Injektori

Novi za 2.500, a reparirani već od 850 kn

    AUTOR:
    • Vedran Flajnik

  • OBJAVLJENO:
  • 09.04.2016. u 14:32

Ivan Lacković

Zbog superfine preciznosti pregled dijelova injektora u radionici se gotovo u pravilu obavlja pod mikroskopom

Kod novijih auta injektorima upravljaju piezo-kristali koji su puno brži i precizniji od nekadašnjeg magnetnog upravljanja, ali znaju imati problema s propuštanjem nafte u cilindar

Uvjerljivo najčešći uzrok problema s injektorima, koji se manifestiraju tako da se auto trese, lupa, dimi, troši više nego što bi trebao, da se gasi ili da uopće ne može upaliti, krije se u gorivu, objasnio nam je Vladimir Preden iz sesvetskog servisa za popravak pumpi i injektora Preden. Problemima s injektorima, kaže, podložni su svi relativno noviji common rail automobili, dakle oni proizvedeni negdje od 2000. naovamo. Baš kao i dizelske pumpe, izrađuju ih četiri proizvođača - Denso, Delfi, Siemens i Bosch. Kod novijih auta njima upravljaju piezo-kristali, puno brži i precizniji od nekadašnjeg magnetnog upravljanja, ali znaju imati problema s nekontroliranim propuštanjem nafte u cilindar.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU KLIKOM NA SLIKU

Injektor, naime, funkcionira tako da ubrizgava gorivo nakon što za to putem impulsa dobije nalog od računala. No, kad dođe do kvara, injektor ubacuje gorivo i kad nema spomenutog impulsa, pa nakon toga auto počne nekontrolirano dimiti, dolazi do izgaranja katalizatora, filtara čađi, klipova...

Moguće rješenje problema u tom se slučaju nerijetko krije u ulošcima, odnosno diznama u injektoru, a njih kao rezervnih dijelova često nema na tržištu. Kod onih koje je moguće kupiti, međutim, treba računati na druge vrste ograničenja. Primjerice, kod injektora Denso i Delfi, poput onih za Ford Mondeo 2.0 TDCi, specifičnost je to da se prilikom reparature gubi tvornički kod, pa je nužno upisivanje novoga, koji se mora provesti kroz softver da bi auto uopće mogao funkcionirati. Razlog za to, prema Predenovim riječima, leži u superfinoj preciznosti na kojoj se i temelji rad svakog injektora. Sve mjere i sva podešenja na njemu, ističe, moraju se poklapati doslovce do mikrona, jer će u suprotnom svaki odmak od propisanih vrijednosti dovesti do nove katastrofe.

Ivan Lacković

Zbog svega toga pregled dijelova injektora u radionici se gotovo u pravilu obavlja pod mikroskopom, a najvažniji dio popravka svodi na podešavanje postavki rada kako bi one bile posve u skladu s tvorničkim vrijednostima. Za taj je posao zadužen računalno upravljani univerzalni uređaj TrickyTec, nakon čega je potrebno odraditi još samo završno testiranje na ispitnom stolu za dizelske pumpe i injektore. Cijeli taj postupak traje u pravilu jedan do dva dana, no većina klijenata prolazi sasvim komotno, budući da Preden u servisu praktično stalno na lageru ima već gotove reparirane injektore, na koje daje i godinu dana jamstva. Svoj stari, odnosno pokvareni injektor, dakako, treba istodobno ostaviti u servisu, gdje će biti rastavljen, popravljen, testiran i potom pušten natrag u prodaju. Cijene mu tad počinju na 850 kuna (za jedan injektor), dok isti takav novi, usporedbe radi, može stajati dvije i pol, tri, pa i više tisuća kuna...

Izdvajamo

Iz drugih medija