REVOLUCIONARNI SPOT ZA NOVI KADJAR

Renault umjesto Belluci, Šarapove i Dua Lipe u reklami angažirao virtualnu Liv

 
 Renault

Na samom početku novog milenija, 2002. godine, filmski redatelj Viktor Taransky opasno se naljutio na samovoljno ponašanje svoje glavne glumice i bahatoj hollywoodskoj zvijezdi brzo pronašao idealnu i ekstremno poslušnu zamjenu - kompjuterski generiranu glumicu koju je krstio imenom Simone (po imenu računalnog programa pomoću kojeg je stvorena, Simulation One), s kojom je film završio u rekordnom roku i bez ikakvih trzavica. No, i tu su se stvari pomalo otele kontroli, jer film postaje hit, a "samozatajna i povučna" Simone vrlo popularna, pa na zahtjev masa daje televizijske intervjue, pa čak i uživo pjeva na nekom stadionskom događaju (kao hologram na pozornici punoj dima), snima nove filmove, dobiva dva Oscara, a na koncu redatelju rađa i dijete. Virtualno, dakako...

Sve to zbilo se, doduše, samo na filmskom platnu, u satiričnoj komediji u kojem je frustriranog redatelja odlično odglumio veliki Al Pacino, filmu čije je ime Simone na plakatima bilo duhovito stilizirano kao S1m0ne. Deset godina nakon toga ta se zabavna fikcija pretvorila u stvarnost kad su se Japanci zaljubili u mladu pjevačicu Eguchi Aimi, novu članicu pop-grupe AKB48. "Pripravnica" u tom girl bandu prvo je prezentirala svoju osobnost u tokijskom časopisu Weekly Playboy (Shukan Pureibo, nema nikakve veze s američkim Playboyem), a potom se pojavila i u televizijskoj reklami za konditorsku tvrtku Ezaki Glico. Prema službenom profilu na internetskoj stranici banda, novi japanski tinejdžerski idol bila je djevojka od tek 16 godina (rođena 11. veljače 1995. u Saitami), a mnogi njezini fanovi jako su se razočarali kad su shvatili da zapravo ne postoji, odnosno da je stvorena na računalu kao kompozit različitih fizičkih obilježja sedam stvarnih tadašnjih članica pop-banda AKB48.

Eguchi je, doduše, 2013. posve nestala i iz stvarnog i iz virtualnog svijeta, no u međuvremenu je dobila i brojne nasljednike. Najnovija je Liv, mlada virtualna ljepotica koja je ovih dana na svjetsku scenu stigla u reklamnoj kampanji za novi Renault Kadjar. Prvu virtualnu ambasadoricu neke autokompanije računalno je generirala pariška marketinška agencija Publicis Conseil, fokusirajući se na aktualni trend preseljenja života iz stvarnog u digitalno stvoreni, prividni svijet. Zapravo, detaljno analizirajući masovnu upotrebu društvenih mreža, shvatili su da u današnje vrijeme svi vodimo i stvarni, ali i virtualni život. Štoviše, odrasla osoba, kažu najnovija istraživanja, na internetu prosječno provodi debela tri i pol sata dnevno. Naši su se stvarni i virtualni svjetovi i životi sad zapravo toliko isprepleli da je već gotovo nemoguće povući granicu između njih.

No, kakve sve to ima veze s reklamnom kampanjom za novo izdanje prostranog francuskog sportskog terenca Renault Kadjara? To objašnjava Gaëlle Le Grouiec, Renaultova direktorica marketinških komunikacija: "Proizvodnja automobila za stvarne ljude, za njihov svakodnevni život i za njihova putovanja, oduvijek je bila Renaultov raison d'être. To već desetljećima uostalom otkriva naš slogan Strast za životom, a nastavlja se i danas kad lansiramo naš novi SUV, Kadjar. Ima li boljeg načina za to nego da nam ga predstavi prva virtualna ambasadorica u svijetu automobila?"
I zbog toga doista vrijedi pogledati video u kojem se prvi put pojavljuje simpatična Liv. Jer, ona tijekom vožnje u novom Kadjaru doista doživljava osjećaje zbog kojih se osjeća sve više i više živa i stvarna, sve dok ne postane potpuno ljudska.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. travanj 2024 08:02