Naknadna ugradnja grijača sjedala

Hladna koža nestaje za 999 kuna u samo jednom danu

Zima je možda iza nas, no jednom ugrađeno grijanje sjedala znat ćete cijeniti godinama. A montira se vrlo jednostavno, brzo i po povoljnoj cijeni
 Ivan Lacković

Grijanje sjedala jedna je od opcija koja se sve donedavno smatrala egzotikom namijenjenom prvenstveno većim ili barem skupljim automobilima. No, kako to već biva u autoindustriji, njezino širenje u sve veći broj modela i nižih klasa uslijedilo je relativno brzo, pa danas više nije nikakva rijetkost susresti ga i ili minijima poput Smarta Fortwo ili Volkswagena Up.

U skupljim modelima, međutim, i njega nerijetko treba doplatiti više no što realno vrijedi, pa ga je pri kupnji lako preskočiti. A ako ste istovremeno odlučili ipak uzeti kožne presvlake, s prvim ćete mrazom i sami shvatiti da je to vjerojatno bila pogreška. Mjesta za kajanje tad više nema, ali rješenja ima, i ono je jednostavnije i jeftinije no što mislite.

Univerzalni set za grijanje sjedala, poput modela CSH 2 tvrtke Keetec, čiju smo ugradnju otišli pogledati u zagrebački KR Electronic, stoji s ugradnjom 999 kuna po komadu (za jedno sjedalo). Ograničenja pri upotrebi tih setova nema, odnosno moguće ih je ugraditi u praktički svaki novi, ali i rabljeni automobil prisutan na našem tržištu.

Osim što ih je moguće staviti i na samo jedno sjedalo, što vam zasigurno kao opciju neće ponuditi niti jedan jedini proizvođač automobila, te grijače za naknadnu ugradnju teoretski možete ugraditi i samo tamo gdje to doista želite, odnosno samo na sjedeću plohu, samo na naslon...

Prekidač na tom Keetecovom modelu nudi izbor tri različita stupnja jačine, za 40, 50 ili 65 stupnjeva Celzijusa, ali i automatski termostat koji će spriječiti moguće pregrijavanje. Njegova se tipka, za svako sjedalo posebno, ugrađuje na središnju konzolu ili armaturu, također ovisno o željama vlasnika automobila i eventualnim ograničenjima samog modela.

Procedura postavljanja samo je naizgled komplicirana, no zapravo je se ne treba bojati niti manje iskusan instalater. Sjedalo u koje se ugrađuje spomenuta instalacija najprije je potrebno izvaditi iz automobila, nakon čega će majstor započeti s njegovim rastavljanjem. To će potrajati ovisno o tome koliko je sjedalo kompleksno, odnosno s koliko je kopči presvlaka pričvršćena za pjenastu podlogu, no postupak je tu praktički jednak za sve modele automobila. Grijač dimenzije 47,5 x 25,5 cm se potom centrira na željeno mjesto i pričvršćuje pripadajućim samoljepljivim trakama. Višak grijača tada se jednostavno odreže običnim škarama (što se smije napraviti samo poprečno, a ne i uzdužno), a nakon razvlačenja kablova i ponovnog oblačenja presvlake, sjedalo se vraća u automobil i spaja na 12-voltno napajanje. Slijedi bušenje armature ili konzole za postavljanje prekidača i – posao je gotov.

Ugrađuje li se grijanje i u drugo sjedalo, postupak je isti, dakako s novim setom grijača, novim prekidačem na konzoli te, dakako, novih 999 kuna. U svakom slučaju, za par sjedala, što se ipak najčešće traži, vještom je majstoru dovoljan jedan radni dan, a jamstvo traje 12 mjeseci.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
12. travanj 2024 03:36