I dizelski i benzinski motori u cjelini su pouzdani strojevi solidnih performansi i umjerene potrošnje, naročito dizelski s kojima se bez problema vozi s pet do šest litara.

Toyota Auris karavan Hybrid 2015.
Marin Tomas
 

Kao i podvozje i mjenjači, najugodniji su u smirenijoj vožnji bez forsiranja, a bingo je iznimno štedljiv hibridni sklop, jednak kao u Priusu i dokazane nevjerojatne izdržljivosti i pouzdanosti, te vrlo niskih troškova održavanja. Gradom se može voziti s manje od pet litara i vole ga zato i taksisti, a poznato je da ima primjeraka s gotovo pola milijuna kilometara bez ikakvog spomena vrijednog kvara.

Toyota Auris karavan Hybrid 2015.
Marin Tomas

Prilikom prodaje rabljenog najveća su prepreka predrasude potencijalnih kupaca prema trajnosti baterija i potencijalno skupih boravaka u servisu, no detaljan dijagnostički uvid u stanje baterija i ostalih hibridnih sklopova brzo mogu riješiti sve dvojbe.

Toyota Auris karavan Hybrid 2015.
Marin Tomas
 

Ukratko

Udobna sjedala olakšavaju vožnju lošim cestama, a odabere li se hibrid dobivaju se i zgodan dizajn automatskog mjenjača i monitor s praćenjem tijeka energije

Visoka reputacija Toyote kao brenda referentnog po pouzdanosti i izdržljivosti vrlina je koja prati i drugu generaciju Aurisa, među rabljenima nepravedno u sjeni Golfa i ostalih Europljana. Ove godine sami Nijemci su ga proglasili najpouzdanijim novijim rabljenim!

Plitak i nepravilan, ali dugačak i širok prtljažnik karavanskog Aurisa jedan je od najvećih u kompaktnoj klasi (530 litara). Straga? Da je mrvicu više mjesta…

Karavanska izvedba uvedena je u prodaju godinu dana nakon kompakta, a zamjera joj se slabija preglednost unatrag

Na lošim cestama dovoljno je udobno, premda ima vlasnika koji kažu da bi im dobro došla još malo mekanija, pa i tiša amortizacija. Tko bi svima udovoljio…

Hibridna izvedba ima posebnu grafičku izvedbu instrumenata, na kojima se između ostalog, može pratiti efikasnost korištenja hibridnog sustava i koncentrirati se na što veći udio vožnje na struju

Pozicija za volanom je ugodna, posebno u primjercima s bogatijim paketom opreme. Iako, pojedine plastične površine nisu baš vrh klase

 

Toyota Auris II

2012. druga generacija japanskog kompakta pod nazivom Auris predstavljena je u jesen s dizelskim D4-D motorima 1.4 (90 KS) te 2.0 (125 KS) i 2.2 (177 KS), atmosferskim VVT-i benzincima 1.3 (99 KS) i 1.6 (132 KS) te hibridnim sklopom, benzinsko-električnim iz Priusa (136 KS), s automatskim bestupanjskim CVT mjenjačem

2013. uvedena karavanska izvedba ST, velikog prtljažnika

2015. napravljeni redizajn i brojna manja tehnička poboljšanja, istovremeno uvedeni turbobenzinski motor 1.2 (116 KS) i dizelski 1.6 (112 KS)

2018. prestanak proizvodnje i dolazak potpuno novog modela, povratničkog imena Corolla

 

Auris ST Hybrid

Kilometara 78.000

Godište 2015.

Cijena (kn) 104.900

Motor benzinski+električni

Cilindri/ventili 4/16

Obujam 1798 ccm

Izlazna snaga 73 kW/136 KS na 5200/min

Izlazni moment 142 Nm na 4000/min

Mjenjač automatski, CVT

Dimenzije 456 x 176 x 146 cm

Osovinski razmak 260 cm

Prtljažnik 530 litara

Masa od 1410 kg

Najveća brzina 175 km/h

0-100 km/h 11,2 sekundi

Izmjerena potrošnja 4,9 l/100 km

C02 ispuh 85 g/km

REZERVNI DIJELOVI

Prednji diskovi (par) od 345 kn

Prednje disk pločice (par) od 290 kn

Prednji amortizeri (par) od 970 kn

Kanalni remen od 55 kn

Krajnik od 100 kn

Vilica od 480 kn

Ležaj kotača od 445 kn

*Auto Krešo, zamjenski dijelovi, informativne cijene

 

CIJENE NA TRŽIŠTU (TS Hybrid)

2013. od 90.000 kn

2015. od 100.000 kn

2016. od 115.000 kn

 

Izdvajamo

Iz drugih medija