SPECIJAL GUME

Ne opraštaju: Ovo je Top 10 grešaka s gumama zbog kojih se pada na tehničkom pregledu

Svako peto vozilo palo je na tehničkom pregledu prošle godine, a nedostaci vezani uz osovine, kotače, gume i ovjes treći su na listi
Tehnički pregled
 Željko Puhovski/CROPIX

Čak 70 posto voznog parka u Hrvatskoj starije je od 10 godina pa ne čudi tako loša prolaznost na tehničkom pregledu. 13.8 godina prosječna je starost osobnih vozila u Hrvatskoj što ukazuje na trend postarivanja voznog parka. Čak 22 posto vozila nije prošlo iz prve, a kao glavni nedostatak pokazale su se neispravne kočnice.

Druga boljka su rasvjetni sklopovi, a nedostaci vezani uz osovine, kotače, gume i ovjes drže treću poziciju na listi grešaka. Zanimljivo da kontrolori u stanicama za tehnički pregled imaju naputak s više od 1600 kontrolnih točaka na osnovu kojih mogu ocijeniti tehničku ispravnost vozila. Kod pneumatika najčešća boljka je prevelika istrošenost gaznog sloja. Nedostatak je to zbog kojeg nećete proći tehnički pregled.

Ako je isti toliko istrošen da se nazire pletivo karkase vozilo će biti isključeno iz prometa. Slijede nejednoliko istrošen gazni sloj, brojna vidljiva oštećenja poput balona po obodu pneumatika ili ispucani bokovi. Pripaziti se mora i na potencijalna struganja pneumatika o dijelove poput blatobrana. A sumnjate li na problem s gumama, obratite se stručnjacima u Vulkalu. Vožnja na istrošenim ili ozbiljno oštećenim gumama oštro se sankcionira na tehničkom pregledu jer dovodi u opasnost i vlasnika vozila, a i ostale sudionike u prometu.

10 grešaka zbog kojih se pada na tehničkom

Ako su kotači deformirani ili oštećeni, to je veći nedostatak zbog kojeg nećete proći test. Na slici je oštećeni kotač.

image
Tehnički pregled
CVH

Ako su kotači oštećeni pa postoji opasnost od odvajanja, to je opasan nedostatak zbog kojega je oslabljena nosivost kotača.

image
Tehnički Pregled
Darko Tomaš/CROPIX, CVH

Potrošeni pneumatik kojem je dubina gaznog sloja ispod granične vrijednosti je veći nedostatak.

image
Tehnički Pregled
Darko Tomaš/CROPIX, CVH

Ako su pneumatici toliko potrošeni da je vidljivo pletivo karkase, to ulazi u kategoriju opasnog nedostatka.

image
Tehnički Pregled
Darko Tomaš/CROPIX

Oštećena bočnica pneumatika je veći nedostatak. Slika iznad prikazuje oštećenu bočnicu pneumatika.

image
Tehnički Pregled
Darko Tomaš/CROPIX

Ako je bočnica toliko oštećena da postoji mogućnost pucanja bočnice i gubitka tlaka, to je opasan nedostatak.

image
Tehnički Pregled
Darko Tomaš/CROPIX

Ako je izbočenje toliko veliko da postoji mogućnost pucanja bočnice, to je opasan nedostatak.

image
Tehnički Pregled
Darko Tomaš/CROPIX

Ako pneumatici toliko zapinju o ostale dijelove da je ugrožena vožnja i upravljanje vozilom, to je opasan nedostatak.

image
Tehnički Pregled
Darko Tomaš/CROPIX

Ako pneumatici nemaju ispravan indeks nosivosti i brzine, to je veći nedostatak. Slika prikazuje indeks nosivosti i brzine.

image
Tehnički Pregled
Darko Tomaš/CROPIX

Ako pneumatici u bilo kojem položaju dotiču ostale dijelove vozila, to je veći nedostatak. Na slici guma zapinje za blatobran.

image
Tehnički Pregled
Darko Tomaš/CROPIX
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. listopad 2020 16:21