Održavanje i popravci kože

S redovnom njegom koža traje i više od 20 godina

Koža s vremenom postaje sve tvrđa i lakše puca. Pametno ju je stoga odmah po izlasku iz salona premazati posebnim mlijekom za 250 kn. To i redovita čišćenja od 500 kn, još uvijek su povoljnija od nebrige..
 Željko Puhovski

Istresli ste tisuće i tisuće kuna za kožne presvlake u vašem novom autu, a samo koju godinu kasnije ona izgleda poput islužene kuhinjske krpe? Spasiti vas tada može jedino vrhunski majstor, makar niti njemu neće biti lako... No, da vam se takvo što ne bi dogodilo, treba djelovati na vrijeme. Slično kao i s lakom novog automobila, kožu treba zaštititi dok je sasvim nova, pa vam neće zadavati muke. Zbog toga, objašnjavju u zagrebačkom studiju za njegu auta Swissvax Hrvatska, dobro ju je premazati posebnim mlijekom za kožu.

To treba napraviti odmah, jer ako je automobil star samo mjesec dana, njegovu bi kožu već trebalo očistiti prije bilo kakvog dodatnog tretmana. Koža u automobilu se, naime, ponaša kao i ljudska koža. Ako ste, primjerice, mijenjali ulje u automobilu, nema vam koristi premazivati ruke melemom, ako ih prije toga dobro ne operete. Dakle, kožu na sjedalima, presvlakama i drugim dijelovima u automobilu prvo treba dobro očistiti, posebnim sredstvima za čišćenje, a zatim i obrisati nježnom krpom. Posebno je važno nakon toga je pustiti da se odmori, da se opusti i dođe u svoje prirodno stanje, za što obično treba proći barem sat ili dva vremena.

Dakle, za kvalitetan tretman čišćenja poželjno je auto ostaviti u radionici cijeli dan, jer koži treba vremena da se odmori. Nakon toga, ovisno o tome koliko je stara, nanosi se posebno sredstvo za omekšavanje kože. Kad odradi svoj dio posla, a za to je također potrebno barem sat vremena, a nerijetko i dva ili tri – ovisno o tome kakvo je vrijeme, kakva je koža, koliko je dugo čišćena, je li bila oštećena – nanosi se mlijeko. Čim se ono namaže koža izgleda jako sjajno, čak i ružno, kao da je premazana kakvim jeftinim sredstvom iz trgovačkog centra. Prirodni izgled dobit će tek kad ga sasvim upije, pa je nakon tretmana mlijekom poželjno dva sata ne sjedati u auto.

Željko Puhovski

Dakako, nisu sve kože jednake. Razlike između stalno održavane kože ili one koja nikad ne dobija nikakvu pažnju mogu biti velike. Potonja traži dvostruko više čišćenja i obilno korištenje omekšivača, koji kod sasvim nove kože uopće neće biti potreban. Kad auto izađe iz prodajnog salona, naime, koža je sasvim mekana (ovisno o modelu, dakako), a s vremenom skuplja prljavštinu, ne diše, ne prima vlagu i postaje sve tvrđa i tvrđa. To je zapravo glavni razlog zašto puca, uz ogrebotine i slična oštećenja. Ako nisu prevelika, moguće ih je popravljati ili barem sanirati do mjere da nisu odmah vidljiva.

No, za takvo što opet treba izdvojiti cijeli dan, jer postupak zahtijeva pripremu podloge, čišćenje, impregnaciju, bojanje, završni premaz... I, dakako, auto prvo treba dovesti kako bi se mogla napraviti stručna procjena stanja. Neka je oštećenja moguće popraviti, čak i ako su velika poput rupe od kišobrana ili opuška, a nekima nema spasa i ako su manja, ali se nalaze na nezgodnome mjestu.

Željko Puhovski

Cijene redovnog održavanja i popravaka kože razlikuju se “od slučaja do slučaja”, no kao orijentir može poslužiti podatak da prvi zaštitni premaz sasvim nove kože u automobilu u Swissvaxu naplaćuju od 250 kuna naviše. Ako je uz to potrebno i prethodno čišćenje, svota počinje od 500 kuna, a ako treba popravljati još i više, ovisno o zahtjevnosti postupka i utrošenom materijalu. No, pravilno održavana koža u automobilu može, kao i u stanu, trajati 20 godina, pa i duže...

Osim toga, ako želite, možete si kupiti pribor i sredstva i sami se prihvatiti održavanja, o čemu će vas podučiti u Swissvaxu. To vam može uštedjeti mnogo novca i poštedjeti eventualnih većih oštećenja. Njihov popravak, ako bude potrebe, radije prepustite stručnjacima...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. travanj 2024 21:53